Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Техническа и сервизна информация за Passat
tipo1.4
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 25 фев 2006 1:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот tipo1.4 » Вто 21 яну 2014 22:18


zfa159 браво!Един който обясни нещата както са си :th_up :th_up




IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот IRRITATING » Вто 21 яну 2014 22:37


Нищо вярно няма в часта с реглажа


Потребителски аватар
ninja-3
Мнения: 182
Регистриран на: Пон 06 мар 2006 22:15
Автомобил: vw passat b5.5 4 motion
Двигател: avf 2004
Местоположение: Варна

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот ninja-3 » Сря 22 яну 2014 9:08


[quote="zfa159"]Когато рейката седи в статично положение и приемем, че кормилните накрайници са хоризонтални, разстоянието от единия до другия външен накрайник е примерно X мм. Kогато качиш колата нагоре, вътрешните накрайници поемат ъгъла на вдигане на рейката нагоре (тя е статично закрепена към колата и се вдига заедно с нея) и съответно разстоянието X намалява и предницата се разчеква. Когато пуснеш колата надолу, ефекта е същия - рейката слиза надолу и разстоянието пак намалява.Според това колко се пуска колата,се променя сходимостта на колелата т.е. изисква реглаж след това в новото си положение. Същите са вариантите и ако колата е смъкната и я вдигнем - тогава предницата "затваря" и пак трябва реглаж. Само че това с вибрацията със сигурност не е от там.

тоест ако в колата седнат 4 човека ще и се промени реглажа понеже е слязъла надолу,така ли?


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот Volkswangel » Сря 22 яну 2014 9:15


Защо си мисля,че за всяка пружина с неината си характеристика си има и амортисьор, които погасява трептенията.Не съм сигурен дали с наличните амортисьори ще се погасяват трептенията на новите пружини :rolleyes


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот gancho » Сря 22 яну 2014 9:21


Още един въпрос към автора на темата:
Носачите се стягат откъм тампоните в работно положение.Отхлабвани/разкачани ли са оттам?
Ако не са-с пониженото окачване остават под напрежение,спрямо старото положение.Ако пък са стегнати във вдигнато положение-напрежението е още по-голямо.
А дали може да тресе от това-нека знаещите да кажат.
опс- мнението на колегата отгоре е много на място!


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот rudoni » Сря 22 яну 2014 9:27


По принцип предница се регулира с двама (пътник и водач)заради правилното заемане на ъглите от детайлите. Някъде (и задължително е да се прави)се прави като колата се опъва отдолу и се имитира товара и тогава се регулира . Новите пружини създават нови по големи сили в окачването ,които пък други, променя се центърът на тежеста и т.н. ,което по себе си означава ,че и други детайли трябва да се сменят ,освен пружините. Това всичкото се изчислява ,а има и комплекти за този вид окачване. Всичко според джоба ,но една смяна на пружини не означава спортно окачване! Даже и може да се пребиете! :a045


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот zfa159 » Сря 22 яну 2014 20:57


Естествено, че като седнат 4 човека в колата, сходимостта на колелата се променя...нормално е, защото рейката е статична към колата, а окачването се мести нагоре-надолу. Само че разликата е минимална (реално не оказва осезаемо влияние при поведението на колата и ако не се измери,няма да се усети) и заради това всички смятат, че не се мести. Пробвал съм и на стенд - като я натиснеш или седнеш вътре, реглажа се променя веднага :mhihi .На който му се струва невроятно или невъзможно - отива на стенд и пробва стойностите с човек вътре и без човек вътре...малка разлика,ама я има. Предвид,че с новите пружини колата ще има ново положение на окачването,не е лошо да се направи реглаж на сходимостта с новите пружини. Същото е и за двамата пътници в колата при правенето на реглаж - никой не го спазва,ама наистина така се прави прецизен реглаж.
:beer


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот IRRITATING » Сря 22 яну 2014 22:14


На тази кола единствения реглаж който се прави е от външните накрайници които само отварят и затварят гумите За реглаж в наклона-кембъра се слагат носачи които се регулират в дължина


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот golfmk1 » Сря 22 яну 2014 22:25


За тази кола никой не говори за наклони :wink


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот IRRITATING » Сря 22 яну 2014 22:27


То толкова глупости изписахте че вече и вие не знаете за какво говорите :rolleyes


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот golfmk1 » Сря 22 яну 2014 22:29


Дай цитати :rolleyes


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот rudoni » Сря 22 яну 2014 22:49


IRRITATING написа:На тази кола единствения реглаж който се прави е от външните накрайници които само отварят и затварят гумите За реглаж в наклона-кембъра се слагат носачи които се регулират в дължина

Вярно е , но даже и не си правите труда да диагностирате предницата !Качвате я и веднага реглаж на сходимоста и прибирате парата.След такъв реглаж неможе да се вкара в пътя!А то- унищожени тампони на носачите! :eek Никой не ги е погледнал.Не ви виждам в регулировка на многоточково окачване с всички регулируеми стойности!Много "майстори" за първи път чуват за такова окачване. Разчитат на компа какви параметри им спуска по модел и това правят.Кембър ? :smile Ама какъв? И не винаги е така!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот zfa159 » Чет 23 яну 2014 0:45


IRRITATING написа:На тази кола единствения реглаж който се прави е от външните накрайници които само отварят и затварят гумите За реглаж в наклона-кембъра се слагат носачи които се регулират в дължина

Кой говори за такова нещо въобще...ние коментираме сходимостта на двете колела едно спрямо друго,не страничен наклон? Говорим си за сходимост а т.е. :
Изображение

Също така не е съвсем вярно,че няма опция за промяна в страничния наклон - ако се налага промяна в наклона на колелото, се прави с преместване на магарето - тампоните на магарето са с елипсовидни отвори за закрепване към роговете на купето и позволяват изместване с доста мм ;) . Само че там реглажа е общ за двете страни - едната я изправяш, другата я накланяш в обратната посока.Това основно се ползва при удари,при които и двете колела имат промяна в наклона в една и съща посока т.е. са така / / или така \ \ .
По повод сходимостта - причината да не се влияе сериозно от положението на купето (т.е. от пружините и от тежестта на колата) е само това, че цялото окачване мести шенкела и реално така разликата в дължината на накрайниците при право положение и под ъгъл, запазва ходовата част сравнително регулирана. При прав волан, ябълката на вътрешния накрайник (от където идва изместването на пръта на накрайника нататък), съвпада почти точно с мястото, на което се закрепя носача към неподвижната част - магарето в случая. Когато колата е високо, носача увисва и накрайника увисва - сходимостта се запазва почти същата. Реално ако се загледате, цялото колело се мести навън и навътре според положението на купето но си остава със зададения му страничен наклон при това многоточково окачване. При равно купе и прав носач, цялото колело е най-навън, защото носача е прав и това е най-дългото възможно разстояние от купето до колелото. Когато е спусната повече (свалена), тогава колелото отива малко навътре. Същото е и ако се вдигне.
Реално може да се види най-лесно нагледно с един триъгълник това, което искам да обясня :
untitled24.JPG


Сега, както е известно на всички, хипотенузата в този образен триъгълник, трябва да е най-дългата му страна и колко е дълга, зависи от ъгъла с катета (в случая ни това е долния носач, който е прав първоначално). Да ама в нашия случай хипотенузата си е самия носач, който е и хоризонтален в предния момент от време т.е. има една и съща дължина (не е разтегателен) и елементарното заключение е, че хипотенузата на този триъгълник няма да е толкова дълга,колкото съм я нарисувал и тогава излиза, че нашия шенкел ще отиде по-навътре от предишното си положение заедно с другите носачи (за които важи същото нещо) и заедно с кормилния накрайник (за който пак важи същото). Предвид, че вътрешните накрайници не са винаги едни и същи и имат производствени толеранси, а ментетата нямат въобще никакви толеранси, не винаги ябълката на вътрешния накрайник съвпада с точката на изместване на окачването от носачите и тогава при различно положение на шенкела (т.е. различна височина на колата), се получава макар и малка разлика в сходимостта на двете предни колела, заради което не е лошо след окончателното спускане на колата (или вдигането и), да се направи въпросния реглаж, за който спорим. :mhihi


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот rudoni » Чет 23 яну 2014 8:53


Да не се превръщаме в училище .Който се занимава с предници да ходи на курсове и училище!Или да се самообучава !


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В5.5 сложих спортни пружини и почна да тресе

Мнениеот zfa159 » Чет 23 яну 2014 9:44


А, идеята е да си помагаме просто :) .В случая, както писах и по-горе, основния проблем на предницата е тресенето, което аз смятам, че идва от вътрешните карета или това с дисковете, което описах. За реглажа изменението може и да е прекалено малко,за да се усети по поведението на колата и затова то ще си покаже дали трябва като я направи да не тресе и я подкара...ако тегли на някъде - трябва и реглаж, ако не тегли на никъде, може да мине и без реглаж....макар че по нашите пътища на колата всеки ден и трябва реглаж, защото всеки кратер на пътя е предпоставка за изместване (изкривяване) на елемент от окачването :screwy .Не случайно един ден докато чаках да правя реглаж на една предница, една жена беше пред мен и попита човека със стенда на колко време трябва да се прави реглаж ако не сменя нещо по предницата...той се позачуди, погледна зверски разбития булевард пред сервиза и каза "ами, като я направим и тръгнете от тук, стигате ей там до светофара и вече трябва да се върнете, за да се реглуира пак в същите граници" . Аз затова си правя реглаж при смяна на гумите (летни със зимни и обратно) и винаги има малки отклонения и в страничния наклон и в сходимостта, макар да няма нищо пипано по предницата.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 74 госта