IRRITATING написа:На тази кола единствения реглаж който се прави е от външните накрайници които само отварят и затварят гумите За реглаж в наклона-кембъра се слагат носачи които се регулират в дължина
Кой говори за такова нещо въобще...ние коментираме сходимостта на двете колела едно спрямо друго,не страничен наклон? Говорим си за сходимост а т.е. :

Също така не е съвсем вярно,че няма опция за промяна в страничния наклон - ако се налага промяна в наклона на колелото, се прави с преместване на магарето - тампоните на магарето са с елипсовидни отвори за закрепване към роговете на купето и позволяват изместване с доста мм ;) . Само че там реглажа е общ за двете страни - едната я изправяш, другата я накланяш в обратната посока.Това основно се ползва при удари,при които и двете колела имат промяна в наклона в една и съща посока т.е. са така / / или така \ \ .
По повод сходимостта - причината да не се влияе сериозно от положението на купето (т.е. от пружините и от тежестта на колата) е само това, че цялото окачване мести шенкела и реално така разликата в дължината на накрайниците при право положение и под ъгъл, запазва ходовата част сравнително регулирана. При прав волан, ябълката на вътрешния накрайник (от където идва изместването на пръта на накрайника нататък), съвпада почти точно с мястото, на което се закрепя носача към неподвижната част - магарето в случая. Когато колата е високо, носача увисва и накрайника увисва - сходимостта се запазва почти същата. Реално ако се загледате, цялото колело се мести навън и навътре според положението на купето но си остава със зададения му страничен наклон при това многоточково окачване. При равно купе и прав носач, цялото колело е най-навън, защото носача е прав и това е най-дългото възможно разстояние от купето до колелото. Когато е спусната повече (свалена), тогава колелото отива малко навътре. Същото е и ако се вдигне.
Реално може да се види най-лесно нагледно с един триъгълник това, което искам да обясня :

Сега, както е известно на всички, хипотенузата в този образен триъгълник, трябва да е най-дългата му страна и колко е дълга, зависи от ъгъла с катета (в случая ни това е долния носач, който е прав първоначално). Да ама в нашия случай хипотенузата си е самия носач, който е и хоризонтален в предния момент от време т.е. има една и съща дължина (не е разтегателен) и елементарното заключение е, че хипотенузата на този триъгълник няма да е толкова дълга,колкото съм я нарисувал и тогава излиза, че нашия шенкел ще отиде по-навътре от предишното си положение заедно с другите носачи (за които важи същото нещо) и заедно с кормилния накрайник (за който пак важи същото). Предвид, че вътрешните накрайници не са винаги едни и същи и имат производствени толеранси, а ментетата нямат въобще никакви толеранси, не винаги ябълката на вътрешния накрайник съвпада с точката на изместване на окачването от носачите и тогава при различно положение на шенкела (т.е. различна височина на колата), се получава макар и малка разлика в сходимостта на двете предни колела, заради което не е лошо след окончателното спускане на колата (или вдигането и), да се направи въпросния реглаж, за който спорим.
