Степента на сгъстяване е съотношението на ходовия обем на цилиндъра + горивната камера разделен на обема на горивната камера и се получава коефициента (степента) на сгъстяване.Той е зададен от конструктора на двигателя и не се влияе от нищо нито може да се измери с уред без да се разглоби двигателя.Компресията е налягането на цилиндъра в края на такт сгъстяване счита се че е грубо 1,3-1,4 пъти по-голяма от степента на сгъстяване (при бензиновите мотори поне) но има МНОГО други фактори който могат да повлияят на компресията,като износването на цилиндъра, незатварящи клапани или дори ПОВИШЕНА компресия в случай че има постъпило масло в цилиндъра.
п.с. Далеч съм от мисълта да се заяждам!
Пасат В3 92 г. какъв ми е мотора?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Пасат В3 92 г. какъв ми е мотора?
Аз никога не съм се заяждал във форума и няма да го направя ,защото имам още много да уча. Още в първото си изречение споменаваш, че горивната камера е част от степента на сгъстяване и компресия. Е, този мотор 1,6 с обема на цилиндъра си + обема на горивната си камера в главата правят дадена степен на сгъстяване и евентуално компресия . А като е сложил глава от 1,9 с по големи бренери (горивни камери ) не увеличава ли общия обем и не спада ли заводската степен на сгъстяване и компресия ? Започнах да се интригувам. Как ще е според теб ?
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат В3 92 г. какъв ми е мотора?
Написал съм го максимално разбираемо,поне така си мисля.Не съм споменавал че горивната камера е част от компресията,най-малкото защото това звучи като "Донеси ми една кофа компресия"
С две думи степента на сгъстяване и компресията са две коренно различни понятия,но ако сме сигурни че двигателя е в перфектно здраве няма износване и компресия има когато и където трябва можем да предположим,че степента на сгъстяване е еди колко си.Според мои лични наблюдения степента умножена по 1,4 дава компресията а по учебниците по ДВГ пише че това съотношение е от 1,2 до 1,3 но това са супер ориентировъчни коефициенти които не са точни.Компресията е величина която се влияе от прекалено много фактори.
Ако тази конфигурация 1.6 мотор с 1.9 глава съществува е логично да е разреден мотора но колко точно не мога да ти кажа трябва да се мери и смята.
С две думи степента на сгъстяване и компресията са две коренно различни понятия,но ако сме сигурни че двигателя е в перфектно здраве няма износване и компресия има когато и където трябва можем да предположим,че степента на сгъстяване е еди колко си.Според мои лични наблюдения степента умножена по 1,4 дава компресията а по учебниците по ДВГ пише че това съотношение е от 1,2 до 1,3 но това са супер ориентировъчни коефициенти които не са точни.Компресията е величина която се влияе от прекалено много фактори.
Ако тази конфигурация 1.6 мотор с 1.9 глава съществува е логично да е разреден мотора но колко точно не мога да ти кажа трябва да се мери и смята.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Пасат В3 92 г. какъв ми е мотора?
В края на последното си изречение пишеш "...мери ... " .. е как те питам аз без да се заяждам ?
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат В3 92 г. какъв ми е мотора?
С мерене на компресия наистина няма как да се знае, колко е сгъстен.
Компресията е регулировъчен параметър, според който може да се съди за хлабините по мотора, докато степента на сгъстяване е заложена още от завода като твърдо число и съотношение.
В смисъл, че примерно два еднакви мотора могат да имат различна компресия, поради различно износване, но степента им на сгъстяване си е една и съща, поради щото горивните камери, хода на буталото, самото бутало и т.н. са съвсем еднакви
Склонен съм да се съглася с хипопотама 
Компресията е регулировъчен параметър, според който може да се съди за хлабините по мотора, докато степента на сгъстяване е заложена още от завода като твърдо число и съотношение.
В смисъл, че примерно два еднакви мотора могат да имат различна компресия, поради различно износване, но степента им на сгъстяване си е една и съща, поради щото горивните камери, хода на буталото, самото бутало и т.н. са съвсем еднакви


- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат В3 92 г. какъв ми е мотора?
ventotdi написа:В края на последното си изречение пишеш "...мери ... " .. е как те питам аз без да се заяждам ?
Математика брат...ако искаш може и с колби ,спринцовки,разни измерителни съдове.Не е току така...
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Нед 28 ное 2010 21:23
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.9 TDI AAZ
- Местоположение: Русе
Re: Пасат В3 92 г. какъв ми е мотора?
Малко уточнение за конфигурацията 1.9 мотор с 1.6 глава. Преди това колата си беше 1.6, но със спукан блок.Сменен е блока с 1.9.След това се къса са ремъка и е поставена глава пак на 1.6.Турбото е от т4 а интеркуулера си е монтиран оригинално.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта