Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella - решен

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella - решен

Мнениеот plamikcho » Пет 14 фев 2014 16:33


Колеги, вече писах в други теми за този проблем (за което се извинявам). Имам нужда от съвет как да постъпя.

Проблемът: слаби фарове на късите светлини, слаба и разсеяна светлина. Накратко - абсолютна ди@рия на тъмно и то след смяна на крушките. За съжаление не отделих достатъчно време да експериментирам и прочета и прибързах, като си мислех, че по-хубави крушки ще решат проблема.

Какво научих за проблема: предимно в руски форуми успях да намеря достатъчно информация и да сравня снимки на проблемни фарове с моите. Факторите за отслабването на светлината са няколко: изгаряне на покритието на рефлектора, помътняване и зацапване на лупата и надраскана (матова) пластмаса на самия фар. Обърнах внимание и как изглеждат здравите фарове с лупи - напълно прозрачни, а не тъмни и мътни като моите.

Причина за скапването: когато купих колата, фаровете светеха добре. Смених крушките профилактично с малко по-хубави, за да не ми горят по път с OSRAM CoolBlue 55W. Тъй като карам колата повече през деня и ползвам късите за дневни, най-вероятно това е изгорило покритието на рефлектора. През лятото температурите са и без това високи през деня и при наличието на това слабо място резултата е налице.

Как да реша проблема?
Тук имам няколко варианта, над които се чудя. Ясно е, че за качествено решение ще се дават пари, не търся решение тип "закърпване" за кратък период.

1. Пълно рециклиране на фаровете - почистване и полиране на всички части, ново покритие на рефлекторите, защитно фолио против надраскване на фара.
2. Частично рециклиране на фаровете + смяна на проблемния компонент с цял нов такъв. Рециклирането ще обхване почистване и полиране на пластмасата на фара и защитаване с фолио. Тъй като фаровете са Hella, успях да намеря компонента с лупата като резервна част (Hella 1BL 008 193-001) и според написаното тук би трябвало да може да се смени оригиналното с това. Тук въпроса ми е - прави ли са руснаците? Тези модули ги има в ибей, но там не можах да намеря написано, че стават и за Пасат 3С.
3. Нови фарове (афтърмаркет).

Коментар относно трите варианта:
Номер 1 ще бъде най-евтин, но ме притесняват следните неща: а)технологично време за рециклирането минимум 2 дни и то при наличие на готови рефлектори, иначе доста повече. Изключително неудобно за мен, колата се ползва всеки ден; б) да кажем, че качеството е близо до оригиналното, ако използвам пак късите за дневни ще ги сполети същото след 2-3 години; в) трябва да сменям крушки често, което не ми харесва. Обикновено се случва на път през зимата
Номер 2 ще бъде малко по-скъп от номер 1 и ще намали технологичното време до нещо по-разумно като 1-2 дни макс. Остават проблема от номер 1 - рано или късно ще се прецакат пак + смяната на крушките.
Номер 3 засега ми е фаворита, макар да крие някои рискове. Намерих фарове с дневни светлини на поносима цена. Този вариант за мен е много удобен, защото просто махам бронята и сменям фаровете. Работа за 2-3 часа примерно без да бързам. Колата няма да стои изтърбушена на улицата или да търся гараж, докато станат фаровете. Решавам проблема с дневните светлини - във фара си има такива и така няма да ми гори късата, защото ще се ползва само на тъмно (което е сравнително малко като време спрямо дневното каране). Какво ме притеснява в този вариант - няма как да видя такъв фар в действие и е малко стрелба на сляпо. Затова ако някой има опит с такива афтърмаркет фарове, нека сподели. Ето какво съм харесал:

Този прилича най-много на оригиналните фарове, с H7 крушки е и повече хора са го купили.
http://www.ebay.de/itm/Tagfahrlicht-Scheinwerfer-Dayline-klar-VW-Passat-3C-LED-/230439526303?pt=DE_Autoteile&fits=Year%3A2007%7CMake%3AVW%7CModel%3APassat+Variant%7CPlatform%3A3C5%7CType%3A1.9+TDI&hash=item35a7441f9f

Този изглежда добре, малко по-скъп е, но е с H1 крушка на дългата май :question
http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-B6-3C-Daylight-Front-Scheinwerfer-Set-LED-Tagfahrlicht-chrom-NEU-/250922339559?pt=DE_Autoteile&hash=item3a6c230ce7

На вид същия като горния, по-евтин, но пък има ибей гаранция, което звучи добре.
http://www.ebay.de/itm/Scheinwerfer-LED-Tagfahrlicht-Optik-Chrom-VW-Passat-3C-2005-2010-/370527842997?pt=DE_Autoteile&fits=Year%3A2007%7CMake%3AVW%7CModel%3APassat+Variant%7CPlatform%3A3C5%7CType%3A1.9+TDI&hash=item56452e32b5

Ако все пак избера по-евтин вариант (рециклирането), със сигурност ще трябва да направя нещо по въпроса с дневните светлини, защото не искам да тръгна на път някоя вечер и да видя, че нямам фарове. Едни хубави дневни светлини за бронята са поне 100 евро и имат голям недостатък - може да ги откраднат (не може, а ЩЕ). Варианта с ползване на дългата за дневна е хубав, но може да имам проблеми с КАТ, затова засега не го разглеждам. Засега не мога да реша и имам нужда от повече информация :gruebel

Последна промяна от plamikcho на Сря 02 апр 2014 13:23, променено общо 2 пъти.




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот myrshavija » Пет 14 фев 2014 16:39


plamikcho написа:... трябва да сменям крушки често, което не ми харесва. Тези, които стават, са поне 10 лв на брой, значи 20 лв на сезон, за да имам добри светлини.
Скъпотия, чуек! Не си продавай апартамента заради тия скъпи крушки! Аз ще ти давам по 20 кинта годишно, за да не останеш на улицата.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Пет 14 фев 2014 17:44


Прав си, противореча си малко с написаното за смяната на крушките. Поправям се - не е проблем да сменям крушките, просто имат гадния навик да ми горят зимата и по път, затова изразявам негативно отношение за смяната им. Специално на Пасата се сменя много лесно късата, затова изваждаме крушките от задачата.

Иначе благодаря за предложението, но нямам нужда от 20 лв, а от споделяне на опит за нещата, които съм описал.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот myrshavija » Пет 14 фев 2014 18:10


Аз бих сложил афтърмаркет фарове, ако наистина фабричните ще се нуждаят от "освежаване" всеки 1-2-3 години. Разбира се, ако смяташ да караш колата повече от 2-3г.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Пет 14 фев 2014 18:28


Благодаря :th_up Значи +1 за целия фар. Успях да намеря едно клипче с подобни фарове

Изглеждат много добре на колата и ме изкушават да действам :gruebel


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Пет 14 фев 2014 19:18


Още въпроси относно посочените от 1-вия пост фарове. В момента съм с по-простия ключ на фаровете като този
m1ByWS_HfIfebKZVnT8fc4g.jpg
m1ByWS_HfIfebKZVnT8fc4g.jpg (8.02 KиБ) Видяна 10182 пъти


Ще ми трябва ли и ключ с позиция "Auto" като този?
switchauto.jpg
switchauto.jpg (8.59 KиБ) Видяна 10182 пъти


Hustle
Мнения: 93
Регистриран на: Сря 27 фев 2013 0:16
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMP

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот Hustle » Съб 15 фев 2014 10:19


plamikcho написа:Ще ми трябва ли и ключ с позиция "Auto" като този?
switchauto.jpg


Според мен ако нямаш сензор за светлина, няма да ти трябва. На "auto" светят само когато е тъмно навън - поне така е при мен.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Съб 15 фев 2014 11:53


Благодаря, колега! :th_up


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Вто 18 фев 2014 13:13


Развитие по темата. И 3-те варианта, които си бях намислил, май ще отпаднат. Успях да си намеря чисто нов ляв оригинален фар Hella на много добра цена :a040 Ще взема и десен оригинален и ще сложа DRL модул на дългите. Реших, че няма да мисля за заядливите ченгета. Искам да имам фарове, когато ми потрябват :twisted

Hella_lqv1.jpg

hella_lqv3.jpg


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот dlug » Вто 18 фев 2014 16:59


Винаги най-добрият вариант е чисто ново оригинално. Тук идва факторът цена обаче. Аз лично от афтърмаркет фарове не съм доволен (точно на този модел автомобил не съм ползвал).
Ходил съм при този пич, доволен съм и цената е съвсем приемлива.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=258989
Решението си остава твое


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Вто 18 фев 2014 17:24


И аз на него писах, даде ми добра оферта. Но реших да си спестя 2 фактора, които не ме устройват:
- технологичното време (не, че е прекалено голямо, но дори и 2-3 дни са достатъчно неудобство за мен);
- пластмасовите части и рефлектора съм сигурен, че ще ги направи като нови, но лупата едва ли. Ако самия материал е помътнял от температурата (както пишат руснаците), никога няма да има параметрите на нова. А това няма да го забележа, защото другите неща ще компенсират донякъде.

Затова реших да купя нови фарове и да ги сменя. Старите мога да ги рециклирам и да си ги пазя или да ги продам.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Нед 23 фев 2014 11:41


Докато чакам новия десен фар да пристигне, монтирах SmartDRL на дългите с настройка 20 %. Стана идеално :smile .

20pr_1.jpg

20pr_2.jpg


Потребителски аватар
petrov.yordan
Мнения: 71
Регистриран на: Сря 14 авг 2013 13:28
Автомобил: Passat b6 variant [3c5]
Двигател: BVY 2006

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот petrov.yordan » Чет 27 фев 2014 15:26


Колега ако не си сменял фар на пасата до сега или поне не си виждал как става, дай го някъде да ти го сменят много ще си спестиш. Есента си сменях ксенона, беше тръгнал да заминава. Реших сам да го сменя вместо да го дам в сервиз. ГОЛЯМ ужас е ако нямаш канал и инструменти. Ако все пак решиш да ги сменяш сам, драсни да ти обесня как се разглобява.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот plamikcho » Чет 27 фев 2014 16:16


Сам ще сменям фаровете. Инструменти имам, мисля да пробвам без канал да смъкна бронята. Проблемното място се очертава отдолу на захващането с кората. Намерил съм чертежи и инструкция за демонтаж на бронята (руски). Много ще съм ти благодарен, ако споделиш как става тук :smile Ще бъде полезно на всички, на които се наложи подобна манипулация.

П.П. Руснаците пишат, че трябват 2-ма човека за сваляне на бронята (а руснаците рядко грешат за тези неща). Това ме навежда на мисълта, че сам човек наистина може да се озори. Интересно, на Голфа бронята я свалям и качвам много лесно сам... Каква ли ще излезе тази :gruebel


Потребителски аватар
petrov.yordan
Мнения: 71
Регистриран на: Сря 14 авг 2013 13:28
Автомобил: Passat b6 variant [3c5]
Двигател: BVY 2006

Re: Пасат Б6 (3C5) проблем с фаровете Hella

Мнениеот petrov.yordan » Чет 06 мар 2014 21:42


Когато свалях моята броня, се сетих да направя няколко снимки, но за жалост не са много.
Свалянето на фаровете започва със сваляне на декоративната решетка ( за нея няма нищо за обяснение, всичко се вижда като вдигнеш капака). Следва сваляне на подкалниците.
02112013504.jpg
От там се виждат две шпилки (червените стрелки)-
02112013503.jpg
гайка 10 (за процедурата е необходимо да вдигнете колата от двете страни), лесно се свалят с удължен камък. Не помня дали имаше още нещо, което да държи бронята. Кората под двигателя е хваната също към бронята с 6-10 винта и пада голямо гъзурчене :mhihi ако не е повдигната колата за да се свалят. Когато се демонтира бронята, трябва да се свали панела под фара.
02112013507.jpg
Когато го свалите, ще видите двете уши (зелените стрелки), с който се захваща фара.
02112013505.jpg
02112013506.jpg
В моя случай бяха счупени и можеби се вижда, че съм ги преправял (изграждал). Мисля, че от тях може да се настрои донякъде фара, но както казах при мен бяха счупени и не мога да кажа дали е така. След това следва процедурата наобратно.
Снимките съм ги правил при вече демонтирана броня и свален фар. Дано да съм бил полезен.

Последна промяна от petrov.yordan на Пон 10 мар 2014 14:48, променено общо 1 път.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта