Проблемът: слаби фарове на късите светлини, слаба и разсеяна светлина. Накратко - абсолютна ди@рия на тъмно и то след смяна на крушките. За съжаление не отделих достатъчно време да експериментирам и прочета и прибързах, като си мислех, че по-хубави крушки ще решат проблема.
Какво научих за проблема: предимно в руски форуми успях да намеря достатъчно информация и да сравня снимки на проблемни фарове с моите. Факторите за отслабването на светлината са няколко: изгаряне на покритието на рефлектора, помътняване и зацапване на лупата и надраскана (матова) пластмаса на самия фар. Обърнах внимание и как изглеждат здравите фарове с лупи - напълно прозрачни, а не тъмни и мътни като моите.
Причина за скапването: когато купих колата, фаровете светеха добре. Смених крушките профилактично с малко по-хубави, за да не ми горят по път с OSRAM CoolBlue 55W. Тъй като карам колата повече през деня и ползвам късите за дневни, най-вероятно това е изгорило покритието на рефлектора. През лятото температурите са и без това високи през деня и при наличието на това слабо място резултата е налице.
Как да реша проблема?
Тук имам няколко варианта, над които се чудя. Ясно е, че за качествено решение ще се дават пари, не търся решение тип "закърпване" за кратък период.
1. Пълно рециклиране на фаровете - почистване и полиране на всички части, ново покритие на рефлекторите, защитно фолио против надраскване на фара.
2. Частично рециклиране на фаровете + смяна на проблемния компонент с цял нов такъв. Рециклирането ще обхване почистване и полиране на пластмасата на фара и защитаване с фолио. Тъй като фаровете са Hella, успях да намеря компонента с лупата като резервна част (Hella 1BL 008 193-001) и според написаното тук би трябвало да може да се смени оригиналното с това. Тук въпроса ми е - прави ли са руснаците? Тези модули ги има в ибей, но там не можах да намеря написано, че стават и за Пасат 3С.
3. Нови фарове (афтърмаркет).
Коментар относно трите варианта:
Номер 1 ще бъде най-евтин, но ме притесняват следните неща: а)технологично време за рециклирането минимум 2 дни и то при наличие на готови рефлектори, иначе доста повече. Изключително неудобно за мен, колата се ползва всеки ден; б) да кажем, че качеството е близо до оригиналното, ако използвам пак късите за дневни ще ги сполети същото след 2-3 години; в) трябва да сменям крушки често, което не ми харесва. Обикновено се случва на път през зимата
Номер 2 ще бъде малко по-скъп от номер 1 и ще намали технологичното време до нещо по-разумно като 1-2 дни макс. Остават проблема от номер 1 - рано или късно ще се прецакат пак + смяната на крушките.
Номер 3 засега ми е фаворита, макар да крие някои рискове. Намерих фарове с дневни светлини на поносима цена. Този вариант за мен е много удобен, защото просто махам бронята и сменям фаровете. Работа за 2-3 часа примерно без да бързам. Колата няма да стои изтърбушена на улицата или да търся гараж, докато станат фаровете. Решавам проблема с дневните светлини - във фара си има такива и така няма да ми гори късата, защото ще се ползва само на тъмно (което е сравнително малко като време спрямо дневното каране). Какво ме притеснява в този вариант - няма как да видя такъв фар в действие и е малко стрелба на сляпо. Затова ако някой има опит с такива афтърмаркет фарове, нека сподели. Ето какво съм харесал:
Този прилича най-много на оригиналните фарове, с H7 крушки е и повече хора са го купили.
http://www.ebay.de/itm/Tagfahrlicht-Scheinwerfer-Dayline-klar-VW-Passat-3C-LED-/230439526303?pt=DE_Autoteile&fits=Year%3A2007%7CMake%3AVW%7CModel%3APassat+Variant%7CPlatform%3A3C5%7CType%3A1.9+TDI&hash=item35a7441f9f
Този изглежда добре, малко по-скъп е, но е с H1 крушка на дългата май

http://www.ebay.de/itm/VW-Passat-B6-3C-Daylight-Front-Scheinwerfer-Set-LED-Tagfahrlicht-chrom-NEU-/250922339559?pt=DE_Autoteile&hash=item3a6c230ce7
На вид същия като горния, по-евтин, но пък има ибей гаранция, което звучи добре.
http://www.ebay.de/itm/Scheinwerfer-LED-Tagfahrlicht-Optik-Chrom-VW-Passat-3C-2005-2010-/370527842997?pt=DE_Autoteile&fits=Year%3A2007%7CMake%3AVW%7CModel%3APassat+Variant%7CPlatform%3A3C5%7CType%3A1.9+TDI&hash=item56452e32b5
Ако все пак избера по-евтин вариант (рециклирането), със сигурност ще трябва да направя нещо по въпроса с дневните светлини, защото не искам да тръгна на път някоя вечер и да видя, че нямам фарове. Едни хубави дневни светлини за бронята са поне 100 евро и имат голям недостатък - може да ги откраднат (не може, а ЩЕ). Варианта с ползване на дългата за дневна е хубав, но може да имам проблеми с КАТ, затова засега не го разглеждам. Засега не мога да реша и имам нужда от повече информация
