Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Комшията
Мнения: 441
Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
Автомобил: Passat B5.5
Двигател:
Местоположение: Haskovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Комшията » Чет 13 фев 2014 19:15


Apokaliptiko написа:Yanio мисля, че ако се разтърсиш можеш да си намериш перфектни фланци на добра цена с болтове даже. Не се занимавай с тия втулки.

Комшията какъв е проблема, че не можеш да си намериш джанти. Железни има колкото искаш.

Търся 7Jx16 ET37 от тези не се срещат много,видях едни в cars обаче не ми хванаха окото.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 13 фев 2014 20:28


фланеца трябва да се води по централния отвор без хлабини! Джантата трябва да се води по фланеца перфектно без хлабини!
С фланец от 7 мм с втулка правиш две грешки. 1-во не оставяш опашка която да води джантата, защото с фланеца си я изял почти цялата. Второ фланец с втулка прави двойна грешка, веднъж между втулка и опашка, втори път между втулката и фланеца. Бяга ти съосността.
При 160 км/ч го усещаш защото влиза в резонанс (съвпадат си честотите на трептене). Над 160км/ч в един момент ще спре да се усеща. До 160 също имаш вибрации но са по-малки.
Имах същя проблем на Ауди-то, бяха сложих фланци 20мм които бяха от мерцедес (централен 65 или 67мм не помня) без втулки вибрираше здраво още при 80км/ч. Направихме втулки и просто изместихме резонанса на 120км/ч .... продадох фланците.
От доста време дебна фланци на 5х112 със вътрешен 57,1мм и опашка на 57,1 със 10отвора всеки фланец. 5 за стягане на фланеца към главините и 5 с резба за стягане на джантата към фланеца, без значение стоманени или алуминиеви с набити втулки или пък със шпилки.
Всеки друг вариянт не е технически издържан и води до проблеми, дори е опасен!


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Чет 13 фев 2014 21:16


Ясно, продължавам да търся с центриращ ръб :)


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Чет 13 фев 2014 22:34


Добре, тогава и аз да науча нещо, не че не съм чел. Моите фланци са 21 мм задни с легло 57,1 за централният отвор и 57,1 отвор за лягане на джантата. Посъветвах се с Alpine и rabotnika, и двамата казаха, че не е никакъв проблем. А предните са си 15 мм. направени пак по същият начин. Мисля, че няма за какво да се притеснявам. Като захвата си е стандартен с 5 по дълги болта, а не са с 10 дупки както обяснява Дон Кихота. Трябва ли да имам някакви съмнения? !5 хил. км. проблеми не съм имал.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 13 фев 2014 22:41


твоя вариянт е идеален. :beer


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот IRRITATING » Пет 14 фев 2014 17:13


yanio написа:Към колегите каращи с фланци. От старите дискове си направих 2 фланеца по 7.5мм , направих си и 2 втулки понеже централния им отвор е по-голям. Всичко е ОК , но при скорост над 160 започва да тресе. Някакви съвети , защо така? Направо да купувам нови?

Махни фланците и виж дали без тях ще трессе ако продължава да тресе махни и втулките и ходи при стругара да ти върне парите


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Пет 14 фев 2014 17:38


ako тресеше без фланците щях да съм забелязал :) Фланците не са правени при стругар , а са от старите дискове отрязани , а втулките са от текстолит и влизат доста плътно.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 14 фев 2014 17:48


yanio написа:ako тресеше без фланците щях да съм забелязал :) Фланците не са правени при стругар , а са от старите дискове отрязани , а втулките са от текстолит и влизат доста плътно.

а втулките от текстолит правени ли са и как точно ?


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот IRRITATING » Пет 14 фев 2014 17:55


Аз доколкото схващам те си стоят там ама нищо не вършат защото фланеца покрива центриращото ръбче :rolleyes


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Пет 14 фев 2014 18:10


Евентуално, аз разбирам, че самите втулки малко лягат на централният отвор. А и мисля, че фланците бяха с малка дебелина.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Пет 14 фев 2014 18:39


Самия отвор на диска (фланеца) не е 57.1 а по-голям. Втулката ляга на главината , а фланеца на втулката и джантата ляга леко на центриращия ръб , понеже фланеца е само 7.5мм


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Пет 14 фев 2014 19:04


А трябва да легне хубаво. И от там резонанса както казва Дон Кихот си докарва тия вибрации. На теб ти трябват стари дискове от Пасат и тогава няма да е така, а всичко ще си легне точно.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Пет 14 фев 2014 19:14


Еми те са си от моя пасат :)


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Apokaliptiko » Пет 14 фев 2014 19:24


Значи джантите не са 57,1 централен отвор.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Пет 14 фев 2014 19:34


:D няма как дисковете дисковете да са с отвор като на главината, понеще там, където ляга диска главината се разширява , в момента съм с phoenix.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта