Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Чет 13 мар 2014 22:01


Той четвъртия е на дупето на помпата ( на планката отзад е), ама...на мен ми се струва ,че вс е в норма бе брат, я виж горната ролка как е!




Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот Bork » Чет 13 мар 2014 22:05


На три болта е от към ангренажа,но са свързани погледни схемата за разглобяване по-горе на колегата и виж как са...аз сложих шайба на болта от към предницата на колата.


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот hip-hopotam » Чет 13 мар 2014 23:23


Колега аз на снимката ти не забелязвам нищо ЧАК толкова притеснително,ремъка си е по зъбните колелета,нито е накрая нито е излязал.
Проблема на тези двигатели е челото на коляновия вал (зад зъбното колело на ангренажа) и си мисля,че последното нещо което трябва да гледаш е ГНП-то,но при положение че се притесняваш за това което е на снимката според мене няма място за притеснение.Просто профилактично сваляй капака на ангренажа да поглеждаш дали не е тръгнал ДА ИЗЛИЗА от колелетата,за да ти е мирна главата.
И провери дали си спазил фиксатора на демпферната шайба,защото тя на пръв поглед може да застане на 2 положения (2 отвора) но реално само на единия отвор влиза.Когато демпферната шайба я няма,ремъка се стреми да излезе (направо си излиза) следователно ако не е монтирана правилно ще има колебания в ремъка.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Пет 14 мар 2014 18:22


samo_pechka написа:Той четвъртия е на дупето на помпата ( на планката отзад е), ама...на мен ми се струва ,че вс е в норма бе брат, я виж горната ролка как е!

На горната ролка, ремъка върви точно по средата. На помпата не е така.

Колега hip-hopotam, точно първото ми съмнение беше за не добре поставена демпферна шайба, като вероятността да съм допуснал грешка при монтажа е много голяма, защото тогава когато я поставях, някак си влезна много трудно и още тогава не ми хареса как лежи върху коляновия вал, но смятах че болтовете ще я приберат и всичко ще си дойде на местото. Да ама явно не е станало така. :banghead ...докато сега втория път спазих белега и шайбата влезна много леко и плътно.
А помпата все пак мисля така или иначе да я ревизирам за всеки случай да съм спокоен и да я изключа като вероятност от нея да е проблема.
Ако може да помоля някой колега с 1Z мотор, и ако не му представлява трудност, ще може ли да измери, ремъка като се качи върху колелото на помпата, колелото колко стърчи от двете страни на ремъка за да направя съпоставка.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Нед 23 мар 2014 7:53


Вчера смених втулките на помпата....никаква разлика след смяната :banghead Ремъка пак си върви там където си беше. Паразитния вал няма грам луфт. Има нещо криво в цялата тая работа ама какво е... Е ли е възможно стойката на помпата да се е покривила някак си?,....но от това което мерихме, двете колелета, това на помпата и това на разпределителния вал са в абсолютно съосие. Оста на обтегача няма как да е крива, защото обтяжната ролка ляга направо на главата и няма как да се изкриви там. :banghead
За информация....втулките на помпата са 2, една по голяма и една по малка. Малката е 5 лева...голямата 35 лева. :censored2


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Нед 23 мар 2014 11:34


Сега да питам , болта на помпата най-отзад ( така наречения четвърти болт ), имаше ли го ? Аз ти казвам ,че ти проблем нямаш с колата , още като видях каиша къде върви. Първоначално като пусна темата помислих,че каиша върви по ръба на колелетата и се стреми да излезе- стърчи една трета навън. А то тука..
Тая стойка на ГНП е последното нещо което може да се изкриви на колата ( поне в моя скромен опит не съм срещал такова нещо , е аз не съм и мастор де , кой знае колко помпи не съм виждал ). Тя би се изкривила единствено само при удар/катастрофа , но не и от от работа !


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Нед 23 мар 2014 11:46


Абе то хубаво че нямам проблем с колата, но се опитвам да установя, от какво ангренажа ми стана на парцали на 3000 километра. :banghead
Четвъртия болт си беше там и всичко си беше ОК. За планката и мен това ме съмнява да е крива защото си е солидно железо това. Но, след като смених стария протрит ремък с новия, по капака отново имаше следи от жулене :banghead Дано да е от това че след смяната с новия ремък, да е останал от стария ремък прахоляк по капаците и затова да се е събрало отново.
Ще го карам за сега така и ще го следя...ако пак се стигне до същото положение...ще го мисля тогава да свалям и паразитния вал за проверка. :th_up


Bork
Мнения: 57
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
Автомобил: Vw Golf MK3
Двигател: AAZ _ AEF motor
Местоположение: Пловдив

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот Bork » Нед 30 мар 2014 13:59


Ако забележиш че външния ръб започва да се протрива,означава че е започнал да търка в демпферната шайба.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Вто 01 апр 2014 6:04


Такааа....свалихме помпата. Имаше минимален луфт на оста, но все пак решихме да я раглобим. Нови втулки, уплътнения и 50 лева на вятъра. :death Никаква промяна в положението на ремъка.
Минах около 1000 километра, и пак се забелязва че ангренажния ремък започва да се изяжда от външната му страна. Взех една линия от книжарницата, наложих я по челата на зъбните колела на разпределителния вал и на помпата (това в натегнато положение на ремъка) и забелязах че колелото на помпата от десния му край бяга навън с около един-два мм. от съосието и това ме навежда на мисълта, че стойката която държи помпата се е покривила нещо. :gruebel
Вчера намерих стойка, но така като я гледам какво масивно железо е....но ще я сменя и ще видя. Искам да я игнорирам и нея. :banghead След консултации на няколко места и четене, този вариант като крива планка също го има. Дано да е от нея, защото тоя голф взе да ме пробива вече.
Някой може би тук ще ми каже, защо не я закараш на майстор да я погледне. Е карах я, и при колкото отидох толкова различни диагнози ми казаха, които и аз ги знам, и никой не дава гаранция че ще се оправи след като смени нещо, така че ще се мъча сам да се оправям. Повече вярвам на написаното тук във форума, отколкото да се разхождам напред-назад и да си правим безсмислени лафове със "Специалисти" :wink
Приготвил съм поредния нов ремък :horror


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Вто 01 апр 2014 6:06


Bork написа:Ако забележиш че външния ръб започва да се протрива,означава че е започнал да търка в демпферната шайба.


Точно така.....но защо е така :gruebel


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Вто 01 апр 2014 8:27


Предполагам ,че демферната ти шайба е от по-стария тип , без ламаринена шайба (подложка) , там където върви ремъка. При стария тип я няма , при по-новите я има , точно заради този проблем . Тая шайба пази , да не се получават язви от работата на ремъка и впоследствие да не се скъсява живота на новия ремък ( да не се раздърпва).


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Вто 01 апр 2014 9:02


И какво правиме тогава , сменяме шайбата? Не ми се вижда много разумно това. Просто няма логика така да е измислено на 3000 километра да сменяваш ремък


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Вто 01 апр 2014 9:10


Е не , не съм казал сменяй я , просто споделих мнение. Ако занесеш шайбата на стругар , дали няма да успее да я изравни от челната повърхност , само не знам как ще я хване ( нали има гума по средата и не може да я хване външно, ще поддава), може би отвътре някак , сега нямам смъкната да видя .
П.п. това за да стане , тая шайба /кола е била поне на 250-300к.км. тогава вече са доста белезите по шайбата ,от работата и търкането на ремъка . Явно за толкова е и преценен живота на шайбата- три макс четири каиша и нов демфер на петия...


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот drago_tr » Вто 01 апр 2014 17:00


Смених стойката....никакъв резултат. Тая стойка за да се изкриви, танк трябва да мине през нея, защото е желязо а не алуминий. Както и да е...и тая теория за отхвърлям.
Колега samo_pechka, колата със сигурност е на поне колкото казваш ти, може и повече, но аз си мисля че тоя демпфер за да се сменя, трябва да се разлопа гумата в него, а шайбата направо спи и грам няма вибрации. Когато я свалях последния път я огледах хубаво от вътрешната страна, там където опира ремъка, и не видях нищо притеснително. Повърхността беше равна и гладка. ОК...ще търся за проба да сменя и нея.
...Но ако поразсъждавам малко, ако сложа една примерна точка на ремъка горе на шайбата на разпределителния вал, и при движението си надолу ремъка, докато стигне до зъбчатката на коляновия вал, ремъка вече е крив. След като мине през зъбчатката на коляновия вал от там се качва нагоре към обтяжната ролка, която се стреми да изправи ремъка и той опира във външния борд на ролката и точно там се претрива. Следите от протриването на ремъка по капака са точно в тази област....около обтяжната ролка.

Де да знам вече....дали самата помпата нещо не е крива? :gruebel
Може ли да ме светнете, какъв е номера на помпата, които се монтират на тоя модел голф, за да го сверя с моя ...че нещо и това взе да ме съмнява да не са я менкали с някоя друга и затова да не стават нещата :newsm66

Сега като навързам нещата, тая кола са ми я продали с този дефект, защото когато я свалих първия път да и сменям ремъците ми направи впечатление че този ремък на англенажа беше нов...другите ремъци бяха напукани, стари и аа да се скъсат. За да маскират работата джамбазите, набързо са сменили само тоя ремък и хайде на пазара :death
Ама няма как...ще я правя, защото като изключа тоя проблем...колата върви много.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък

Мнениеот samo_pechka » Вто 01 апр 2014 19:35


Да питам , така ли е челото на демферната шайба към ангр.колело http://www.album.bg/kiko946/images/29248699/ ? Ползвам снимка на колега :redface Ако така се е вкопал ремъка в нея , може и да прави мизерия , но ако челото е чисто или с минимални следи , не я челосвай . Точно по-новите в тази част имат стоманена подложка , да не се яде демферната от каиша. Имам съмнението ,че щом
drago_tr написа:Когато я свалях последния път я огледах хубаво от вътрешната страна, там където опира ремъка, и не видях нищо притеснително. Повърхността беше равна и гладка.
няма да има никакъв ефект от смяната с друга....Т.е. не я сменяй .
За стойката на ГНП - бях убеден ,че смяната няма да промени нещата.
Но това малко ме озадачи
drago_tr написа: Следите от протриването на ремъка по капака са точно в тази област....около обтяжната ролка.
. Тая обтяжна ролка на коя фирма е ? Ти може и да си споменал :redface и сега се повтаряме тука...да не би нещо да е фалшименто и ръба ( външния) на ролката да "дере" по ремъка :gruebel
Помпата ти е наред , недей се лови за нея .
Ако може ми кажи кат.номер нещо на самата ролка .. мисля си нещо ..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, pe6o__ и 65 госта