Голф3 1з протриване на ангренажния ремък-Окончателно РЕШЕНО на стр.7
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Той четвъртия е на дупето на помпата ( на планката отзад е), ама...на мен ми се струва ,че вс е в норма бе брат, я виж горната ролка как е!
-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
- Автомобил: Vw Golf MK3
- Двигател: AAZ _ AEF motor
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
На три болта е от към ангренажа,но са свързани погледни схемата за разглобяване по-горе на колегата и виж как са...аз сложих шайба на болта от към предницата на колата.
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Колега аз на снимката ти не забелязвам нищо ЧАК толкова притеснително,ремъка си е по зъбните колелета,нито е накрая нито е излязал.
Проблема на тези двигатели е челото на коляновия вал (зад зъбното колело на ангренажа) и си мисля,че последното нещо което трябва да гледаш е ГНП-то,но при положение че се притесняваш за това което е на снимката според мене няма място за притеснение.Просто профилактично сваляй капака на ангренажа да поглеждаш дали не е тръгнал ДА ИЗЛИЗА от колелетата,за да ти е мирна главата.
И провери дали си спазил фиксатора на демпферната шайба,защото тя на пръв поглед може да застане на 2 положения (2 отвора) но реално само на единия отвор влиза.Когато демпферната шайба я няма,ремъка се стреми да излезе (направо си излиза) следователно ако не е монтирана правилно ще има колебания в ремъка.
Проблема на тези двигатели е челото на коляновия вал (зад зъбното колело на ангренажа) и си мисля,че последното нещо което трябва да гледаш е ГНП-то,но при положение че се притесняваш за това което е на снимката според мене няма място за притеснение.Просто профилактично сваляй капака на ангренажа да поглеждаш дали не е тръгнал ДА ИЗЛИЗА от колелетата,за да ти е мирна главата.
И провери дали си спазил фиксатора на демпферната шайба,защото тя на пръв поглед може да застане на 2 положения (2 отвора) но реално само на единия отвор влиза.Когато демпферната шайба я няма,ремъка се стреми да излезе (направо си излиза) следователно ако не е монтирана правилно ще има колебания в ремъка.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
samo_pechka написа:Той четвъртия е на дупето на помпата ( на планката отзад е), ама...на мен ми се струва ,че вс е в норма бе брат, я виж горната ролка как е!
На горната ролка, ремъка върви точно по средата. На помпата не е така.
Колега hip-hopotam, точно първото ми съмнение беше за не добре поставена демпферна шайба, като вероятността да съм допуснал грешка при монтажа е много голяма, защото тогава когато я поставях, някак си влезна много трудно и още тогава не ми хареса как лежи върху коляновия вал, но смятах че болтовете ще я приберат и всичко ще си дойде на местото. Да ама явно не е станало така.

А помпата все пак мисля така или иначе да я ревизирам за всеки случай да съм спокоен и да я изключа като вероятност от нея да е проблема.
Ако може да помоля някой колега с 1Z мотор, и ако не му представлява трудност, ще може ли да измери, ремъка като се качи върху колелото на помпата, колелото колко стърчи от двете страни на ремъка за да направя съпоставка.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Вчера смених втулките на помпата....никаква разлика след смяната
Ремъка пак си върви там където си беше. Паразитния вал няма грам луфт. Има нещо криво в цялата тая работа ама какво е... Е ли е възможно стойката на помпата да се е покривила някак си?,....но от това което мерихме, двете колелета, това на помпата и това на разпределителния вал са в абсолютно съосие. Оста на обтегача няма как да е крива, защото обтяжната ролка ляга направо на главата и няма как да се изкриви там.
За информация....втулките на помпата са 2, една по голяма и една по малка. Малката е 5 лева...голямата 35 лева.


За информация....втулките на помпата са 2, една по голяма и една по малка. Малката е 5 лева...голямата 35 лева.

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Сега да питам , болта на помпата най-отзад ( така наречения четвърти болт ), имаше ли го ? Аз ти казвам ,че ти проблем нямаш с колата , още като видях каиша къде върви. Първоначално като пусна темата помислих,че каиша върви по ръба на колелетата и се стреми да излезе- стърчи една трета навън. А то тука..
Тая стойка на ГНП е последното нещо което може да се изкриви на колата ( поне в моя скромен опит не съм срещал такова нещо , е аз не съм и мастор де , кой знае колко помпи не съм виждал ). Тя би се изкривила единствено само при удар/катастрофа , но не и от от работа !
Тая стойка на ГНП е последното нещо което може да се изкриви на колата ( поне в моя скромен опит не съм срещал такова нещо , е аз не съм и мастор де , кой знае колко помпи не съм виждал ). Тя би се изкривила единствено само при удар/катастрофа , но не и от от работа !
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Абе то хубаво че нямам проблем с колата, но се опитвам да установя, от какво ангренажа ми стана на парцали на 3000 километра.
Четвъртия болт си беше там и всичко си беше ОК. За планката и мен това ме съмнява да е крива защото си е солидно железо това. Но, след като смених стария протрит ремък с новия, по капака отново имаше следи от жулене
Дано да е от това че след смяната с новия ремък, да е останал от стария ремък прахоляк по капаците и затова да се е събрало отново.
Ще го карам за сега така и ще го следя...ако пак се стигне до същото положение...ще го мисля тогава да свалям и паразитния вал за проверка.

Четвъртия болт си беше там и всичко си беше ОК. За планката и мен това ме съмнява да е крива защото си е солидно железо това. Но, след като смених стария протрит ремък с новия, по капака отново имаше следи от жулене

Ще го карам за сега така и ще го следя...ако пак се стигне до същото положение...ще го мисля тогава да свалям и паразитния вал за проверка.

-
- Мнения: 57
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 20:16
- Автомобил: Vw Golf MK3
- Двигател: AAZ _ AEF motor
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Ако забележиш че външния ръб започва да се протрива,означава че е започнал да търка в демпферната шайба.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Такааа....свалихме помпата. Имаше минимален луфт на оста, но все пак решихме да я раглобим. Нови втулки, уплътнения и 50 лева на вятъра.
Никаква промяна в положението на ремъка.
Минах около 1000 километра, и пак се забелязва че ангренажния ремък започва да се изяжда от външната му страна. Взех една линия от книжарницата, наложих я по челата на зъбните колела на разпределителния вал и на помпата (това в натегнато положение на ремъка) и забелязах че колелото на помпата от десния му край бяга навън с около един-два мм. от съосието и това ме навежда на мисълта, че стойката която държи помпата се е покривила нещо.
Вчера намерих стойка, но така като я гледам какво масивно железо е....но ще я сменя и ще видя. Искам да я игнорирам и нея.
След консултации на няколко места и четене, този вариант като крива планка също го има. Дано да е от нея, защото тоя голф взе да ме пробива вече.
Някой може би тук ще ми каже, защо не я закараш на майстор да я погледне. Е карах я, и при колкото отидох толкова различни диагнози ми казаха, които и аз ги знам, и никой не дава гаранция че ще се оправи след като смени нещо, така че ще се мъча сам да се оправям. Повече вярвам на написаното тук във форума, отколкото да се разхождам напред-назад и да си правим безсмислени лафове със "Специалисти"
Приготвил съм поредния нов ремък

Минах около 1000 километра, и пак се забелязва че ангренажния ремък започва да се изяжда от външната му страна. Взех една линия от книжарницата, наложих я по челата на зъбните колела на разпределителния вал и на помпата (това в натегнато положение на ремъка) и забелязах че колелото на помпата от десния му край бяга навън с около един-два мм. от съосието и това ме навежда на мисълта, че стойката която държи помпата се е покривила нещо.

Вчера намерих стойка, но така като я гледам какво масивно железо е....но ще я сменя и ще видя. Искам да я игнорирам и нея.

Някой може би тук ще ми каже, защо не я закараш на майстор да я погледне. Е карах я, и при колкото отидох толкова различни диагнози ми казаха, които и аз ги знам, и никой не дава гаранция че ще се оправи след като смени нещо, така че ще се мъча сам да се оправям. Повече вярвам на написаното тук във форума, отколкото да се разхождам напред-назад и да си правим безсмислени лафове със "Специалисти"

Приготвил съм поредния нов ремък

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Bork написа:Ако забележиш че външния ръб започва да се протрива,означава че е започнал да търка в демпферната шайба.
Точно така.....но защо е така

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Предполагам ,че демферната ти шайба е от по-стария тип , без ламаринена шайба (подложка) , там където върви ремъка. При стария тип я няма , при по-новите я има , точно заради този проблем . Тая шайба пази , да не се получават язви от работата на ремъка и впоследствие да не се скъсява живота на новия ремък ( да не се раздърпва).
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
И какво правиме тогава , сменяме шайбата? Не ми се вижда много разумно това. Просто няма логика така да е измислено на 3000 километра да сменяваш ремък
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Е не , не съм казал сменяй я , просто споделих мнение. Ако занесеш шайбата на стругар , дали няма да успее да я изравни от челната повърхност , само не знам как ще я хване ( нали има гума по средата и не може да я хване външно, ще поддава), може би отвътре някак , сега нямам смъкната да видя .
П.п. това за да стане , тая шайба /кола е била поне на 250-300к.км. тогава вече са доста белезите по шайбата ,от работата и търкането на ремъка . Явно за толкова е и преценен живота на шайбата- три макс четири каиша и нов демфер на петия...
П.п. това за да стане , тая шайба /кола е била поне на 250-300к.км. тогава вече са доста белезите по шайбата ,от работата и търкането на ремъка . Явно за толкова е и преценен живота на шайбата- три макс четири каиша и нов демфер на петия...
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Смених стойката....никакъв резултат. Тая стойка за да се изкриви, танк трябва да мине през нея, защото е желязо а не алуминий. Както и да е...и тая теория за отхвърлям.
Колега samo_pechka, колата със сигурност е на поне колкото казваш ти, може и повече, но аз си мисля че тоя демпфер за да се сменя, трябва да се разлопа гумата в него, а шайбата направо спи и грам няма вибрации. Когато я свалях последния път я огледах хубаво от вътрешната страна, там където опира ремъка, и не видях нищо притеснително. Повърхността беше равна и гладка. ОК...ще търся за проба да сменя и нея.
...Но ако поразсъждавам малко, ако сложа една примерна точка на ремъка горе на шайбата на разпределителния вал, и при движението си надолу ремъка, докато стигне до зъбчатката на коляновия вал, ремъка вече е крив. След като мине през зъбчатката на коляновия вал от там се качва нагоре към обтяжната ролка, която се стреми да изправи ремъка и той опира във външния борд на ролката и точно там се претрива. Следите от протриването на ремъка по капака са точно в тази област....около обтяжната ролка.
Де да знам вече....дали самата помпата нещо не е крива?
Може ли да ме светнете, какъв е номера на помпата, които се монтират на тоя модел голф, за да го сверя с моя ...че нещо и това взе да ме съмнява да не са я менкали с някоя друга и затова да не стават нещата
Сега като навързам нещата, тая кола са ми я продали с този дефект, защото когато я свалих първия път да и сменям ремъците ми направи впечатление че този ремък на англенажа беше нов...другите ремъци бяха напукани, стари и аа да се скъсат. За да маскират работата джамбазите, набързо са сменили само тоя ремък и хайде на пазара
Ама няма как...ще я правя, защото като изключа тоя проблем...колата върви много.
Колега samo_pechka, колата със сигурност е на поне колкото казваш ти, може и повече, но аз си мисля че тоя демпфер за да се сменя, трябва да се разлопа гумата в него, а шайбата направо спи и грам няма вибрации. Когато я свалях последния път я огледах хубаво от вътрешната страна, там където опира ремъка, и не видях нищо притеснително. Повърхността беше равна и гладка. ОК...ще търся за проба да сменя и нея.
...Но ако поразсъждавам малко, ако сложа една примерна точка на ремъка горе на шайбата на разпределителния вал, и при движението си надолу ремъка, докато стигне до зъбчатката на коляновия вал, ремъка вече е крив. След като мине през зъбчатката на коляновия вал от там се качва нагоре към обтяжната ролка, която се стреми да изправи ремъка и той опира във външния борд на ролката и точно там се претрива. Следите от протриването на ремъка по капака са точно в тази област....около обтяжната ролка.
Де да знам вече....дали самата помпата нещо не е крива?

Може ли да ме светнете, какъв е номера на помпата, които се монтират на тоя модел голф, за да го сверя с моя ...че нещо и това взе да ме съмнява да не са я менкали с някоя друга и затова да не стават нещата

Сега като навързам нещата, тая кола са ми я продали с този дефект, защото когато я свалих първия път да и сменям ремъците ми направи впечатление че този ремък на англенажа беше нов...другите ремъци бяха напукани, стари и аа да се скъсат. За да маскират работата джамбазите, набързо са сменили само тоя ремък и хайде на пазара

Ама няма как...ще я правя, защото като изключа тоя проблем...колата върви много.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф3 1з протриване на ангренажния ремък
Да питам , така ли е челото на демферната шайба към ангр.колело http://www.album.bg/kiko946/images/29248699/ ? Ползвам снимка на колега
Ако така се е вкопал ремъка в нея , може и да прави мизерия , но ако челото е чисто или с минимални следи , не я челосвай . Точно по-новите в тази част имат стоманена подложка , да не се яде демферната от каиша. Имам съмнението ,че щом
За стойката на ГНП - бях убеден ,че смяната няма да промени нещата.
Но това малко ме озадачи
и сега се повтаряме тука...да не би нещо да е фалшименто и ръба ( външния) на ролката да "дере" по ремъка
Помпата ти е наред , недей се лови за нея .
Ако може ми кажи кат.номер нещо на самата ролка .. мисля си нещо ..

няма да има никакъв ефект от смяната с друга....Т.е. не я сменяй .drago_tr написа:Когато я свалях последния път я огледах хубаво от вътрешната страна, там където опира ремъка, и не видях нищо притеснително. Повърхността беше равна и гладка.
За стойката на ГНП - бях убеден ,че смяната няма да промени нещата.
Но това малко ме озадачи
. Тая обтяжна ролка на коя фирма е ? Ти може и да си споменалdrago_tr написа: Следите от протриването на ремъка по капака са точно в тази област....около обтяжната ролка.


Помпата ти е наред , недей се лови за нея .
Ако може ми кажи кат.номер нещо на самата ролка .. мисля си нещо ..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 71 госта