Б4 клапа за климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Б4 клапа за климатик

Мнениеот K22 » Пон 03 юли 2006 14:09


Днес като си сменях филтъра на климатроника видях че под него има 2 клапи. Едната си е плътна, а другата има пробити отвори по нея.Върху пробитата клапа имаше остатъци от нещо като много тънък дунапрен залепено върху нея което е закривало отворите?!?
Дали някой италиански майстор е залепил това покритие или така е било оригинално?




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 03 юли 2006 18:49


Така си е оригинално.Клапите са облепени с дунапрен.При теб просто е остарял и се е отлепил.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

смисъл

Мнениеот K22 » Вто 04 юли 2006 7:16


А какъв е смисъла на щампованите отвори на едната клапа-щом се облепват?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 04 юли 2006 18:33


Единствения смисъл за който се сещам е пестене на материал.Може и заради по-малкото тегло да се правят така.Нямам представа. :roll:


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Вто 04 юли 2006 18:33


Олекотяване... икономия на материал... и др. размисли на Ханс.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 11 май 2007 9:51


Снимах тази безмислена според мен клапа-какво е предназначението и? Изображение


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пет 11 май 2007 10:07


Интересно, при мене тая клапа е вътре откъм купето, не е под филтъра.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пет 11 май 2007 10:25


The Red Guy написа:Интересно, при мене тая клапа е вътре откъм купето, не е под филтъра.

Наистина - The Red Guy, Местожителство: Русе
кара Seat Ibiza 1998
1598 AEE
K22, Местожителство: Плевен, кара климатроник/АГУ
VW Passat 1994
1800 ABS;комби


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 11 май 2007 10:31


При мен са 2клапи.Тази клапа с дупките :roll: стои пред другата, която в момента е отворена и се вижда вентилатора.


Потребителски аватар
The Red Guy
Мнения: 2402
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот The Red Guy » Пет 11 май 2007 16:40


gr_kanev написа:
The Red Guy написа:Интересно, при мене тая клапа е вътре откъм купето, не е под филтъра.

Наистина - The Red Guy, Местожителство: Русе
кара Seat Ibiza 1998
1598 AEE
K22, Местожителство: Плевен, кара климатроник/АГУ
VW Passat 1994
1800 ABS;комби
:oops: :oops: , недоглеждане! Моля да ме извините!


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Вто 15 май 2007 10:09


Мисля че затваря системата за въздух и започва да върти въздуха само в купето.А когато виждаш вентилатора тогава дърпа въздух само от вън и го вкарва върте в купето.

Не се коси.Вземи си изкуствена кожа и го залепи с прома.На жена ми голфа кара вече втора година с изкуствена кожа на всички клапи на парното,след обаждане до Първия Васил.


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: клапа за климатик

Мнениеот tekyero_77 » Пет 14 мар 2014 15:13


Колеги виждам че темата е много стара , но е единственото което открих из форума за тази клапа. Въпроса ми е за въпросната клапа трябва ли да се движи и кога. При мен не помръдва , а само долната под нея ,която е точно пред вентилатора и се управлява от бутона на климатроника за вътрешна рецирколация на въздуха в купето. Ако някой е запознат с движенията на тези две клапи нека да пише!
K22 написа:какво е предназначението и? Изображение


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: клапа за климатик

Мнениеот Vasseto » Съб 15 мар 2014 11:13


Тази клапа дето е на снимката се затваря при движение, може би при по голяма скорост. Идеята е да не влиза голямо количество въздух при висока скорост. Защото няма да може да регулира температурата в купето адекватно.

Поздрав Вассето


Потребителски аватар
tekyero_77
Мнения: 21
Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1Z 96g.
Местоположение: гр. Бургас

Re: клапа за климатик

Мнениеот tekyero_77 » Съб 15 мар 2014 13:14


Благодаря колега! Може ли да се провери на място дали работи. На VAG-COM ми излиза грешка 01274 .Долната клапа под нея ми работи перфектно, затова се съмнявам в тази да не би да й има нещо!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: клапа за климатик

Мнениеот zfa159 » Съб 15 мар 2014 20:38


Ккапата е така наречената Air Flow flap или клапа за ограничаване на въздушния поток.Тя няма общо с клапата за въртенето на въздуха в купето. Идеята и е да се притваря при движение с по-висока скорост и съответно да ограничава навлизането на въздух към вентилатора, който от своя страна да не набива въздух в купето. Тя на 90% от климатрониците на B3 и B4 отдавна не работи, защото дефакто постоянно се движи при ускорение и намаляване и се износва за няколко години. Когато се повреди, тя започва повече да пречи, от колкото да помага, защото както се вижда и на снимката, седи полузатворена и макар да го няма дунапрена, намалява струята на въздуха навътре и пречи на обдухването. Ел. мотора за нея струваше нещо от сорта на 265лв и затова предприех една друга маневра на моят климатроник преди доста време (5 години). Махнах металната част на клапата без да пипам нищо друго (бърка се отгоре през дупката за филтъра, леко се сгъва на една страна и си излиза, без да се разглобява нищо по таблото). Честно казано не се появи никакъв проблем при движение с висока скорост, ама за сметка на това,започна да обдухва по-добре купето при максималните обороти на вентилатора. В последствие, когато четох за тези климатроници, разбрах и защо не се е появил - B3 и B4 имат такава конструкция и от такова място теглят въздух, че реално няма как да набива въздух, защото въздуховода за теглене на въздух не е директно срещу течението при движението на колата и при по-висока скорост не "набива" въздух навътре и съответно не оказва влияние на климатроника. Отделно в режим на охлаждане при топло време, вентилатора винаги върти бързо и отделно от това основно върти въздуха само на вътрешна циркулация (вътрешната циркулация се пуска автоматично,при което тази клапа въобще не играе, понеже вътрешната циркулация е под нея). Когато пък е в режим на отопление, вентилатора върти доста бавно (когато вече е достигнал нужната температура, колкото да поддържа) и клапата пак не оказва кой знае какво влияние. Пробвал съм при различни скорости, дори и при 190км/ч - пак духа супер слабо на 1-вата възможна степен, въпреки, че клапата я няма. Масово климатрониците я дават като проблем и при разни ремонти, ако има грешка за нея, я махаме чисто механично, защото повече пречи ако е там и не работи, от колкото ако я няма. Конструктора безспорно я е сложил с определена цел, ама и с нея и без нея, климатроника се справя еднакво добре и при високи скорости и едни 250-60лв за нов мотор за тази клапа, са напълно безсмислени според мен. :rolleyes
За тестването - можеш да я тестваш само ако контролера ти поддържа опцията за "output tests" през ВАГ-а ама повечето климатроници преди 96-та нямат такава опция. Долната клапа е вакуумна и нея си я тествал вече - като цъкнеш рециркулацията, се затваря - значи работи коректно.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта