Днес като си сменях филтъра на климатроника видях че под него има 2 клапи. Едната си е плътна, а другата има пробити отвори по нея.Върху пробитата клапа имаше остатъци от нещо като много тънък дунапрен залепено върху нея което е закривало отворите?!?
Дали някой италиански майстор е залепил това покритие или така е било оригинално?



Б4 клапа за климатик
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
смисъл
А какъв е смисъла на щампованите отвори на едната клапа-щом се облепват?
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Мисля че затваря системата за въздух и започва да върти въздуха само в купето.А когато виждаш вентилатора тогава дърпа въздух само от вън и го вкарва върте в купето.
Не се коси.Вземи си изкуствена кожа и го залепи с прома.На жена ми голфа кара вече втора година с изкуствена кожа на всички клапи на парното,след обаждане до Първия Васил.
Не се коси.Вземи си изкуствена кожа и го залепи с прома.На жена ми голфа кара вече втора година с изкуствена кожа на всички клапи на парното,след обаждане до Първия Васил.
- tekyero_77
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1Z 96g.
- Местоположение: гр. Бургас
Re: клапа за климатик
Колеги виждам че темата е много стара , но е единственото което открих из форума за тази клапа. Въпроса ми е за въпросната клапа трябва ли да се движи и кога. При мен не помръдва , а само долната под нея ,която е точно пред вентилатора и се управлява от бутона на климатроника за вътрешна рецирколация на въздуха в купето. Ако някой е запознат с движенията на тези две клапи нека да пише!
K22 написа:какво е предназначението и?
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: клапа за климатик
Тази клапа дето е на снимката се затваря при движение, може би при по голяма скорост. Идеята е да не влиза голямо количество въздух при висока скорост. Защото няма да може да регулира температурата в купето адекватно.
Поздрав Вассето
Поздрав Вассето
- tekyero_77
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1Z 96g.
- Местоположение: гр. Бургас
Re: клапа за климатик
Благодаря колега! Може ли да се провери на място дали работи. На VAG-COM ми излиза грешка 01274 .Долната клапа под нея ми работи перфектно, затова се съмнявам в тази да не би да й има нещо!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: клапа за климатик
Ккапата е така наречената Air Flow flap или клапа за ограничаване на въздушния поток.Тя няма общо с клапата за въртенето на въздуха в купето. Идеята и е да се притваря при движение с по-висока скорост и съответно да ограничава навлизането на въздух към вентилатора, който от своя страна да не набива въздух в купето. Тя на 90% от климатрониците на B3 и B4 отдавна не работи, защото дефакто постоянно се движи при ускорение и намаляване и се износва за няколко години. Когато се повреди, тя започва повече да пречи, от колкото да помага, защото както се вижда и на снимката, седи полузатворена и макар да го няма дунапрена, намалява струята на въздуха навътре и пречи на обдухването. Ел. мотора за нея струваше нещо от сорта на 265лв и затова предприех една друга маневра на моят климатроник преди доста време (5 години). Махнах металната част на клапата без да пипам нищо друго (бърка се отгоре през дупката за филтъра, леко се сгъва на една страна и си излиза, без да се разглобява нищо по таблото). Честно казано не се появи никакъв проблем при движение с висока скорост, ама за сметка на това,започна да обдухва по-добре купето при максималните обороти на вентилатора. В последствие, когато четох за тези климатроници, разбрах и защо не се е появил - B3 и B4 имат такава конструкция и от такова място теглят въздух, че реално няма как да набива въздух, защото въздуховода за теглене на въздух не е директно срещу течението при движението на колата и при по-висока скорост не "набива" въздух навътре и съответно не оказва влияние на климатроника. Отделно в режим на охлаждане при топло време, вентилатора винаги върти бързо и отделно от това основно върти въздуха само на вътрешна циркулация (вътрешната циркулация се пуска автоматично,при което тази клапа въобще не играе, понеже вътрешната циркулация е под нея). Когато пък е в режим на отопление, вентилатора върти доста бавно (когато вече е достигнал нужната температура, колкото да поддържа) и клапата пак не оказва кой знае какво влияние. Пробвал съм при различни скорости, дори и при 190км/ч - пак духа супер слабо на 1-вата възможна степен, въпреки, че клапата я няма. Масово климатрониците я дават като проблем и при разни ремонти, ако има грешка за нея, я махаме чисто механично, защото повече пречи ако е там и не работи, от колкото ако я няма. Конструктора безспорно я е сложил с определена цел, ама и с нея и без нея, климатроника се справя еднакво добре и при високи скорости и едни 250-60лв за нов мотор за тази клапа, са напълно безсмислени според мен.
За тестването - можеш да я тестваш само ако контролера ти поддържа опцията за "output tests" през ВАГ-а ама повечето климатроници преди 96-та нямат такава опция. Долната клапа е вакуумна и нея си я тествал вече - като цъкнеш рециркулацията, се затваря - значи работи коректно.


За тестването - можеш да я тестваш само ако контролера ти поддържа опцията за "output tests" през ВАГ-а ама повечето климатроници преди 96-та нямат такава опция. Долната клапа е вакуумна и нея си я тествал вече - като цъкнеш рециркулацията, се затваря - значи работи коректно.
