Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Legolas
Мнения: 152
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:59
Автомобил: GOLF 4 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София и провинцията

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот Legolas » Чет 27 мар 2014 10:34


Свали я турбината и почисти геометрията, не е голяма драмата. Трудното движение на лостчето на актуатора може да е в следствие и на зацапана геометрия. И без това ще е хубаво да почистиш и колекторите ако не си го правил отдавна и колата ще се чувства доста по-добре. Ако сваляш турбото и почистваш направо го занеси на стенд да го проверят за луфтове, и ако всичко е наред, сглабяй всичко и си карай колата с кеф :).




Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Пет 28 мар 2014 20:15


Привет Другари. Все още не съм правил нищо, но имах малко време да помисля. Днес отново ми направи тази магария и ме накара да се замисля. Отворих капака и направих няколко манипулации с изваждане и поставяна на маркучето на актуатора. Пак се движи мудно пущината и лост, но ми направи впечатление и друго - че хода е малък - може би около половин сант. Знам, че трябва да е малко над един, но това според мен не е проблема. Докато ми направи магарията стигнах до 4 000 оборота и промяна в ускорението - НИКАКВА. Значи турбината изобщо не развърта, щото при тези обороти, дори и да е запекла геометрията, тя трябва вече да развърти. Чудя се, възможно ли е понякога изобщо да не развърта турбината????? Питам защото тя така се държи - от 1000 до 4000 оборота никаква промяна в ускорението т.е тук вече при този диапазон от обороти геометрията не играе роля.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот rufkata » Пет 28 мар 2014 20:27


Почти същото съм питал и аз, интересно ми е като влезе в авариен режим, кое и сваля оборотите? Да не влиза в авариен режим рано и това да е проблема, откачи изходящият от турбото и на обороти трябва да свирука и духа сериозно. Премери налягането ако имаш възможност.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Пет 28 мар 2014 20:53


Абе, ясно ми е какво имаш предвид, ама Limp mode (сервизен режим) ми е до болка познат, щото до скоро карах с откачен маркуч на актуатора. При този режим обаче при рестарт на мотора колата си върви в нормално положение, докато при моя проблем се оправя при повторно натискане на педала на газта (без да рестартирам двигателя). По тази причина изключвам сервизния режим


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот rufkata » Пет 28 мар 2014 21:00


Щом си карал с откачен маркуч, проблема е ясен (геометрия) :biggrin


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Пет 28 мар 2014 21:09


Добре де, ама защо тогава на 3000 оборота не се отпушва пущината. Хайде, нека и да е запекла геометрията, но при тези високи обороти трябва да си се развърта вече.


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот rufkata » Пет 28 мар 2014 21:21


Мери налягане, при мен след влизане в авариен режим турбото го нямаше никакво, мерено.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот dispatch » Пет 28 мар 2014 21:38


При авариен режим (тоя дето ти е до болка познат), освен че ЕКУ-то оставя отворена геометрията... колкото самата тя успява да се отвори, се ограничава и горивото. По този начин се опитва да спаси мотора от стойности несъвместими с нормалната му работа.

Щом хода е толкова, значи е задръстена и трябва да се чисти... и недей да го отлагаш като мен, щото ми стъпи на 700+ лева... втора употреба...


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот rufkata » Пет 28 мар 2014 21:47


Колега благодаря за разяснението, доста време се чудех какво се случва.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Съб 29 мар 2014 20:08


Днес пробвах с откачен и закачен вакуум на актуатора - ускорява еднакво (говоря до 2000 об.мин.). Това нормално ли е? Иначе при запалване на мотора, лоста се мръдна нагоре, ама малко, наложи се да му помогна с ръка и се премести още около 4-5 мм. нагоре.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот °niksi° » Нед 30 мар 2014 0:13


Измерете и вакума най-накрая на тая кола.
Ще останеш очарован колко малко има към актуатора, след това ще се насочиш към щуцера на тандем помпата и като се изолира проблема ще бега много.
Толкова ли е трудно да я погледне някой и да ти каже за 5 мин къде е проблема. /В повечето случай е достатъчно/


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Нед 30 мар 2014 9:31


Проблема е, че не го прави постоянно и като отида при майстора си тя е добре (по закона на Мърфи). В маркучето до актуатора има ваккум. Усещам го на пръста си, но е малко. Нямам представа колко трябва да бъде този вакуум. Има ли някакви стойности на които да отговаря?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 30 мар 2014 13:31


Моята на място, на маркуча към актуатора държи -0.6 бара. Като чукна газта леко и пада до -0.7 бара и после се качва към -0.4 бара. Иначе на изхода на вакуумпомпата ми дава -0.9 бара.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот lz2aii » Нед 30 мар 2014 18:13


Ще го имам предвид. Ще пробвам при мене как е системата. А при изгасяне на мотора трябва ли да пада на 0 или си държи вакуум в системата. Питам, щото моя мотор като го изгася и лоста на актуатора пада надолу (т.е вакуума веднага изчезва някъде)?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 30 мар 2014 18:24


Не трябва да губи вакуум, когато игасиш мотора. Дали се отпуска актуатора след изкл. на мотора незнам. Не съм обърнал внимание.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kalin09 и 61 госта