Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
- Legolas
- Мнения: 152
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:59
- Автомобил: GOLF 4 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София и провинцията
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Свали я турбината и почисти геометрията, не е голяма драмата. Трудното движение на лостчето на актуатора може да е в следствие и на зацапана геометрия. И без това ще е хубаво да почистиш и колекторите ако не си го правил отдавна и колата ще се чувства доста по-добре. Ако сваляш турбото и почистваш направо го занеси на стенд да го проверят за луфтове, и ако всичко е наред, сглабяй всичко и си карай колата с кеф :).
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Привет Другари. Все още не съм правил нищо, но имах малко време да помисля. Днес отново ми направи тази магария и ме накара да се замисля. Отворих капака и направих няколко манипулации с изваждане и поставяна на маркучето на актуатора. Пак се движи мудно пущината и лост, но ми направи впечатление и друго - че хода е малък - може би около половин сант. Знам, че трябва да е малко над един, но това според мен не е проблема. Докато ми направи магарията стигнах до 4 000 оборота и промяна в ускорението - НИКАКВА. Значи турбината изобщо не развърта, щото при тези обороти, дори и да е запекла геометрията, тя трябва вече да развърти. Чудя се, възможно ли е понякога изобщо да не развърта турбината????? Питам защото тя така се държи - от 1000 до 4000 оборота никаква промяна в ускорението т.е тук вече при този диапазон от обороти геометрията не играе роля.
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Почти същото съм питал и аз, интересно ми е като влезе в авариен режим, кое и сваля оборотите? Да не влиза в авариен режим рано и това да е проблема, откачи изходящият от турбото и на обороти трябва да свирука и духа сериозно. Премери налягането ако имаш възможност.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Абе, ясно ми е какво имаш предвид, ама Limp mode (сервизен режим) ми е до болка познат, щото до скоро карах с откачен маркуч на актуатора. При този режим обаче при рестарт на мотора колата си върви в нормално положение, докато при моя проблем се оправя при повторно натискане на педала на газта (без да рестартирам двигателя). По тази причина изключвам сервизния режим
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Щом си карал с откачен маркуч, проблема е ясен (геометрия) 

- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Добре де, ама защо тогава на 3000 оборота не се отпушва пущината. Хайде, нека и да е запекла геометрията, но при тези високи обороти трябва да си се развърта вече.
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Мери налягане, при мен след влизане в авариен режим турбото го нямаше никакво, мерено.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
При авариен режим (тоя дето ти е до болка познат), освен че ЕКУ-то оставя отворена геометрията... колкото самата тя успява да се отвори, се ограничава и горивото. По този начин се опитва да спаси мотора от стойности несъвместими с нормалната му работа.
Щом хода е толкова, значи е задръстена и трябва да се чисти... и недей да го отлагаш като мен, щото ми стъпи на 700+ лева... втора употреба...
Щом хода е толкова, значи е задръстена и трябва да се чисти... и недей да го отлагаш като мен, щото ми стъпи на 700+ лева... втора употреба...
- rufkata
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 778
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
- Двигател: 1.9 TDI ASV
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Колега благодаря за разяснението, доста време се чудех какво се случва.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Днес пробвах с откачен и закачен вакуум на актуатора - ускорява еднакво (говоря до 2000 об.мин.). Това нормално ли е? Иначе при запалване на мотора, лоста се мръдна нагоре, ама малко, наложи се да му помогна с ръка и се премести още около 4-5 мм. нагоре.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Измерете и вакума най-накрая на тая кола.
Ще останеш очарован колко малко има към актуатора, след това ще се насочиш към щуцера на тандем помпата и като се изолира проблема ще бега много.
Толкова ли е трудно да я погледне някой и да ти каже за 5 мин къде е проблема. /В повечето случай е достатъчно/
Ще останеш очарован колко малко има към актуатора, след това ще се насочиш към щуцера на тандем помпата и като се изолира проблема ще бега много.
Толкова ли е трудно да я погледне някой и да ти каже за 5 мин къде е проблема. /В повечето случай е достатъчно/
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Проблема е, че не го прави постоянно и като отида при майстора си тя е добре (по закона на Мърфи). В маркучето до актуатора има ваккум. Усещам го на пръста си, но е малко. Нямам представа колко трябва да бъде този вакуум. Има ли някакви стойности на които да отговаря?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Моята на място, на маркуча към актуатора държи -0.6 бара. Като чукна газта леко и пада до -0.7 бара и после се качва към -0.4 бара. Иначе на изхода на вакуумпомпата ми дава -0.9 бара.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Ще го имам предвид. Ще пробвам при мене как е системата. А при изгасяне на мотора трябва ли да пада на 0 или си държи вакуум в системата. Питам, щото моя мотор като го изгася и лоста на актуатора пада надолу (т.е вакуума веднага изчезва някъде)?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Пасат 1,9 ТДИ B 5.5 2002г. AVB, проблем с ускорение
Не трябва да губи вакуум, когато игасиш мотора. Дали се отпуска актуатора след изкл. на мотора незнам. Не съм обърнал внимание.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Diliyan и 62 госта