Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P1156

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P1156

Мнениеот Vlad777 » Съб 29 мар 2014 15:57


Голф 4 1.9 TDI ASZ 130 коня 2001 година.

Симптомите: колата работи без турбо - изобщо не се включва - като чист дизел. Няма никаква мощност. На таблото нищо не свети.

При проверка с VAG COM се появиха следните грешки:

2 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation

17564 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 35-10 - Open/Short to Ground - Intermittent

Като ги изтрих първата повече не се появи. Втората се появява веднага след чистенето, дори без да е запалена колата - стига да е на контакт. Все едно, че този датчик G71 изобщо го няма.

На първо време някой ако знае да каже къде точно се намира този датчик?




Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156

Мнениеот siso_k » Съб 29 мар 2014 16:24


Ето нещо, да но е от полза :th_up Линк


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156

Мнениеот Vlad777 » Съб 29 мар 2014 16:46


Това от линка го гледах, но при пасата е различно, защото двигателят е разположен надлъжно на автомобила. При голфа по съвсем друг начин изглеждат нещата.

Между другото намерих един датчик под казанчето за течност за чистачки, който изглежда като този на снимката в линка. Лепенката му я няма. Като го откачих обаче се появи грешка за Temperature Sensor, така че го закачих обратно.

П.П. Всъщност точно така изглеждаше датчика, който свалих.

1103447.jpg


А снимката пък я взех от нета и над нея пише, че точно това е G71
http://www.partsgeek.com/catalog/2004/volkswagen/passat/air_intake/boost_pressure_sensor.html

Но защо като го откачих се появи друга грешка, която изчезна като го закачих обратно?

П.П.2

Инсталирах си Autodata и там намерих следната илюстрация:
g71-golf4.jpg
G71 Golf 4

На позиция
23 - Mainfold Absolute Pressure (MAP) Sensor TC system - in TC intercooler
20 - Intake Air Temperature (IAT) Sensor - in MAP sensor

Т.е. аз си го обяснявам, че тези два датчика са една и съща част физически.

Като го откачих точно в IAT ми се появи грешката и изчезна като го закачих обратно. Утре ще пробвам с датчик от Пасат AVF да сваля този датчик и да го закача на голфа, за да видя какво ще стане.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156

Мнениеот siso_k » Съб 29 мар 2014 18:01


Ето тука още една снимка за този сензор G71. Това май е от ATJ двигател, но предполагам и на ASZ би трябвало да е насъщото място. темата обаче, от която е снимката, е на полски и не се разбира за какво точно иде реч.

Изображение


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156

Мнениеот Vlad777 » Съб 29 мар 2014 18:05


При ASZ по друг начин е ситуацията под капака. Кулерът се намира под казанчето за вода за чистачките - виж какво съм дописал в предишното мнение. Според аутодата точно там е датчика. Утре ще разглобявам пак и ще тествам с друг датчик.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115

Мнениеот dispatch » Съб 29 мар 2014 20:34


След теста с другия датчик би трябвало проблема да го няма, защото грешката точно това означава - МАР-сензор.

Снимката отгоре прилича на моя мотор, но едва ли е.... не знам да се слага на други коли освен на Пасат Б5.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115

Мнениеот phantom_ » Съб 29 мар 2014 21:33


Нa Снимкaтa която е дaл колегaтa siso_k, AVF го имa същия дaтчик и се нaмирa нa същaтa тръбa :th_up


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115

Мнениеот hvp800 » Съб 29 мар 2014 22:58


MAР- сензора на нашите автомобили (или поне на Бората със сигурност) се намира отгоре на кулера и следи за налягането на въздуха в турбо пътищата а също и за температурата на същия, т,е, много вероятно да се е прецакал датчика, но също така виж дали всичко по маркучите от въздушния филтър до турбото е наред, както и самия филтър


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115

Мнениеот Vlad777 » Съб 29 мар 2014 23:52


Това намерих в нета на няколко места:
The Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor is a separate component and is located together with Intake Air Temperature (IAT) sensor in one housing at charge air cooler.
T.e. двата датчика са в една и съща коруба, която се намира до кулера.

Снимах двигателния отсек. С червена стрелкичка съм отбелязал в коя част е датчика, който в крайна сметка се уверявам, че е G71 + Intake Air Temperature (IAT) Sensor.
ASZ.jpg
ASZ двигателен отсек


Ето още една снимка вече отгоре - очертал съм датчика там долу - вижда се в процепа между фара и казанчето за течност за чистачки. Утре ще снимам как се достига до него.
G71.jpg
G71 location


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20312
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115

Мнениеот Vlad777 » Нед 30 мар 2014 17:51


Ето какво се случи днес.

Първо свалих датчика от пасата (1.9TDI AVF) - ето къде се намира на пасата:
G71-passat-AVF.jpg
G71 Passat

След това го монтирах на Голфа и грешката изчезна. Отидох и купих нов датчик - цена 96 лв без отстъпката:
06-new-G71.jpg
Нов датчик Г71

Ето как се сменя на голфа:
01-dvigatelASZ.jpg
Двигател ASZ

Сваляме капака на двигателя, след това се насочваме към сваляне на горивния филтър, за да не пречи. Маркучите за горивото не се откачат - само се премества филтъра в страни, както си е закачен. Първо освобождаваме филтъра с отвертка звезда, а след това развиваме двете болтчета 10 мм, на които се държи планката за филтъра и махаме и планката:
02-goriven-filter.jpg
Горивен филтър

Започваме свалянето на казанчето за течност за чистачки. То се държи на 2 пластмасови гайки 10 мм. След като ги развием, трябва да му се откачи една букса, както и да се изтръгне нагоре помпичката за водата. Като се извади помпичката през дупката започва да тече течност за чистачки - бъдете готови да я запушите с пръст и да имате подходящ съд да я прелеете.
03-kazancheto-technost.jpg
Казанчето за течност за чистачки

03a-kazancheto-technost.jpg
Долната гайка на казанчето, за която трябва удължение на тресчотката

Това е вече пространството зад фара - датчикът се вижда:
04-pod-kazancheto.jpg
Под казанчето е датчика G71

05-pod-kazancheto.jpg
Под казанчето

Датчикът е захванат с два винта. Подменяме го и сглобяваме в обратен ред.

След това влизаме с VAG COM и премахваме натрупаните грешки. Колата отново започва да върви като 130, а не като 30 комя :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта