Голф 4 1.9 TDI ASZ 130 коня 2001 година.
Симптомите: колата работи без турбо - изобщо не се включва - като чист дизел. Няма никаква мощност. На таблото нищо не свети.
При проверка с VAG COM се появиха следните грешки:
2 Faults Found:
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation
17564 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 35-10 - Open/Short to Ground - Intermittent
Като ги изтрих първата повече не се появи. Втората се появява веднага след чистенето, дори без да е запалена колата - стига да е на контакт. Все едно, че този датчик G71 изобщо го няма.
На първо време някой ако знае да каже къде точно се намира този датчик?
Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P1156
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156
Ето нещо, да но е от полза
Линк

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20312
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156
Това от линка го гледах, но при пасата е различно, защото двигателят е разположен надлъжно на автомобила. При голфа по съвсем друг начин изглеждат нещата.
Между другото намерих един датчик под казанчето за течност за чистачки, който изглежда като този на снимката в линка. Лепенката му я няма. Като го откачих обаче се появи грешка за Temperature Sensor, така че го закачих обратно.
П.П. Всъщност точно така изглеждаше датчика, който свалих.
А снимката пък я взех от нета и над нея пише, че точно това е G71
http://www.partsgeek.com/catalog/2004/volkswagen/passat/air_intake/boost_pressure_sensor.html
Но защо като го откачих се появи друга грешка, която изчезна като го закачих обратно?
П.П.2
Инсталирах си Autodata и там намерих следната илюстрация:
На позиция
23 - Mainfold Absolute Pressure (MAP) Sensor TC system - in TC intercooler
20 - Intake Air Temperature (IAT) Sensor - in MAP sensor
Т.е. аз си го обяснявам, че тези два датчика са една и съща част физически.
Като го откачих точно в IAT ми се появи грешката и изчезна като го закачих обратно. Утре ще пробвам с датчик от Пасат AVF да сваля този датчик и да го закача на голфа, за да видя какво ще стане.
Между другото намерих един датчик под казанчето за течност за чистачки, който изглежда като този на снимката в линка. Лепенката му я няма. Като го откачих обаче се появи грешка за Temperature Sensor, така че го закачих обратно.
П.П. Всъщност точно така изглеждаше датчика, който свалих.
А снимката пък я взех от нета и над нея пише, че точно това е G71
http://www.partsgeek.com/catalog/2004/volkswagen/passat/air_intake/boost_pressure_sensor.html
Но защо като го откачих се появи друга грешка, която изчезна като го закачих обратно?
П.П.2
Инсталирах си Autodata и там намерих следната илюстрация:
На позиция
23 - Mainfold Absolute Pressure (MAP) Sensor TC system - in TC intercooler
20 - Intake Air Temperature (IAT) Sensor - in MAP sensor
Т.е. аз си го обяснявам, че тези два датчика са една и съща част физически.
Като го откачих точно в IAT ми се появи грешката и изчезна като го закачих обратно. Утре ще пробвам с датчик от Пасат AVF да сваля този датчик и да го закача на голфа, за да видя какво ще стане.
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156
Ето тука още една снимка за този сензор G71. Това май е от ATJ двигател, но предполагам и на ASZ би трябвало да е насъщото място. темата обаче, от която е снимката, е на полски и не се разбира за какво точно иде реч.


- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20312
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 - 17564 - P1156
При ASZ по друг начин е ситуацията под капака. Кулерът се намира под казанчето за вода за чистачките - виж какво съм дописал в предишното мнение. Според аутодата точно там е датчика. Утре ще разглобявам пак и ще тествам с друг датчик.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115
След теста с другия датчик би трябвало проблема да го няма, защото грешката точно това означава - МАР-сензор.
Снимката отгоре прилича на моя мотор, но едва ли е.... не знам да се слага на други коли освен на Пасат Б5.
Снимката отгоре прилича на моя мотор, но едва ли е.... не знам да се слага на други коли освен на Пасат Б5.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115
Нa Снимкaтa която е дaл колегaтa siso_k, AVF го имa същия дaтчик и се нaмирa нa същaтa тръбa 

Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115
MAР- сензора на нашите автомобили (или поне на Бората със сигурност) се намира отгоре на кулера и следи за налягането на въздуха в турбо пътищата а също и за температурата на същия, т,е, много вероятно да се е прецакал датчика, но също така виж дали всичко по маркучите от въздушния филтър до турбото е наред, както и самия филтър
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20312
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115
Това намерих в нета на няколко места:
Снимах двигателния отсек. С червена стрелкичка съм отбелязал в коя част е датчика, който в крайна сметка се уверявам, че е G71 + Intake Air Temperature (IAT) Sensor.
Ето още една снимка вече отгоре - очертал съм датчика там долу - вижда се в процепа между фара и казанчето за течност за чистачки. Утре ще снимам как се достига до него.
T.e. двата датчика са в една и съща коруба, която се намира до кулера.The Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor is a separate component and is located together with Intake Air Temperature (IAT) sensor in one housing at charge air cooler.
Снимах двигателния отсек. С червена стрелкичка съм отбелязал в коя част е датчика, който в крайна сметка се уверявам, че е G71 + Intake Air Temperature (IAT) Sensor.
Ето още една снимка вече отгоре - очертал съм датчика там долу - вижда се в процепа между фара и казанчето за течност за чистачки. Утре ще снимам как се достига до него.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20312
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 2001 1.9TDI ASZ 130 датчик G71 MAP - 17564 - P115
Ето какво се случи днес.
Първо свалих датчика от пасата (1.9TDI AVF) - ето къде се намира на пасата:
След това го монтирах на Голфа и грешката изчезна. Отидох и купих нов датчик - цена 96 лв без отстъпката:
Ето как се сменя на голфа:
Сваляме капака на двигателя, след това се насочваме към сваляне на горивния филтър, за да не пречи. Маркучите за горивото не се откачат - само се премества филтъра в страни, както си е закачен. Първо освобождаваме филтъра с отвертка звезда, а след това развиваме двете болтчета 10 мм, на които се държи планката за филтъра и махаме и планката:
Започваме свалянето на казанчето за течност за чистачки. То се държи на 2 пластмасови гайки 10 мм. След като ги развием, трябва да му се откачи една букса, както и да се изтръгне нагоре помпичката за водата. Като се извади помпичката през дупката започва да тече течност за чистачки - бъдете готови да я запушите с пръст и да имате подходящ съд да я прелеете.
Това е вече пространството зад фара - датчикът се вижда:
Датчикът е захванат с два винта. Подменяме го и сглобяваме в обратен ред.
След това влизаме с VAG COM и премахваме натрупаните грешки. Колата отново започва да върви като 130, а не като 30 комя :)
Първо свалих датчика от пасата (1.9TDI AVF) - ето къде се намира на пасата:
След това го монтирах на Голфа и грешката изчезна. Отидох и купих нов датчик - цена 96 лв без отстъпката:
Ето как се сменя на голфа:
Сваляме капака на двигателя, след това се насочваме към сваляне на горивния филтър, за да не пречи. Маркучите за горивото не се откачат - само се премества филтъра в страни, както си е закачен. Първо освобождаваме филтъра с отвертка звезда, а след това развиваме двете болтчета 10 мм, на които се държи планката за филтъра и махаме и планката:
Започваме свалянето на казанчето за течност за чистачки. То се държи на 2 пластмасови гайки 10 мм. След като ги развием, трябва да му се откачи една букса, както и да се изтръгне нагоре помпичката за водата. Като се извади помпичката през дупката започва да тече течност за чистачки - бъдете готови да я запушите с пръст и да имате подходящ съд да я прелеете.
Това е вече пространството зад фара - датчикът се вижда:
Датчикът е захванат с два винта. Подменяме го и сглобяваме в обратен ред.
След това влизаме с VAG COM и премахваме натрупаните грешки. Колата отново започва да върви като 130, а не като 30 комя :)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта