Б5 AHL смяна на сегменти

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
nikivento
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 29 юни 2012 16:08
Автомобил: Passat b5
Двигател: AHL 98
Местоположение: Пловдив

Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот nikivento » Сря 02 апр 2014 13:05


Здравейте колеги както видяхте в заглавието става дума за смяна на сегменти.Предстой ми такава процедура да извърша,майстора който ще ми е прави ми каза че трябва да се сменят САМО сегментите.Интересно ми стана защото четох и в други теми дали трябва след смяната на сегменти двигателя да се разработва да се кара по умерено.И ако трябва да се разработва колко км трябва да минеш докато всичко си пасне и до колко оборота трябва да се кара.А да четах че трябва да се смени и маслото на 1000 км това вярно ли е,защото ние мислим като отворим двигателя директно след ремонта да налеем ново масло.И ако има някой по специфични работи да ги споделят колегите. :gruebel :confused :mhihi




Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на сегменти

Мнениеот vasilb » Сря 02 апр 2014 13:28


Ако няма надирания по цилиндрите и буталата са наред - може само сегменти. Разработват се сегментите - някои казват след 300, а други след 1000 км. да се смени маслото. И ... да - трябва да я караш по-леко докато се разработи. Смени сегментите с качествени и не пести пари от това, за да не излезе след 2-3 месеца двойно и тройно! Ползвай търсачката - има доста изписано за такива ремонти и като попрочетеш някоя и друга тема ще получиш информацията, която те интересува! Успех!


Потребителски аватар
nikivento
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 29 юни 2012 16:08
Автомобил: Passat b5
Двигател: AHL 98
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на сегменти

Мнениеот nikivento » Сря 02 апр 2014 16:17


Значи е задължителна смяната ма маслото а в какво точно се изразява разработването.Защото както правя планове след като ги сменя веднага ще пътувам към София и до колко оборота да е карам и така :screwy :c020


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Смяна на сегменти

Мнениеот phantom_ » Сря 02 апр 2014 16:23


По принцип разработването трябва да се изразява в по спокойното каране :mhihi така да се каже ,и без товар на двигателя,за да може да се напаснат новите части.Карай я без да и даваш много зор така да се каже :th_up


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна на сегменти

Мнениеот vladovelin » Сря 02 апр 2014 18:25


nikivento написа:Значи е задължителна смяната ма маслото а в какво точно се изразява разработването.Защото както правя планове след като ги сменя веднага ще пътувам към София и до колко оборота да е карам и така :screwy :c020

Преди доста години купихме нова кола от завода в Пловдив.
Относно разработването пишеше -първите 1000км да не се превишава 90км/ч / при 140км/ч максимална скорост/. Това е малко повече от 50% от максималните обороти.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на сегменти

Мнениеот zfa159 » Сря 02 апр 2014 23:44


Всъщност смяната на сегментите далеч не е само смяна на сегменти и покрай тях има ред други неща - сваля се главата, тя трябва да се обслужи преди да се сложи обратно - смяна на гумички и водачи, контролен шлайф, напасване на клапани, нови г-ра за глава и колектори и семеринги по валовете, не е зле като се отвори мотора да се сменят и биелните лагери, защото те се откачат за да се извади буталото и съответно е силно препоръчително да се сложат нови.Също така нова г-ра за картера или силикон (ако е само на силикон). Не си написал какъв е точно Пасат-а, ама за масовите мотори тези лагери са около 40-50лв целия к-т. Също така за доста от моторите има препоръка на производителя да се сглоби с нови болтове за главата - трябва да се види дали и за твоя е така и ако е така, да се сменят и те.
По повод разработването - идеята там е да не я караш във високи обороти и да я натоварваш - примерно да сложиш една каравана отзад или 5 човека с багаж. Можеш да си я караш нормално до към 3000 оборота (ако е бензинова де) и не сериозно натоварена, примерно едни 1000км.После да смениш маслото и постепенно да започнеш да си я газиш повече и повече, докато постепеноо си се върнеш на нормалния ти стил на шофиране.
:beer


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13408
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Смяна на сегменти

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 03 апр 2014 7:03


Да добавя и аз нещо:
-след ремонта следи нивото на маслото,отначало може и да попипва масълце.
След като се напаснат чарковете не би трябвало да бута повече от половин литър на 10000км.


Потребителски аватар
nikivento
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 29 юни 2012 16:08
Автомобил: Passat b5
Двигател: AHL 98
Местоположение: Пловдив

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот nikivento » Чет 03 апр 2014 13:02


Благодаря за изчерпателния отговор на колегата zfa159 да тези неща сме ги предвидили горе-долу то ще се види по конкретно като се отвори мотора да се види в какво състояние е от вътре само незнам дали ще се сменят биелните лагери както каже майстора и ще се прецени на място като се отвори двигателя да се види в какво състояние са и тогава ще видим дали ще се сменят.А по темата за стила на каране аз така или иначе не я натоварвам много карам си я най-много до 3500 оборота и много рядко до 4000 и това е.А за маслото сигурно ще направя така ще и го сменя след като се отвори двигателя сигурно ще си и сложа Castrol 10w40 както обикновено си я карам и след 1000 км ще и го сменя пак.Ако се сетя нещо друго ще питам и след ремонта ще пиша как е минало какво съм сменил и колко ми е излезне ремонта.Ако има и други съвети моля споделяйте :mhihi :icon_razz


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот sportul » Чет 03 апр 2014 21:13


Кога ще го почваш ,и аз съм с такъв мотор , мога да ти дам някои съвети .


Потребителски аватар
nikivento
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 29 юни 2012 16:08
Автомобил: Passat b5
Двигател: AHL 98
Местоположение: Пловдив

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот nikivento » Пон 05 май 2014 16:45


Значи ремонта приключи успешно засега :Д.Сменени са сегментите биелните лагери,основните лагири и еди полумесеци.Частите ми струваха 360 лева и всичко беше на Victor Reinz.Сега ще видя как се държи колата и дали ще бара маско ако някой го интересува нещо по конкретно да пита :mhihi :icon_lol


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот sportul » Пон 05 май 2014 16:46


Може ли снимки колега :)


Потребителски аватар
nikivento
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 29 юни 2012 16:08
Автомобил: Passat b5
Двигател: AHL 98
Местоположение: Пловдив

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот nikivento » Пон 05 май 2014 17:12


Заповядайте колеги :beer. Насмимал съм ги набързо защото нямаше много време за снимки
Прикачени файлове
20140501_152530.jpg
20140501_152553.jpg
20140501_152617.jpg
20140501_152724.jpg
20140501_155112.jpg


Потребителски аватар
nikivento
Мнения: 77
Регистриран на: Пет 29 юни 2012 16:08
Автомобил: Passat b5
Двигател: AHL 98
Местоположение: Пловдив

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот nikivento » Пон 05 май 2014 17:15


Ето още няколко снимчици :biggrin
Прикачени файлове
20140501_155142.jpg
20140502_093451.jpg
20140502_093427.jpg
20140502_093523.jpg
20140502_093539.jpg


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот sportul » Пон 05 май 2014 17:29


С водни ризи ли е ? От всичко най-трудно ми се вижда да махна картера , ти моста махнали го .


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Б5 AHL смяна на сегменти

Мнениеот IRRITATING » Пон 05 май 2014 17:40


А главата защо изобщо е сваляна?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 75 госта