Всъщност смяната на сегментите далеч не е само смяна на сегменти и покрай тях има ред други неща - сваля се главата, тя трябва да се обслужи преди да се сложи обратно - смяна на гумички и водачи, контролен шлайф, напасване на клапани, нови г-ра за глава и колектори и семеринги по валовете, не е зле като се отвори мотора да се сменят и биелните лагери, защото те се откачат за да се извади буталото и съответно е силно препоръчително да се сложат нови.Също така нова г-ра за картера или силикон (ако е само на силикон). Не си написал какъв е точно Пасат-а, ама за масовите мотори тези лагери са около 40-50лв целия к-т. Също така за доста от моторите има препоръка на производителя да се сглоби с нови болтове за главата - трябва да се види дали и за твоя е така и ако е така, да се сменят и те.
По повод разработването - идеята там е да не я караш във високи обороти и да я натоварваш - примерно да сложиш една каравана отзад или 5 човека с багаж. Можеш да си я караш нормално до към 3000 оборота (ако е бензинова де) и не сериозно натоварена, примерно едни 1000км.После да смениш маслото и постепенно да започнеш да си я газиш повече и повече, докато постепеноо си се върнеш на нормалния ти стил на шофиране.
