пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Техническа и сервизна информация за Passat
stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот stoyan0304 » Пон 07 апр 2014 7:44


Здравейте колеги!
Реших да попитам тук във форума имате ли информация колко мм е дебела ламарината при пасата б3-ката. Въпроса ми е свързан с това просто за да разбера дали е по-бавно гниещ пасата от някои други коли (например сеат толедо, опел и др.) Питам и горе долу след коя година мога да очаквам тотално гниене на прагове, вежди и подкалници! Благодаря предварително. В момента пасата е 21 годишен в добро състояние е (поне за сега от към купето говорим). Нека коментираме устойчивостта на колите ни като цяло от към корозия и методите за предпазване от корозия в тази тема. Като например мазане със смола, "боди" и други препарати на пода за изолиране от водата и съответно за предотвратяване на ръждата по пода подкалниците и др. части от купето. Дали изобщо си заслужава тази инвестиция имайки предвит възрастта на колата >20 години. Аз лично мисля лятото да правя такива подобрения относно купето за да го предпазя!! все пак имам намерение да я карам още доста, как например има лади, жигулита, и москвичи, по 30 години и горница и още се движат по БГ улиците. Все пак немците правят качествени автомобили по онова време не би трябвало да са пестели от материали и средства (дебелината на ламарината). Малко сложно го обясних, дано сте ми разбрали мисълта. :wink




taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дебелина на ламарината при пасат б3 и защита от корозия

Мнениеот taran » Пон 07 апр 2014 9:37


За дебелината на ламарината немога да ти кажа нищо повече от това ,че на различни места е различно дебела-носещите елементи,като гредички и рогове и т.н са от по-дебела ламарина от външните прагове и дъната например.
За да запазиш по-дълго купето е добре да свалиш подкалниците,да го качиш на някоя естакада и да го измиеш добре отдолу.Така ще може да видиш дали вече е тръгнала корозия някъде,също и да огледаш подовото покритие в какво състояние е,ако е почнало да се втвърдява и напуква,е добре да го премахнеш и подмениш с ново.
За пода се ползва т.нар шагрен-боди 950,е най-разпространения,но има доста по-читави алтернативи за същите пари.
В кухините -прагове,рогове греди е добре да се напълни с консервационна вакса-т.н течен парафин.Ако не ти се дават пари за парафин,може с отработено масло.
Повечето прагове и греди си имат нарочни отвори през които да се впръскат въпросните химий.
Това дето го споменаваш- смола на Боди е Боди 930,на асфалтова основа е и е голям боклук според мен.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дебелина на ламарината при пасат б3 и защита от корозия

Мнениеот silent » Пон 07 апр 2014 12:07


моя е на 23 години и вече има изгнило на някои места по праговете отдолу...но носещите части са ок...въобше не мисля да се занимавам с каквато и да е обработка..това се прави преди да тръгне ръждата тръгне ли веднъж е като рака ..въпрос на време...така че ще карам докато върви ако се налага ще кърпя тук таме докато си струва ..след това за скраб и нова кола...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Дебелина на ламарината при пасат б3 и защита от корозия

Мнениеот muns61 » Пон 07 апр 2014 12:13


Дебелината на ламарината няма нищо общо с антикорозионната устойчивост. Ако искаш качествена обработка, изтъркваш ръждата с флекса и мажеш с епоксиден грунд. После върху него нанасяш полиуретанова мастика. Скъпо, но трайно.


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот stoyan0304 » Пон 07 апр 2014 15:28


едно време загряваха смола в един казан, говоря в къщи по спомени защото бях малък, обръщаха лада имахме 1500, обръщаха я на две гуми ли не знам ко точно, на страни да легне самата кола, и лепяха чували и мажеха със някаква смола. Тази лада, за която ви говоря още е в движение чичо ми я кара сега, при положение че ладата е набор 1982 или 1983 август месец, може да ви излъжа за точната година. Чичо ми ( той поддържа тази лада, защото можел сам да си я ремонтира, а на западните не им разбирал и трябвало да дава пари на майстори затова се мъчи с нея- негови си разбирания не се меся на хората ама луда работа според мене :icon_lol )още успява да я прекара на преглед, сам си я прави и така, вече е 30 годишна кола кажи речи пак още в движение. Защо западните да не могат да изкарат 30 години при положение че се поддържат де. Е има си и фактор, че колата стои пред блока, дъжд, сняг я вали, слънче я пече конденз, тва онова, но и във гаражите гният, особенно в тези ламаринените контейнери дето има стоварени на места в междублоковите пространства. Но това е друга тема. И от там от тази лада я съпоставям затоа пустнах темата за мнения и опит да обмениме. Благодаря за досегашните, продължавайте следя темата и си правя изводи за себе си кое е най - добро и дали ще си струва такава инвестиция.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот silent » Пон 07 апр 2014 16:05


абе човек аз го карам този пасат от 14 години...и е на 23 ...и аз съм на години ...съмнявам се да си по възрастен от мен...какви са тези соц. разбирания ..купуваш една кола и ти е до живот...Б3 е остаряла кола и морално и като комфорт и като всичко ... а и на тези години вече и като износване и като се посменят частите с неоригинални още по зле стават нещата ....колкото и да я поддържаш...няма нищо общо с това което е била в ранните си години ...мога да направя сравнение с моята кола когато я купих на 8 години и сега когато е на 20+ .....ми колкот и да е в изправност не е това което беше...не се втелявай...радвай се на колата като я изяде ръждата ще си купиш друга...те хората жените си сменят ти една кола не мож прежали...


stoyan0304
Мнения: 516
Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот stoyan0304 » Пон 07 апр 2014 16:10


:icon_lol :icon_lol прав си колега ! Нали българите мислим за 50 години напред затова, иначе съм на 21. По принцип съм възпитаван да си пазя нещата и да ценя това което имам, пък и не ламтя за много, доволен съм на това, което имам. Така се наложи, че от рано поддържам кола сам, понеже съм без баща от 14 годишен (2007 г. юли месец почина при инфаркт на 42 години отиде на работа и не се върна), всичко сам със събиране на пари за книжка, след това и за кола, това ми е втората кола. предната я карах 2 години и все дърти бараки. Аз поддържам колата, и помагам със сметките за ток и телефон, а майка и останалите сметки, ипотека и така нататк. И аз гледам да го поддържам затова питам. Ама то ние не сме вечни а кво остава за колите дето са дърти кошници :biggrin


bushido71
Мнения: 63
Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
Автомобил: Skoda Superb 1.8T
Двигател: AWT 2003

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот bushido71 » Пон 07 апр 2014 17:35


По принцип Пасатите са с по-добра антикорозионна защита, но виж от Голф 3 и Венто съм отвратен. Едва го продадох това Венто заради ръждата, дето беше плъзнала навсякъде. Не знам наследника на Вентото-Бората дали е по-добре.


Потребителски аватар
vanbo
Мнения: 146
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
Автомобил: Passat 3 TDI
Двигател: 1. 6 SB 1992
Местоположение: Плевен

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот vanbo » Пон 07 апр 2014 20:11


Чест прави на момчето !...Такива като него, които сами вървят срещу живота, вече са малко... Та, по темата : Мисля, че веднъж съм споменавал във форума за ползата от предварителната обработка на колата за по- нататъшната и съдба. Купих някога/след 13 г. чакане/ 2107, нова, с найлоните. Първата ми работа беше пълната и обработка против ръждата.Защото, както казват по нашият край : "Ръжда и жена тръгнат ли, няма спиране". След 22 г. безотказна служба я продадох, със съжаление и сълзи от жената...Когато новият купувач изрази резонното съмнение, че за толкова години е изгнила, му заявих , че ако е изгнила отдолу, му я подарявам - пред Нотариуса...Каква беше тази партида, върната от ІІ направление / документите и бяха на английски / така и не разбрах, но още си спомням за нея...Та,момче - направи каквото трябва по колата и бъди все такъв в живота !!!


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот silent » Пон 07 апр 2014 21:15


stoyan0304 написа::icon_lol :icon_lol прав си колега ! Нали българите мислим за 50 години напред затова, иначе съм на 21. По принцип съм възпитаван да си пазя нещата и да ценя това което имам, пък и не ламтя за много, доволен съм на това, което имам. Така се наложи, че от рано поддържам кола сам, понеже съм без баща от 14 годишен (2007 г. юли месец почина при инфаркт на 42 години отиде на работа и не се върна), всичко сам със събиране на пари за книжка, след това и за кола, това ми е втората кола. предната я карах 2 години и все дърти бараки. Аз поддържам колата, и помагам със сметките за ток и телефон, а майка и останалите сметки, ипотека и така нататк. И аз гледам да го поддържам затова питам. Ама то ние не сме вечни а кво остава за колите дето са дърти кошници :biggrin

Четно казано съм впечатлен от написаното...може да си ми дете...и често отратен от всичко което се случва в живота ни се питам накъде върви света...но това което си написъл ме кара да вярвам че всичко все пак е наред...и че поколението което идва след нас все пак е не по лошо от нашето...не всеки може да е хубав ...не всеки може да е умен но всеки може да е човек и четейки те мисля че баща ти е успял да възпита човек...та сори за лиричното отклонение и за да не е офтопик вариантитите са много...най евтиния ..навремето пълнехме праговете и всякакви кухини на руските коли с горено масло... следващ вариант изистване където има наченки на ръжда, ръждопреобразовател, грунд и корабна боя..трети вариант...изчистване на ръждата ...боядисвне с протекта ако толкова много държиш на колата предполагам че още варианти ще ти предложат колегите....но дет се вика живота е пред теб...и искрено се надявам да смениш много коли и много по хубави от пасат Б3


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот stefan4o » Пон 07 апр 2014 21:25


Преди седмица като предавах старата си Джета набор 1985г. на сплав-комерс я бях обърнал настрани. Успях да бръкна на места, където не бях досега. Праговете й бяха перфектно запазени въпреки годините - нямаха ръжда. Отвътре бяха намазани с нещо смесено между парафин и грес. Оставаше ми на пръста като го пипвах. Мисля, че е по-доброто решение от това да се пълнят с масло или други течности, които се плацикат при всяко клатене на колата като човешки стомах препълнен с айрян :icon_lol


Потребителски аватар
bee7le
Мнения: 55
Регистриран на: Нед 22 авг 2010 8:47
Автомобил: Golf 5
Двигател: BSE 2007
Местоположение: Варна

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот bee7le » Съб 10 май 2014 5:23


На голф 3-ката ламарините са дебели и е обработена с парафин по и около двигателя, отвътре на предните калници, във вратите, поне на тези места съм видял. Я някой с голф 5 да каже как са ламарините там на пипане (по вратите, калниците и задната колона)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат б3 дебелина на ламарината и защита от корозия

Мнениеот myrshavija » Съб 10 май 2014 5:58


stoyan0304 написа:... Питам и горе долу след коя година мога да очаквам тотално гниене на прагове, вежди и подкалници! ...
27г4м17дни е възрастта, след която Б3 започва да гние. Ако е по-рано, значи имаш от дефектните бройки, които гният след 19г1м12дни. Също така датата 01.07.2014г е тройно критична за Фолксвагените и за Пасат особено - ако колата ти не се разпадне на атоми в този ден, ще я ползваш цял живот. :mhihi
Не разбирам как може да зададеш такъв въпрос - тия глави само за подложка на косата и правене на прическа ли ги ползвате? При коли на 4-5г няма две еднакви, ти искаш над 20-годишни коли да сравняваш и да вадиш закономерности.
За гниенето има много причини и възрастта на колата съвсем не е сред първите по значение - имах голф на 31г, който не беше изгнил никъде.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта