Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19337
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот stefan4o » Сря 09 апр 2014 20:57


andon_ написа:Ако приемем, че съпротивлението на автомобила е константа, то променливите остават скорост и разход.

Колега, няма да е лошо да се образоваш малко преди да спориш. В нета има изписано доста по тоя въпрос. В Ауди-форума има много хубава тема.
Приятно четене:
http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=1977
Ако каталозите ми бяха под ръка, а не в кашони в гаража, щях да погледна заводът-производител какво е писал и да те оборя с цифри дадени от БМВ. Понеже точно на Е39 имам каталози от 1998.




Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот hip-hopotam » Сря 09 апр 2014 21:11


Според мене всичко зависи от положението на педала на газта и вакума,защото колкото е по-голям вакума толкова е по натоварен мотора.
Примерно една кола може с 90 км/ч да няма голямо челно съпротивление но при тази скорост на 5та предавка да няма нужната сила да преодолява баирите и същия автомобил със скорост 110-120 или там където му е по леко на мотора да върви с по-малко отворен дросел да си преодолява челното съпротивление и наклоните и изкачванията и т.н. и да е по-икономичен
Това условие важи за по-маломощните автомобили предимно с атмосферни мотори,аз съм го изпитвал на Рено Лагуна 2.0 113 к.с. на метан.Тази кола със 110-120 даваше по нисък разход отколкото ако я карам с 90,по простата причина че със 110-120 когато дойде някое изкачване аз си държа зададеното положение на газта а при 90 км/ч когато тръгна да се изкачвам аз почти винаги съм на 100% отворен дросел а колата даже и намалява и иска 4та предавка.Това не означава че може да има кола дето с 200км/ч да е по икономична ами просто че скоростта с която може един автомобил да е най-икономичен се намира около 90км/ч,за някои е 20км/ч по-надолу,за други автомобили е 20-30км/ч по-висока.Всичко зависи от скоростната кутия и мотора.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот myrshavija » Чет 10 апр 2014 5:23


Добре де, хайде някой от тези, които твърдят, че колите са по-икономични при "110-120 или там където му е по леко на мотора", да покажат как става това! Ако е така, възстановявам разходите за гориво за теста и добавям каса бира.
И кой е тоя "вакума", от който зависи разхода на гориво - да се запознаем и да си поговорим малко за разхода на тоя нашия голф, че над 60км/ч колкото по-бързо карам, толкова повече харчи. Почвам да си мисля, че съм го обидил с нещо и ми прави напук. :mhihi


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот Vag_activator » Чет 10 апр 2014 9:09


Я сега,ти най-грамотният да те попитам в тази тема даде ли поне един полезен съвет на момчето как да си кара колата,за да е по-икономична???
От както си се разписал в тази тема,нито един съвет не даде!Разбирам вече каква ти е целта,трупай си мнения колко са ти необходими!Пожелавам ти до краят на годината да ги събереш 10 000!
Като ти разгледах мненията,всичките са ти един и същ тип.....
Ако не можеш да бъдеш дори и малко полезен в тази тема,нямаш такъв автомобил.... по добре не пиши в нея!
А темата да ти припомня е:

"Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране"


Потребителски аватар
swir4o
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
Автомобил: VW Passat Variant Pacific
Двигател: 1.8 ADZ
Местоположение: Plovdiv

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот swir4o » Чет 10 апр 2014 9:48


Здравейте колеги!
Карам Пасат 1.8 моно на газ. Няма преки наблюдения върху дизела, но ще напиша какви препоръки за икономично каране и екология е дал инженера от Волфсбург за икомонично каране.Предполагам, че до голяма степен важат и за дизела. Баща ми кара само дизели и от него знам, че газта на дизела трябва да се "гали" icon_idea

1. Не загрявайте двигателя на място. Веднага след запалването му потегляйте бавно на ниски обороти.
2. Избягвайте рязкото натискане на педала на газта. Не само, че колата гори много , но и изхвърля прекалено вредни газове от лошото изгаряне.
3. Най- висока икономичност се достига при ниски обороти на коляновия вал и възможно най- висока предавка.
4. По възможност избягвайте максималната скорост. При каране с 3/4 от макс. скорост разхода на гориво е наполовина по- малък.
5. Старайте се да карате с равномерна скорост. Безполезното натискане на спирачките и ускорение водят до увеличаване на разхода на гориво.
6. Гасете винаги двигателя по време на спиране, чакане на ЖП прелез и други, когато колата трябва да работи повече от половин минута.
7. На всеки 14 дни проверявайте налягането на гумите. Трябва да е в норма, по каталог.
8. Не превозвайте ненужен баластен товар. Практиката показва, че при увеличена маса на автомобила на всеки 100 кг разхода се увеличава с около 1 литър на 100 км в градски условия.
9. Сваляйте багажника от покрива, когато не ви трябва.
10. Използвайте електрическите уреди само при нужда. Например при работа на подгрева на задното стъкло и отопляване на огледалата, разхода скача с около литър за 10 часа използване на посочените.Повишеното натоварване на генератора води до по- висок разход на гориво
11. Регулярно контролирайте разхода на гориво. Това позволява на ранен стадий да подмените проблемните детайли.
12. Контролирайте нивото и вискозитета на моторното масло. При употреба на energy saver масла, разхода на гориво. може да се намали до 5%

Желая ви икономично, екологично и безаварийно каране!!!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот myrshavija » Чет 10 апр 2014 10:09


Vag_activator написа:Я сега,ти най-грамотният да те попитам в тази тема даде ли поне един полезен съвет на момчето как да си кара колата,за да е по-икономична???
От както си се разписал в тази тема,нито един съвет не даде!Разбирам вече каква ти е целта,трупай си мнения колко са ти необходими!Пожелавам ти до краят на годината да ги събереш 10 000!
Като ти разгледах мненията,всичките са ти един и същ тип.....
Ако не можеш да бъдеш дори и малко полезен в тази тема,нямаш такъв автомобил.... по добре не пиши в нея!
А темата да ти припомня е:

"Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране"

Не смятам, че е безполезно да критикувам глупостите, които пишете някои хора в тази тема и най-вече ТИ. В най-лошия случай, хората, които четат, ще се замислят дали написаното от теб и подобните "гении" е достоверно. Колкото до полезен съвет - не виждам причина за пореден път да повтарям очевидните неща, които вече няколко души написаха, включително колегата над мен. Ето и един цитат от предната страница:
lion_heart002 написа:Абе,какви ги говорите? Уж е автомобилен форум това? Би трябвало малко поне да мислим като пишем??? Как е възможно при по-високи обороти и при по-високо въздушно съпротивление да е по-икономична една кола отколкото при по-ниски обороти и по-ниско въздушно съпротивление? Обяснете ми! Най-икономичен е всеки един автомобил на най-високата предавка,с най-ниската възможна скорост която можеш да поддържаш,без да тормозиш мотора-в зависимост от колата от 1100-1400 оборота. Многократно изпробвано и доказано на много коли от много хора. ...

За пореден път те каня да докажеш твърденията си от тази тема! Ако си прав, ще ти поема разходите за теста и имаш каса бира за компенсация за изгубеното време. Ако ще те стопли, ще се извиня публично във форума.
Имаме ли сделка?
Ако искаш, мога да демонстрирам това, което е написал lion_heart002 - без да ми обещаваш бира или възстановяването на разходите за гориво. Зает ли си в събота сутрин? Единственото, което искам от теб в замяна, е да оставиш това, което си написал досега в темата и да добавиш отдолу, че е НЕВЯРНО.


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот Vag_activator » Чет 10 апр 2014 11:39


Каня те,заповядай в Русе лично ще ти дам ти да покараш кола чист дизел!Ева ли някога си карал дизел според мен!
И не виждам защо си милиш,че не може да има кола която при 120км/ч да гори колкото при 140км/ч?
Всичко зависи от динамиката на мотора,и от това как е изчислена скоростната кутия!
Предполагам се досещаш,че за 1 час каране с 120км/ч изминаваш 120км.
А за 1 час каране с 140км/ч изминаваш 140 км с малко повече натиснат педал на газта!(съответно си изминал и малко повече км...20км в конкретният случай,както и челното съпротивление на автомобила е малко по голямо).

Заповяда в Русе,отдели си един ден нямам нищо против да направим един тест Русе-Варна (200км са) и да се увериш!Едва ли ще хванеш разликата,но дори и да не я хванеш защото ще е не повече от 0,2л/100км поне ще се увериш,че гори еднакво!

Великите каси с бира ги имаш и от мен,само да ме обедиш на точно тази кола Vw 1.9D 64k.c на която имам над 70 000км,а ти нито 1км че при 120км/ч гори по добре от 140км/ч.

Колкото до примера с Хондата и витека... този двигател няма нищо в случаят!


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот myrshavija » Чет 10 апр 2014 13:50


Vag_activator написа:...
Предполагам се досещаш,че за 1 час каране с 120км/ч изминаваш 120км.
А за 1 час каране с 140км/ч изминаваш 140 км с малко повече натиснат педал на газта!(съответно си изминал и малко повече км...20км в конкретният случай,както и челното съпротивление на автомобила е малко по голямо).
...
Може ли малко по-ясно да ми обясниш теорията с изминатото разстояние за един час?
Колкото до това дали съм карал дизел - наистина предпочитам бензиновите двигатели и съм карал дизел само 3-4г и малко над 100000км. За мое най-голямо съжаление, не беше този изключителен 1.9д с 64кс и не съм имал възможността да наблюдавам описания от теб феномен за по-нисък разход на гориво при 140км/ч, отколкото при 120км/ч. Напротив - при всички коли, които съм карал наблюдавам точно обратното - разходът на гориво се увеличава с увеличаването на скоростта при движение на една и съща предавка - без изключения.


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Икономия на Поло 6н1 1.9Д 64кс

Мнениеот Vag_activator » Чет 10 апр 2014 14:43


myrshavija написа:
Vag_activator написа:Ако караш на извън градско на 5-та със 115км/ч...
Ако подминеш,по добре за разход да караш със 140-150,от колкото със 120км/ч.
Това е като съвет от мен,иначе найстина скоростите ги превключвай на около 2000об.
5-та след 80км/ч я включвай!

Това, което си написал е НЕВЯРНО. Ако смяташ да застанеш зад думите си, съм готов да черпя каса бира, когато ми демонтрираш написаното от теб.
А това, че си неграмотен няма да го коментирам.


Добре, Не вярно е!
Хайде сага напиши веднага още 1 мнение,виждам че добре се приближаваш към 10-ка! :Mr Green Fun


Хри100в
Мнения: 278
Регистриран на: Пет 30 авг 2013 1:39
Автомобил: Golf 3 GTI 2.0 8v
Двигател: AGG 115hp
Местоположение: София/кв.Гео Милев

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот Хри100в » Чет 10 апр 2014 14:57


Доста време карах същия двигател в купето на Поло от 99 година. Не виждам логика в това кола да харчи еднакво при определена скорост и съответно по-висока. Стрелката на оборотомера измести ли се след 2500 оборота се усеща разлика не само в скоростта, ами и в разхода. Доказвал съм го сам на себе си и след многобройни тестове, вече имам преки наблюдения. Пробвал съм каране с точно 90км/ч, с 100, с 110 и така до 150. Категоричен съм, че разлика в разхода има, особено след 110.


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот Vag_activator » Чет 10 апр 2014 15:01


Я сега да кажеш колко ти гори със 150км/ч
Влизъл съм и в такъв спор,както и че такава кола не можела да вдигне 190км/ч
Интересно ми е да чуя след като си има такава каляска,при 150км/ч колко е според теб е разхода? :th_up

Последна промяна от Vag_activator на Чет 10 апр 2014 15:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pavlingm
Мнения: 145
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 16:02
Автомобил: VW Golf
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот pavlingm » Чет 10 апр 2014 15:04


Тука има един много готин калкулатор, който смята при различните скорости, каква ти е спиращата сила на въздуха и търкалянето на колелетата. За колелетата може да се вземат стойностите по подразбиране(0,8-0,10). За челната повърхност (А)~2кв.м., За въздушното съпротивление(Cd)~0,33.
Накрая излиза таблица, която ти дава силите на съпротивление на въздуха и търкаляне на колелата при всяка скорост, а също и предполагаемия разход. За моя голф(А=2.07, Cd=0.32)сметките излизат доста точно-около 5,4/100 при 100км/ч.
http://ecomodder.com/forum/tool-aero-rolling-resistance.php
Ето и конкретният резултат за моя VW Golf III TDI


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19337
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот stefan4o » Чет 10 апр 2014 21:38


Vag_activator написа:И не виждам защо си милиш,че не може да има кола която при 120км/ч да гори колкото при 140км/ч?
Всичко зависи от динамиката на мотора,и от това как е изчислена скоростната кутия!
Предполагам се досещаш,че за 1 час каране с 120км/ч изминаваш 120км.
А за 1 час каране с 140км/ч изминаваш 140 км с малко повече натиснат педал на газта!(съответно си изминал и малко повече км...20км в конкретният случай,както и челното съпротивление на автомобила е малко по голямо).


Не ти ли омръзна да пишеш глупости? Представи си, че някои от нас са виждали коли с опция за следене на моментен разход. Изобщо не гори при 120 толкова, колкото при 140. :bowdown Толкоз глупости изписахте ти още двама твои последователи, че още малко и сами ще си повярвате. Нужно ли е да ти сметна при Поло 6Н на 120 и 140км/ч колко к.с. ще са нужни, за да развие двигателят тези скорости или сам ще се образоваш по тоя въпрос и ще спреш да пишеш врели-некипели?


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот lion_heart002 » Чет 10 апр 2014 22:00


Момчета,малко раздвижване по темата,напълно съм сериозен,днес взех един крайслер вояджър да си возя инструментите с него 3.3 мотор бензин автомат,ще следя разход и ще пускам снимки спрямо скоростта,може да се окаже,че ми е по-икономичен да го карам с 150 отколкото с 100км/час,ако е така ще черпя!!! :th_up

А й като гледам мненията,даже може би от 150 нагоре,нищо няма да ми харчи а от 180 нагоре,ще връща гориво,само трябва да гледам да не карам много време с 180,че ще почне да прелива.... :th_up


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6н1 1.9Д 64кс най-икономично каране

Мнениеот hip-hopotam » Чет 10 апр 2014 22:40


Толкова ли е сложно да си представим че има автомобили според заводската си окомплектовка или следзаводска намеса просто на 5та предавка да са по икономични със скорост от 110км/ч например вместо със ШАБЛОННАТА ШИРОКО ПРИЕТА 90км/ч.
Не може всички автомобили да реализират икономии само и точно с 90 км/ч,както някой може да са икономични с 70 км/ч така може и някой да са икономични с над 100 но не много повече от 100 защото все пак съществува и фактора въздушно съпротивление.
Дадох по горе елементарен пример с немощен автомобил който на 5та с 90 се кара почти постоянно на пълната газ освен ако не е на спускане и с половината газ ако се движи със 110км/ч защото си е влязал в оборотите в който е еластичен.Представете си го по друг начин...карате голямо изкачване и колата ви е на 5та,но скоростта за да се поддържа примерно 60-70 км/ч трябва да сте натъпкали педала до долу,според вас в този случай колата ви икономична ли ще е,или ще е по-икономична на 4та с по-малко газ.
При ТДИ-то както си има сила на всички обороти почти еднаква вече е по-различно там по-може да се каже че скоростта е правопропорционална на разхода.Но според мен винаги разхода зависи от положението на педала на газта.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта