Фобос 1 или Фобос 4

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Чет 10 апр 2014 16:44


За всички ,които не ми вярват мога да им дам колата да я покарат.Единствено по-нисък разход се постига със 100 октана бензин спрямо газ на моята кола,но заради проблемен дебитомер при по-студено време колата се дави на бензин.Затова и разхода ми е такъв.Ако го сменя разхода на газ едва ли ще падне,а на бензин с близо 1л.От там идва разликата :D Иначе отдавна знам,че газта не е голяма работа,но в моят случей с дебитомера е така. Това го казвам на база сравнение с други познати с този двигател.Техните горят 11.5-12 бензин и 13/14 газ,моята бензин/газ без разлика но с проблемна работа в студено време на бензин(при пълна газ само).

Относно дилемата с редуктора...вържи го паралелно,защото някой изпарители стават тапи и парното изчезва.Под тапа имам предвид,че вътре не всички отвори са на 16/19 :D




Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Нед 13 апр 2014 21:26


Първите стъпки на подготовката за поставяне на газов инжекцион са вече направени. Направих диагностика на двигателя с кабел и се оказа без забележки, същото заключи и монтьора, смених горивен филтър, ще търся да почистя цедката на бензиновата помпа и след това ще налея добавка на Лики Моли за бензин.
Купих си Ваг Ком кабел, който ще бъде леко преработен да става и за газов инжекцион :mhihi


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Пон 14 апр 2014 8:32


Фобоса не искаха ли "техен" си кабел ?


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Пон 14 апр 2014 10:10


На компютър имам и софтуера на Фобос, и VAG-COM - всяка от програмите върви с драйвера, сложен при инсталацията на другата. Сякаш ще да е прав колега, че ще стават взаимозаменяеми нещата, въпроса е с физическият преход - ако той се направи "културно" - би трябвало да няма проблем.
Кабелите ми са тези - FOBOS и VAG-COM HEX-USB+CAN, ако има някакво значение.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Пон 14 апр 2014 12:14


Няма такова нещо "техен" си кабел...
Всичко е на основата на добрия, стар и добре познат на компютърджиите СОМ кабел с RS 232 контролер, на същия принцип е и Ваг ком кабела, както и кабела за газов инжекцион.
-Просто разглабяш кабела и виждаш кой ти е производителя на контролера и търсиш архитектурата му. Трябват ти крачета RX, TX и GND, извеждат се с кабели и по цвят и имаш кабел за 90% от газовите инжекциони.
-Същото става и с COM кабел за компютър на цена от 10-на лева.

Иска ми се повече хора да го знаят, за да не дават грешни парички.


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот jijane » Пон 14 апр 2014 19:25


Абе за Фобоса не е баш така както го описвате. Фобоса ползва само К-линия за комуникация. Трябват ти RxD и TxD и им праскаш по едно съпротивление 150-180 ома и замостваш другия край на съпротивленията и те ти К-линия. Това е йофтения вариант и не винаги работи както се очаква, ментеливи PL-ки, разни други ментеливи чипове. За да е както требе работата си правиш един К-линия адаптор и си спокоен, или ползваш Ваг ком-а, ама май не всички ставаха. Или както аз правя, ползвам кабел на БРЦ, който е също по К-линия.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Пон 14 апр 2014 20:07


Или си купуваш кабел за твоя инж и не се занимаваш или си взимаш универсално EКУ :D Доколкото съм запознат и аз с този въпрос @jijane е обяснил правилно какво се прави.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Вто 22 апр 2014 14:25


Имам въпрос.
В сайта гледам някакви размери на мултиклапани за бутилката на мястото на резервната гума. Някакви неща от сорта на 200-225/30, какво означава този размер и от къде да видя на бутилката ми какъв размер мултиклапан да поръчам.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Вто 22 апр 2014 15:26


Ton4o_84 написа:Имам въпрос.
В сайта гледам някакви размери на мултиклапани 200-225/30, какво означава този размер?


Това горното ще рече, че точно този мултиклапан или евросонда става за бутилки с диаметър от 200 до 225 мм и се поставя под наклон 30 градуса над хоризонтала.
За бутилките, които се монтират на мястото на резервната гума - не искам да те подвеждам; аз бих позвънил и бих попитал...


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Вто 22 апр 2014 18:28


Поръчката освен, че ще я правя през сайта, ще се обадя и на телефона да се договоря, за да избегна сакатлъци, защото от вас съм чел, че са малко бездарни.
- А пише ли на бутилката какви са и размерите, за да знам какъв да поръчам.


Потребителски аватар
kokobul
Мнения: 470
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот kokobul » Вто 22 апр 2014 22:27


stefan4o написа:Мирко - колко пари искаш да ти докараме едно Поло 1.4 да го направиш да гори колкото на бензин, а да върви повече на газ? :mhihi Много си си повярвал ми се струва. :mhihi


това по скоро е предизвикателство за горнобанския майстор който току виж убедил Гюнтер от Волзбург че толкова години са произвеждали коли на бензин а не на на газ и са в грешка :mhihi

Последна промяна от kokobul на Сря 30 апр 2014 19:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Вто 22 апр 2014 22:46


Ton4o_84 написа:Поръчката освен, че ще я правя през сайта, ще се обадя и на телефона да се договоря, за да избегна сакатлъци, защото от вас съм чел, че са малко бездарни.
- А пише ли на бутилката какви са и размерите, за да знам какъв да поръчам.

дам.на всяка бутилка има табелка с номера,производство тип ,вид и градуси на монтаж :)


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Чет 24 апр 2014 12:27


Харесах си едни единични инжектори Matis, ще мога ли да ги побера под спойлера дето е между капачката за наливане на масло и тавата на филтъра или е прекалено тясно, като се има предвид малко големия смукателен колектор на АЕЕ-то.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Bai Sando » Чет 24 апр 2014 13:32


Не става,аз на моя бях му изрезал малко от фитърната кутия за да се съберат инжекторите под декоративната кора :th_up
Ето как изглеждаше с Г.И.
Изображение


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Чет 24 апр 2014 21:28


Направи я да ти е удобно за бъдещи ремонти.Не ги завирай съвсем в на кучето г&за :) При сандо е станало супер,стига да се стигат като махнеш кората :) А тея инжектори на кви пари броя ги взимаш?Да не се окаже,че някви маркови са малко по-скъпи



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта