Здравейте колеги, имам едно леко проблемче и ми трябва съвет (резултатите от търсачката не помогнаха).
Есента си купих едни ляти джанти, като знаех, че центалния отвор е по голям от 57,1 и до преди няколко дни си мислех, че са с 60,1 отвор и щях да си купувам втулки до момента в който не отидох при гумаджиите и започнахме да гледаме за втулки и съответно излезе КУ.РЕЦ
Оказа се, че джантите са разстъргвани на 58мм (някакъв италиански кенеф) и се получава разлика от 0.9мм между главината и централния на джантите, а такива втулки няма или поне из целия град не са чували.
След като пообиколих всеки казва да мотая изолирбанд (шведска лента) на главината и така да карам, ама нещо не ме кефи тая идея.
Мисля си за стругар обаче ми се струва, че сякаш няма да стане такава втулка защото стената ще стане дебела 0.45мм и може и да не се получи.
Другия вариянт според мен е да свалям пак гумите и да ги занеса да ги разстържат на по голям ц.о. да мога да им сложа втулки.
В момента карам с намотан изолирбанд на главините ама не ме кефи това "решение" изобщо. Какво ще ме посъветвате вие?



Отново въпрос за джанти и втулки за тях
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
Сякаш правилно си се насочил за допълнително разстъргване и нови втулки.
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
май така ще е. лошото е, че ще трябва така да карам до Крушуна и обратно, понеже ако го направя преди това няма да останат пари 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
има 1 инструмент дето се казва шублер. Не струва милиони,продава се в железарските магазини. ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН е при такива покупки. Отиваш при куриера измерваш и връщап обратно джантите. Освен централния отвор важен параметър е диматъра на болтовата окръжност - и там има разлика в мм.
Да беше взел от някой познат шублер за час два и щеше да си спестиш много пари.
Да беше взел от някой познат шублер за час два и щеше да си спестиш много пари.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
На повечето джанти централният отвор не може да се мери с шублер, трябва калибър и фантазия.
До автора - всякаква втулка може да се направи.
До автора - всякаква втулка може да се направи.
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
Крис, имам шублер и мога да работя с него, друг е въпроса че с него не е удобно да се мери. вината, че несъм гледал като хората си е моя, както и да е.
утре ще отида до стругаря да попитам дали ще се навие да ми направи втулки, щом не е невъзможно. от какъв материал е най-подходящо, нямам претенции дали ще е някакъв метал или текстолит.
утре ще отида до стругаря да попитам дали ще се навие да ми направи втулки, щом не е невъзможно. от какъв материал е най-подходящо, нямам претенции дали ще е някакъв метал или текстолит.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
@На повечето джанти централният отвор не може да се мери с шублер..
Да с обикновен, но има такива с удължени челюсти, без вътромер.
Втулката да не е от мек материал ,текстолит забрави ,на тази дебелина ще се спука. Ако намериш твърд алуминий /дуралуминий/ от него ,друг вариант месинг , стомана.
Задължително при монтаж почисти диаметъра на главината и намажи с противозадираща смазка - с МоS2 или медна смазка за да не запече втулката и при смяна на джантите да
. Добре е втулките да имат фаскана външния ръб.
Имам едни железни втулки, но трябва да ги измеря диаметрите им довечера.
Мога да ти ги подаря .

Да с обикновен, но има такива с удължени челюсти, без вътромер.
Втулката да не е от мек материал ,текстолит забрави ,на тази дебелина ще се спука. Ако намериш твърд алуминий /дуралуминий/ от него ,друг вариант месинг , стомана.
Задължително при монтаж почисти диаметъра на главината и намажи с противозадираща смазка - с МоS2 или медна смазка за да не запече втулката и при смяна на джантите да

Имам едни железни втулки, но трябва да ги измеря диаметрите им довечера.
Мога да ти ги подаря .
Последна промяна от kris11 на Чет 17 апр 2014 10:44, променено общо 1 път.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
За временно решение,може да огънеш лента от ламарина 0.4мм.Така ще имаш хлабина от 0.1мм която е нормалана за сглобяване на джантата към главината.Наистина може да се направи втулка на струг с дебелина на стената о.45,но стругаря трабва да е читав.Аз лично съм правил такива втулки,но иска да се работи внимателно.
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
Ползвал съм втулки от алуминий - не е добра идея, но е някакъв вариант.
Продават се втулки от пластмаса. В София продаваха Маргел и Мотоексперт.
В Маргел бяха по 6лв за 1бр което е лудост.
В Мотоексперт бяха по 2лв за 1бр., но трябва да имаш точен размер.
Продават се втулки от пластмаса. В София продаваха Маргел и Мотоексперт.
В Маргел бяха по 6лв за 1бр което е лудост.
В Мотоексперт бяха по 2лв за 1бр., но трябва да имаш точен размер.
- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Отново въпрос за джанти и втулки за тях
Най-лошото е, че веднъж е пипан централния отвор и и ако не е пипнат като хората няма оправия
А за меренето на ЦО наистина е малко тегаво с обикновен нормален шублер. Почти всеки гумаджия и стругар има по един отрязан шублер и липсващ дълбокомер
А за меренето на ЦО наистина е малко тегаво с обикновен нормален шублер. Почти всеки гумаджия и стругар има по един отрязан шублер и липсващ дълбокомер
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта