Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот andrey_hr » Чет 17 апр 2014 16:27


Здравейте,
сега майсторите ми сменят ролките и ремъците на колата и забелязаха лек теч на масло и луфт(това ме притеснява повече) в междинният вал(казаха ми, че маслената и вакум помпата са на този вал). Добавям снимка на която е отбелязано за какво точно говоря. Луфта е само страничен. Теча на масло е минимален(не доливам масло между смените).
Въпроса ми е опасен ли е този страничен луфт и до какво може да доведе ако не му обърна внимание?
Благодаря ви предварително за отговорите!
Прикачени файлове
otpred dvigatel otblizo.jpg




matros
Мнения: 92
Регистриран на: Чет 01 ное 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот matros » Пет 18 апр 2014 20:07


за първи път чувам за междинен вал за какво е това чудо?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот samo_pechka » Пет 18 апр 2014 20:18


Минимален аксиален луфт има , въпроса е да не е радиален , тогаз се еб@ майката :stumm а щом си смъкнал колелото , сега е момента да смениш и семерината, а тя трябва да се смени щом има омазняване там ( рискуваш да "намаже" каиша и да го скапе за отр.време) , много е фасулска смяната :th_up
П.п. към колегата над мен , този вал предава движението към маслената помпа и също към вакуумната ( тя се върти от едно перо на маслената пък)


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот andrey_hr » Съб 19 апр 2014 15:08


Навътре и навън(предполагам това е аксеален) няма грам луфт. Нагоре и надолу също няма проблем, но има луфт на ляво и на дясно(посоките са както гледаш снимката). Семеринга го сменихме(все пак е само 6лв). Не съм много наясно с понятията, но май луфт на ляво и дясно е радиален. Какво да очаквам тогава като проблем и колко време ще кара? :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот samo_pechka » Съб 19 апр 2014 17:47


Това малко ме притесни сега , има износване на елипса...Тр да се сменят , поне външния ( по мое мнение той е по-натоварения ), ако се чудиш що ги няма в Порше , ами не се предлагат ( доколкото знам ) , но за радост си ги има на други места , примерно http://www.ebay.de/itm/2-Buchsen-Zwischenwelle-MAHLE-Lager-VW-Audi-G40-G60-8V-16V-1-3-1-8-2-0-Buchse-/271317803450 , същите агенти виждам предлагат и ремонтни такива . Аз не съм купувал в Бг , както и не ми се е е налагало да сменям , просто винаги са били перфе , чак се чудя от какъв зор при вас е износват ...


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот drago_tr » Съб 19 апр 2014 20:06


Износване на ангренажния ремък имаш ли? Ремъка бяга ли на вън по зъбните колелета...в смисъл...прави ли го на конци?
Според мен...сменяй само семеринга и затваряй колата щом не е имала проблем до сега


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот andrey_hr » Нед 20 апр 2014 9:11


Семеринга е сменен и колата е сглобена вече. Смених старите ремъци(гатес) на 81 000 км и нямаха никакви проблеми или следи, че са тръгнали да се късат. Единственото, което може би бях закъснял със смяната(беше преди 1г), беше обтягащата ролка(беше се наклонила много).


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот samo_pechka » Нед 20 апр 2014 9:16


Преглеждай често за теч от семерингата. Щом има лек радиален луфт, тя няма да изкара мн .


andrey_hr
Мнения: 208
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово / София

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот andrey_hr » Нед 20 апр 2014 9:58


Ако почне да тече пак, каква е процедурата по ремонта и колко пари ще излезе горе долу?


maki449
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Пасат б5, 99г, АФН - луфт в междинният вал

Мнениеот maki449 » Чет 24 апр 2014 22:03


Това са най-обикновени плъзгащи лагери, които са два. Има ги по магазините, както стандартни ,така и ремонтни, ако се наложи шлайф на вала. Избива се и се набива на място с дорник предния към шайбата, а за смяната на задния, трябва да се вади мотора и една тапа която е преди лагера. Предния е по-натоварен от натиска на ремъка и затова се износва по-бързо на елипса. От износването може да почне да пада налягането на маслото, но износването трябва да е доста драстично.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 78 госта