Б3 седан избор на задни пружини
Re: Б3 седан избор на задни пружини
КОЛЕГИ, да пита тия от вас които са повдигали задницата със втулки на амортесьорите-някой от вас забелязал ли е след такова повдигане колата да е малко по-неустойчива..че сега ме убеждават в такова нещо,въпреки че не виждам да е много логично това
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Б3 седан избор на задни пружини
В завой задницата става по лека и се люлее. Все пак пружините вече са омекнали с втулките хем изместваме по високо задницата, хем се натягат и без това умрелите пружини.
Освен това не съм сигурен и дали примерно това повдигане не влияе на амортисьора като измества работното му разстояние на друго по високо място и също да оказва влияние.
В крайна сметка причините може и да не са посочените от мен, но следствието, по нестабилна задна част на колата го има със сигурност.Карах 2-3 години с тия втулки все по планински път през Петрохан и усещането особено на мокър асфалт хич не е приятно докато му свикнеш и почнеш да очакваш люлеенето и дрифта в завоя
Освен това не съм сигурен и дали примерно това повдигане не влияе на амортисьора като измества работното му разстояние на друго по високо място и също да оказва влияние.
В крайна сметка причините може и да не са посочените от мен, но следствието, по нестабилна задна част на колата го има със сигурност.Карах 2-3 години с тия втулки все по планински път през Петрохан и усещането особено на мокър асфалт хич не е приятно докато му свикнеш и почнеш да очакваш люлеенето и дрифта в завоя
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Мисля че имаш право.Не бях обърнал внимание,но има вариант и от това да е.Аз това люлеене го усещам и в града с по малка скорост..във скапания град Враца,т.е..при офроуд каране.Затова ще видя тия дни да сложа задни макферсони от комби,като се надявам те да нямат нужда от втулки.Днес отварях в гугъл изображения пружини за пасат и като че ми се отваряха с от 7 до 10 намотки заа пасати...ще гледам тия от комбито да са поне с колкото мойте в момента намотки..
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Сега един ме убеждава че ако сменя амортесьорите щяло да е наред всичко...и с опирането и с поклащането....та се чудя оше какво да правя.....
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 седан избор на задни пружини
И аз мислех да те посъветвам същото. Съгласен съм, че при омекнали пружини,колата "ляга" надолу. Но това люлеене идва по-скоро от амортисьора, който не може да погаси колебанията. Имах подобно поведение на предницата - буквално "сееше по пътя и трудно я удържах в завоите. Десният амортисьор беше с посинял стержен в работната зона. Смених ги и люлеенето изчезна - сега е като тухла в завоите. Ако знаеш цветните маркировки на твоите пружини, търси си същите.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Б3 седан избор на задни пружини
За една и съща кола пружината с повече намотки би трябвало да е по-мека, но като цяло не е достоверен източник на информация за поведенеито на колата с конкретните пружини този "брой". Клекнала кола и опиращи гуми в подкалника не се оправят с нови амортисьори.
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Значи-колата въобще не е клекнала.Даже при седнали двама човека отзад и натискане със сила върху багажника не мога да натисна така че да опре гумата във веждата.Това става със скорост в неравности.При натискане върху багажника не улавям въобще да е опуснал амортесьор,даже и си трябва сила за да я натиснеш надолу.И още мога да разбера със сигурност какво да търся.Бях намерил задни макф. от комби,но днес ходих да ги видя и не ми харесаха.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Ако амортисьорите не са изтървали, аз бих сменил пружините.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Значи аз първо смених амортисьорите, те си бяха изтекли и бяха за смяна. В следствие на това сеенето в завой изчезна, но клатушкането остана, с новите пружини няма мърдане в завой задницата. Сега обаче явно ще трябва и отпред да сменям пружините или рейката че в завой някак кофти ми омеква волана и чувството е че външното на завоя колело си върви както то си знае, а вече ходих да изправям джанти и балансирам гуми и реглаж на предния мост. Амортисьорите са сменени заедно със задните т.е на около 20 хиляди км.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Амортисьор се хваща не по силата на натискане надолу,а по скороста на връщане нагоре.Масления амрт.се прибира лесно,а трудно се вади.Газовия се води двойно действащ,но не е някакво усилие да го прибереш,просто става по-бавно.
Пружините ако са меки,колата кляка много при товарене.Ако обаче подскача продължително при неравност,значи амовете са за смяна и лежи само на пружини.Пружините са 10 витки/комби/,като тръгнеш да ги сменяш ще видиш как са амовете,макар и да си писал в първия си пост,че са пътници.Имам и предни пружини,трябва да видя те с колко витки са...
Друг е въпроса или на мен така ми се струва,но сякаш при Б3 разстоянието в подкалниците е по-малко гуми на 65 височина са в повече.
Вдигни някое колело на крик и погледни пружините,самите им витки ако от долната си страна са чисти,значи опират една в друга.
Ода,не ме разбра в ппредния ми пост.Имах предвид,че човек да си купи и после да продава нови пружини,значи не е доволен.Ако са задни и ги сложиш на седан,ти ще си доволен.Но това не знач,че са хубави,а явно идват по-меки за комбито от оргинални такива.Аз имам такъв опит с предни.
Пружините ако са меки,колата кляка много при товарене.Ако обаче подскача продължително при неравност,значи амовете са за смяна и лежи само на пружини.Пружините са 10 витки/комби/,като тръгнеш да ги сменяш ще видиш как са амовете,макар и да си писал в първия си пост,че са пътници.Имам и предни пружини,трябва да видя те с колко витки са...
Друг е въпроса или на мен така ми се струва,но сякаш при Б3 разстоянието в подкалниците е по-малко гуми на 65 височина са в повече.
Вдигни някое колело на крик и погледни пружините,самите им витки ако от долната си страна са чисти,значи опират една в друга.
Ода,не ме разбра в ппредния ми пост.Имах предвид,че човек да си купи и после да продава нови пружини,значи не е доволен.Ако са задни и ги сложиш на седан,ти ще си доволен.Но това не знач,че са хубави,а явно идват по-меки за комбито от оргинални такива.Аз имам такъв опит с предни.
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Мисля вариант за нови амортисьори-газови двойнодействащи.Казаха ми че Каяба били много добри,но днес намерих в нета линк в който колега се оплаква че взел и много скоро след това се разтропали.Та се чудя към каква марка да се ориентирам.Относно пружините..незнам да търся ли втора ръка от комби...или да оставя моите със втулката 3 см ...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Марките са Каяба или Билщайн.Но понеже са си пари я по-добре първо разглоби задното окачване и огледай за какво иде реч.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Ми ще видиш дали амовете изощо са за смяна най-малкото.Ако не са ще притичаш до някъде за пружини и готово.
Re: Б3 седан избор на задни пружини
Ами да..така ще направя първо въпреки че съм почти сигурен че не са много добре амовете.Някой работил ли е с megaparts и като предлагат макферсони дали са ги изпитали поне малко от малко или продават всичко каквото им е паднало
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: diwaka и 49 госта