Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8376
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот Stivi » Нед 18 май 2014 20:41


За 250лв и Sprint и Cross имат модели които ще ти вършат идеална работа за твоите нужди ! Според някой хора едно колело на струва ли като ново поне 1000лв значи ще се разпадне в движение докато обикаляш парка :screwy




Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот forski » Нед 18 май 2014 20:43


predat0r написа:До 250лв дали може да се купи нещо по-читаво :mhihi


Твърдо не ... поне още толкова за нещо що годе нормално с най ниския клас що годе маркови компоненти!


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот Mario951 » Нед 18 май 2014 22:42


Пак казвам, вживявате се много. На дедо ви балканчето да не е било с компоненти за по 500 лв? За в града при сухи условия всичко върши работа общо взето въпроса е за удобство да си изберете рамка която ви е удобна и по възможност да е лека. Както бях споменал на 2-ра страница със същото смотано колело съм скачал и от стълби и като цяло съм го карал доста агресивно а ми се е налагало само педалите да сменя с метални, защото пластмасовите доста бързо ги потроших.


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот plamen-roni » Пон 19 май 2014 9:11


За около 200 - 250 лв можеш да вземеш някое колело втора употреба ( дори внос ) . И ще си много по доволен от тези за по 250 нови от Метро и т.н. Като бях малък нашите ми бяха купили 1-ят бегач от град Ловеч за 240 лв. и го карах 5-6 години . Бях супер доволен , но тогава тези пари бяха достатъчни за хубаво колело .


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 898
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот viksanlg » Пон 19 май 2014 11:48


Колега Mario951,на дядо ми балканчето не беше тогавашни 500 лева,но за тогавашните пари на дядо ми балканчето беше по-вече от една нормална заплата и за това и до сега е здраво ,защото тогава изискването и контрола за стандартите на качество беше по-добре от сегашния и в тази връзка имайки предвид стойноста на парите спрямо заплатите и покупателната способност едно време балканчетата бяха по-скъпи от сегашните кашкавали, които се продават на по-ниска цена от минималната заплата....
поздрави :beer


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот forski » Пон 19 май 2014 19:52


Mario951 написа:Пак казвам, вживявате се много....


Абе остави ги ти тея работи, ела да покараме един ден, ти си донеси твоето за 200лв. аз ще си карам с моето да видим дали няма разлика :smile
И на жена ми баща и, ми ги разправяше тея работи, че щял да си купи едно чисто ново колело за 150-200лв. от магазина, и щял само да си кара, нагоре-надолу щот било ново. Шшшш алооууу, аланкоолу :rolleyes :gruebel :screwy
И ми ги разправяше тези филми докато не му подарих старото Бианчи (шосе) с металната рамка и компоненти Acera/Alivio колело на 20 и кусур години.
Един ден само го покара и обърна плочата, и взе да ми обеснява на дълго и на широко ква голяма ралта било това колело...и къде ходил, и как сменял скорости, и какви баири изкачвал :biggrin


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот Mario951 » Пон 19 май 2014 22:50


Разбира се че има разлика, но казах че от нормална употреба в града нищо няма да му стане, няма да се разпадне. Моето смотано колело го откраднаха както и бяха откраднали на баща ми още по-смотаното колело та това ме води до мисълта че ако някъде имам работа и си го заключа няма да мога да си свърша работата спокойно ако е скъпо колело въпреки че и за смотаното се притеснявах. Въпреки че съм ценител на хубавото и попринцип ако имам възможност не пестя пари за качество просто за колело не съм склонен да дам много пари. Ултрата за 250 лв беше със смотана вилка, смотан амортисьор и въпреки че беше много здрава рамката, беше много тежка, но за сметка на това скоростите Shimano 24 скорости еди какви си и дисковете бяха доста добри. За тея пари не съм очаквал повече. Мислех да сменям вилката, но така и не се стигна до там. По-нататък живот и здраве ако ще си вземам колело ще гледам просто да е с алуминиева рамка, всичко друго може да се надгражда, пък за града ако ще давам 600-700 лв за колело, то по-добре ще си взема 1 симсон да се разкарвам :biggrin


Потребителски аватар
vezo
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 14:46
Автомобил: Polo 6N
Двигател: 1043cm3 AEV 1996
Местоположение: София

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот vezo » Пон 19 май 2014 23:01


Мисля, че разбирам от колела и ще дам мнение за градско колело:
Рамка - твърда, алуминиева /16-18 инча/
Капли - двустенни 26 инча с по-тесни гуми
Гуми - с по-плитък грайфер. Помпат се на 3.75 Атм.
Предна вилка - твърда. Тези с качествени амортисьори струват повече от 4те амотисьара за Вашата кола.
Средно движение - касета. Там е най-голямото натоварване. И най-евтината касета е пъти по-надежна от главина с лагери. Има касети Шимано по 11-15лв.
Педали - широки: пластмасови или алуминий. От евтините най-добри са "VP"
Спирачки - V брейк / важна е настройката да прилепват с цялата дължина по каплата"
Скорости - стига и нисък клас / Shimano Touring например / Важното е регулирането.
Седалка - тясна и дълга.
Допълнителни, но не необходими екстри - калници, километраж, багажник, каска, колче с амортисьор, ръкавици.
Безопастност - каска, сигнална жилетка.
При тези параметри може да се вземе колело за 300-350лв. най-добре Драг, Крос или Спринт. Късна есен и зима в фирмените магазини цените са с 15% намаление.

Не купувайте от супермаркети, Метро, Практикер и др. Там е пълен боклук.

Надявам се да съм бил полезен


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот plamen-roni » Вто 20 май 2014 8:58


Mario951 написа:Разбира се че има разлика, но казах че от нормална употреба в града нищо няма да му стане, няма да се разпадне. Моето смотано колело го откраднаха както и бяха откраднали на баща ми още по-смотаното колело та това ме води до мисълта че ако някъде имам работа и си го заключа няма да мога да си свърша работата спокойно ако е скъпо колело въпреки че и за смотаното се притеснявах. Въпреки че съм ценител на хубавото и попринцип ако имам възможност не пестя пари за качество просто за колело не съм склонен да дам много пари. Ултрата за 250 лв беше със смотана вилка, смотан амортисьор и въпреки че беше много здрава рамката, беше много тежка, но за сметка на това скоростите Shimano 24 скорости еди какви си и дисковете бяха доста добри. За тея пари не съм очаквал повече. Мислех да сменям вилката, но така и не се стигна до там. По-нататък живот и здраве ако ще си вземам колело ще гледам просто да е с алуминиева рамка, всичко друго може да се надгражда, пък за града ако ще давам 600-700 лв за колело, то по-добре ще си взема 1 симсон да се разкарвам :biggrin

Не всяка една алуминиева рамка може да се надгражда . Така , че ако мислиш да слагаш мека вилка и дискови спирачки по добре го купи готово окомплектовано . И още един съвет гледай вилката да има заключване ( чак сега го оценявам колко е добре ) .


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот dlug » Вто 20 май 2014 11:05


vezo написа:Мисля, че разбирам от колела и ще дам мнение за градско колело:
Рамка - твърда, алуминиева /16-18 инча/
Капли - двустенни 26 инча с по-тесни гуми
...

Извинявай, но още от първите два реда почвам да си мисля че не разбираш от колела толкова много, колото смяташ. Първо защо реши че рамката трябва да е 16-18 инча??? Рамера на рамката се определя от габаритите на колоездача-с други думи може да е 15 инча, може и да е 21 инча (каквато примерно е моята, щот съм дълъг). И се замисли защо, аджеба, всички градски колела, които се предлагат са с 28 цолови гуми.

Mario951 написа:... По-нататък живот и здраве ако ще си вземам колело ще гледам просто да е с алуминиева рамка, всичко друго може да се надгражда, пък за града ако ще давам 600-700 лв за колело, то по-добре ще си взема 1 симсон да се разкарвам :biggrin

Точно това надграждане ще повиши цената в пъти в сравнение с това, да си вземеш окомплектован велосипед със същите компоненти. Ако се гледа от финансова гледна точка това е нпълно безмислено. Ако искаш евтино колело взимаш евтино колело и си го караш така. И в тази връзка моето колело е около 700 лева и за година и половина съм минал 5000 км. в София без да се е налагало какъвто и да било ремонт, реглаж или каквото и да е (с изключение на 3 спукани гуми, но това е друга тема). И за себе си съм решил, че е по-добре да дам малко повече пари и после да изпитвам удоволствие от карането, а не мъка. Но всеки според нуждите и възгледите си.


Потребителски аватар
vezo
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 14:46
Автомобил: Polo 6N
Двигател: 1043cm3 AEV 1996
Местоположение: София

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот vezo » Вто 20 май 2014 16:10


Отговарям:
Защото при 16-18 инча рамка, височина до 20-21 инча може да се постигне с вдигане на колчето. За сметка на това колелото може да се ползва и от други не толкова високи - жена, деца, приятели.
26 инча капли защото в София си е офроуд - дупки, бордюри криви плочи, а и все пак е по-универсално и може да се кара и на разходка сред природата.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот andro_ » Вто 20 май 2014 18:17


Аз съм 186 см висок.
Първо си бях взел велосипед с 26'' колела, мисля, че рамката беше 21'' ( а може и 19'' да е била).
После си взех 29''er с 21'' инча, cross-country, за около 800 лева, Cross и никоя сила на света няма да ме върне на по-малък велосипед. 29-ката минава по-добре през неравности, не изглеждам като Кумчо Вълчо на колелото на Зайо-байо :mhihi , върви с лекота... Баща ми е около 180 см висок и той предпочита да кара 29''-ката пред 26''-цата. Всичо това в градски условия. Дисковите спирачки с хидравлика на 29''-ката, дори и най-нисък клас са доста по-добре от v-brake-а на 26''цата.


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот DundyTheCroc » Вто 20 май 2014 18:35


Тази работа с по-малка от ръста рамка не е баш така, понеже освен височината на тръбата над средното движение при промяна на размера се променят и други параметри. Ако седалката е много вдигната кормилото остава ниско и се натоварват ръцете. То също се регулира на височина, но доста по-трудно, а и се губи идеята колелото да се ползва от няколко души. Колело се купува и настройва индивидуално, поне за мен. Има си таблици, тества се в магазина, ако може се и кара. На 16 инча рамка колеца на седалката за човек 185 колко трябва да стърчи, 30+ санта, смешна работа :mrgreen


Потребителски аватар
plamen-roni
Мнения: 682
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
Автомобил: SEAT EXEO TDI
Двигател: CAGC-2010
Местоположение: Варна

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот plamen-roni » Вто 20 май 2014 18:36


Преди да купя моят Аполон , пробвах с 19 инча рамка и ми беше малка. След това пробвах 21 инча и още с качването осъзнах , че това е моята рамка . Рамката е много важна , така че не става само с вдигане на седалката .


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?

Мнениеот dlug » Вто 20 май 2014 20:11


Ето това се опитвам да обясня. Седалката може да се вдига колкото поискаш, но дължината на хоризонталната тръба остава същата. Височината на кормилото в много случаи също остава същата. Така че не подвеждайте някои по-незапознати с грешна информация. И определено за градско колело по-правилните гуми са 28 цола.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта