
Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Stivi
- Мнения: 8376
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
За 250лв и Sprint и Cross имат модели които ще ти вършат идеална работа за твоите нужди ! Според някой хора едно колело на струва ли като ново поне 1000лв значи ще се разпадне в движение докато обикаляш парка 

- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
predat0r написа:До 250лв дали може да се купи нещо по-читаво
Твърдо не ... поне още толкова за нещо що годе нормално с най ниския клас що годе маркови компоненти!
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Пак казвам, вживявате се много. На дедо ви балканчето да не е било с компоненти за по 500 лв? За в града при сухи условия всичко върши работа общо взето въпроса е за удобство да си изберете рамка която ви е удобна и по възможност да е лека. Както бях споменал на 2-ра страница със същото смотано колело съм скачал и от стълби и като цяло съм го карал доста агресивно а ми се е налагало само педалите да сменя с метални, защото пластмасовите доста бързо ги потроших.
- plamen-roni
- Мнения: 682
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
- Автомобил: SEAT EXEO TDI
- Двигател: CAGC-2010
- Местоположение: Варна
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
За около 200 - 250 лв можеш да вземеш някое колело втора употреба ( дори внос ) . И ще си много по доволен от тези за по 250 нови от Метро и т.н. Като бях малък нашите ми бяха купили 1-ят бегач от град Ловеч за 240 лв. и го карах 5-6 години . Бях супер доволен , но тогава тези пари бяха достатъчни за хубаво колело .
- viksanlg
- Мнения: 898
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Колега Mario951,на дядо ми балканчето не беше тогавашни 500 лева,но за тогавашните пари на дядо ми балканчето беше по-вече от една нормална заплата и за това и до сега е здраво ,защото тогава изискването и контрола за стандартите на качество беше по-добре от сегашния и в тази връзка имайки предвид стойноста на парите спрямо заплатите и покупателната способност едно време балканчетата бяха по-скъпи от сегашните кашкавали, които се продават на по-ниска цена от минималната заплата....
поздрави
поздрави

- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Mario951 написа:Пак казвам, вживявате се много....
Абе остави ги ти тея работи, ела да покараме един ден, ти си донеси твоето за 200лв. аз ще си карам с моето да видим дали няма разлика

И на жена ми баща и, ми ги разправяше тея работи, че щял да си купи едно чисто ново колело за 150-200лв. от магазина, и щял само да си кара, нагоре-надолу щот било ново. Шшшш алооууу, аланкоолу



И ми ги разправяше тези филми докато не му подарих старото Бианчи (шосе) с металната рамка и компоненти Acera/Alivio колело на 20 и кусур години.
Един ден само го покара и обърна плочата, и взе да ми обеснява на дълго и на широко ква голяма ралта било това колело...и къде ходил, и как сменял скорости, и какви баири изкачвал

- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Разбира се че има разлика, но казах че от нормална употреба в града нищо няма да му стане, няма да се разпадне. Моето смотано колело го откраднаха както и бяха откраднали на баща ми още по-смотаното колело та това ме води до мисълта че ако някъде имам работа и си го заключа няма да мога да си свърша работата спокойно ако е скъпо колело въпреки че и за смотаното се притеснявах. Въпреки че съм ценител на хубавото и попринцип ако имам възможност не пестя пари за качество просто за колело не съм склонен да дам много пари. Ултрата за 250 лв беше със смотана вилка, смотан амортисьор и въпреки че беше много здрава рамката, беше много тежка, но за сметка на това скоростите Shimano 24 скорости еди какви си и дисковете бяха доста добри. За тея пари не съм очаквал повече. Мислех да сменям вилката, но така и не се стигна до там. По-нататък живот и здраве ако ще си вземам колело ще гледам просто да е с алуминиева рамка, всичко друго може да се надгражда, пък за града ако ще давам 600-700 лв за колело, то по-добре ще си взема 1 симсон да се разкарвам 

- vezo
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 14 авг 2006 14:46
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: 1043cm3 AEV 1996
- Местоположение: София
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Мисля, че разбирам от колела и ще дам мнение за градско колело:
Рамка - твърда, алуминиева /16-18 инча/
Капли - двустенни 26 инча с по-тесни гуми
Гуми - с по-плитък грайфер. Помпат се на 3.75 Атм.
Предна вилка - твърда. Тези с качествени амортисьори струват повече от 4те амотисьара за Вашата кола.
Средно движение - касета. Там е най-голямото натоварване. И най-евтината касета е пъти по-надежна от главина с лагери. Има касети Шимано по 11-15лв.
Педали - широки: пластмасови или алуминий. От евтините най-добри са "VP"
Спирачки - V брейк / важна е настройката да прилепват с цялата дължина по каплата"
Скорости - стига и нисък клас / Shimano Touring например / Важното е регулирането.
Седалка - тясна и дълга.
Допълнителни, но не необходими екстри - калници, километраж, багажник, каска, колче с амортисьор, ръкавици.
Безопастност - каска, сигнална жилетка.
При тези параметри може да се вземе колело за 300-350лв. най-добре Драг, Крос или Спринт. Късна есен и зима в фирмените магазини цените са с 15% намаление.
Не купувайте от супермаркети, Метро, Практикер и др. Там е пълен боклук.
Надявам се да съм бил полезен
Рамка - твърда, алуминиева /16-18 инча/
Капли - двустенни 26 инча с по-тесни гуми
Гуми - с по-плитък грайфер. Помпат се на 3.75 Атм.
Предна вилка - твърда. Тези с качествени амортисьори струват повече от 4те амотисьара за Вашата кола.
Средно движение - касета. Там е най-голямото натоварване. И най-евтината касета е пъти по-надежна от главина с лагери. Има касети Шимано по 11-15лв.
Педали - широки: пластмасови или алуминий. От евтините най-добри са "VP"
Спирачки - V брейк / важна е настройката да прилепват с цялата дължина по каплата"
Скорости - стига и нисък клас / Shimano Touring например / Важното е регулирането.
Седалка - тясна и дълга.
Допълнителни, но не необходими екстри - калници, километраж, багажник, каска, колче с амортисьор, ръкавици.
Безопастност - каска, сигнална жилетка.
При тези параметри може да се вземе колело за 300-350лв. най-добре Драг, Крос или Спринт. Късна есен и зима в фирмените магазини цените са с 15% намаление.
Не купувайте от супермаркети, Метро, Практикер и др. Там е пълен боклук.
Надявам се да съм бил полезен
- plamen-roni
- Мнения: 682
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
- Автомобил: SEAT EXEO TDI
- Двигател: CAGC-2010
- Местоположение: Варна
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Mario951 написа:Разбира се че има разлика, но казах че от нормална употреба в града нищо няма да му стане, няма да се разпадне. Моето смотано колело го откраднаха както и бяха откраднали на баща ми още по-смотаното колело та това ме води до мисълта че ако някъде имам работа и си го заключа няма да мога да си свърша работата спокойно ако е скъпо колело въпреки че и за смотаното се притеснявах. Въпреки че съм ценител на хубавото и попринцип ако имам възможност не пестя пари за качество просто за колело не съм склонен да дам много пари. Ултрата за 250 лв беше със смотана вилка, смотан амортисьор и въпреки че беше много здрава рамката, беше много тежка, но за сметка на това скоростите Shimano 24 скорости еди какви си и дисковете бяха доста добри. За тея пари не съм очаквал повече. Мислех да сменям вилката, но така и не се стигна до там. По-нататък живот и здраве ако ще си вземам колело ще гледам просто да е с алуминиева рамка, всичко друго може да се надгражда, пък за града ако ще давам 600-700 лв за колело, то по-добре ще си взема 1 симсон да се разкарвам
Не всяка една алуминиева рамка може да се надгражда . Така , че ако мислиш да слагаш мека вилка и дискови спирачки по добре го купи готово окомплектовано . И още един съвет гледай вилката да има заключване ( чак сега го оценявам колко е добре ) .
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
vezo написа:Мисля, че разбирам от колела и ще дам мнение за градско колело:
Рамка - твърда, алуминиева /16-18 инча/
Капли - двустенни 26 инча с по-тесни гуми
...
Извинявай, но още от първите два реда почвам да си мисля че не разбираш от колела толкова много, колото смяташ. Първо защо реши че рамката трябва да е 16-18 инча??? Рамера на рамката се определя от габаритите на колоездача-с други думи може да е 15 инча, може и да е 21 инча (каквато примерно е моята, щот съм дълъг). И се замисли защо, аджеба, всички градски колела, които се предлагат са с 28 цолови гуми.
Mario951 написа:... По-нататък живот и здраве ако ще си вземам колело ще гледам просто да е с алуминиева рамка, всичко друго може да се надгражда, пък за града ако ще давам 600-700 лв за колело, то по-добре ще си взема 1 симсон да се разкарвам
Точно това надграждане ще повиши цената в пъти в сравнение с това, да си вземеш окомплектован велосипед със същите компоненти. Ако се гледа от финансова гледна точка това е нпълно безмислено. Ако искаш евтино колело взимаш евтино колело и си го караш така. И в тази връзка моето колело е около 700 лева и за година и половина съм минал 5000 км. в София без да се е налагало какъвто и да било ремонт, реглаж или каквото и да е (с изключение на 3 спукани гуми, но това е друга тема). И за себе си съм решил, че е по-добре да дам малко повече пари и после да изпитвам удоволствие от карането, а не мъка. Но всеки според нуждите и възгледите си.
- vezo
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 14 авг 2006 14:46
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: 1043cm3 AEV 1996
- Местоположение: София
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Отговарям:
Защото при 16-18 инча рамка, височина до 20-21 инча може да се постигне с вдигане на колчето. За сметка на това колелото може да се ползва и от други не толкова високи - жена, деца, приятели.
26 инча капли защото в София си е офроуд - дупки, бордюри криви плочи, а и все пак е по-универсално и може да се кара и на разходка сред природата.
Защото при 16-18 инча рамка, височина до 20-21 инча може да се постигне с вдигане на колчето. За сметка на това колелото може да се ползва и от други не толкова високи - жена, деца, приятели.
26 инча капли защото в София си е офроуд - дупки, бордюри криви плочи, а и все пак е по-универсално и може да се кара и на разходка сред природата.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Аз съм 186 см висок.
Първо си бях взел велосипед с 26'' колела, мисля, че рамката беше 21'' ( а може и 19'' да е била).
После си взех 29''er с 21'' инча, cross-country, за около 800 лева, Cross и никоя сила на света няма да ме върне на по-малък велосипед. 29-ката минава по-добре през неравности, не изглеждам като Кумчо Вълчо на колелото на Зайо-байо
, върви с лекота... Баща ми е около 180 см висок и той предпочита да кара 29''-ката пред 26''-цата. Всичо това в градски условия. Дисковите спирачки с хидравлика на 29''-ката, дори и най-нисък клас са доста по-добре от v-brake-а на 26''цата.
Първо си бях взел велосипед с 26'' колела, мисля, че рамката беше 21'' ( а може и 19'' да е била).
После си взех 29''er с 21'' инча, cross-country, за около 800 лева, Cross и никоя сила на света няма да ме върне на по-малък велосипед. 29-ката минава по-добре през неравности, не изглеждам като Кумчо Вълчо на колелото на Зайо-байо

-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Тази работа с по-малка от ръста рамка не е баш така, понеже освен височината на тръбата над средното движение при промяна на размера се променят и други параметри. Ако седалката е много вдигната кормилото остава ниско и се натоварват ръцете. То също се регулира на височина, но доста по-трудно, а и се губи идеята колелото да се ползва от няколко души. Колело се купува и настройва индивидуално, поне за мен. Има си таблици, тества се в магазина, ако може се и кара. На 16 инча рамка колеца на седалката за човек 185 колко трябва да стърчи, 30+ санта, смешна работа 

- plamen-roni
- Мнения: 682
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 20:19
- Автомобил: SEAT EXEO TDI
- Двигател: CAGC-2010
- Местоположение: Варна
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Преди да купя моят Аполон , пробвах с 19 инча рамка и ми беше малка. След това пробвах 21 инча и още с качването осъзнах , че това е моята рамка . Рамката е много важна , така че не става само с вдигане на седалката .
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Нов велосипед от Kитай vs. втора употреба от Германия?
Ето това се опитвам да обясня. Седалката може да се вдига колкото поискаш, но дължината на хоризонталната тръба остава същата. Височината на кормилото в много случаи също остава същата. Така че не подвеждайте някои по-незапознати с грешна информация. И определено за градско колело по-правилните гуми са 28 цола.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта