Смяна на термостата на поло с друг

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Nadya_
Мнения: 1676
Регистриран на: Сря 17 май 2006 13:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Nadya_ » Съб 06 яну 2007 17:58


4i4o-dido написа:Как се качват снимки във форума?

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=9617




Потребителски аватар
saa27
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 08 яну 2006 20:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот saa27 » Нед 07 яну 2007 19:56


4i4o-dido написа:.Довечера ще ти снимам т-тата и ще ти пратя снимката.

Ето ги и снимките:
Изображение
Изображение


stefy
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот stefy » Вто 09 яну 2007 21:30


Здравейте,
ще споделя своя опит по темата. Преди 2 седмици исках съвет как се сменя термостат на двигател AEX 1,4. Намерих информация за такъв двигател за Шкода оставия. Купих термостат от "Авто+" Пловдив и лесно го смених. След проба се оказа че колата отново не загрява. Пробвах я до Стара Загора. Стрелката не откъсва от началото. Само при градско загрява малко. След повторно разглобяване на системата установих че термостата работи нормално но е по къс и не може да затвори тръбата от радиатора при нормално положение. Този проблем го реших като от тялото на стария термостат изработих шайба около 2мм и я нанизах в задната част на термостата на засечката. След монтажа термостата, затваря плътно тръбата от радиатора и работи нормално. Сега Полото ми държи 90 градуса на градско и извън градско. Загрява много бързо и парното е много добре.
Не мога само да си обясня защо термостата е по къс. Нямаше нищо дефектно. Сваления и новият термостат ги мерих с шублер и бяха с еднаква дължина.


4ep
Мнения: 219
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 19:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот 4ep » Вто 09 яну 2007 22:18


stefy написа:Не мога само да си обясня защо термостата е по къс. Нямаше нищо дефектно. Сваления и новият термостат ги мерих с шублер и бяха с еднаква дължина.

Ами стандартно там трябва да има едно уплътнение. В зависимост от марката на термостата се продава или с него или отделно.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Чет 11 яну 2007 9:35


niks76 написа:по4ти вси4ки от фв са с еднакви размери,но с разли4ни градуси;и за какво е тая гимнастика,не си струва загубеното време :idea:

За България почти всички термостати са с еднакви градуси-87.
За Полото не знам какви са конструктивните различия, но моя който смених- Беер имаше в комплекта различни гарнитури за различни марки автомобили-Фолксв., Ауди, Опел....


Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Съб 13 яну 2007 17:40


Преди 2 дни ми писна от глупости та отидох в Юнитрейд и си взех уж оригинален за 44 или 46 лева.Когато го купувах не обърнах внимание че пише 84 градуса(сега се чудя дали нямат и за по голяма температура),та сега стрелката кове на 80 и не мърда.Или е летен или незам,но аз повече с термостати няма да се расправям...почвам да си мечтая за един въздушен боксер но това по натам.


Потребителски аватар
ivo8181
Мнения: 556
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:51
Автомобил: MK 4 GTI
Двигател: 1.8 TURBO
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ivo8181 » Нед 14 яну 2007 13:27


С тези пласмасови термустати си е голям дерт,трябва да се внимава много ,че аз моета два пьти е пригрявам с тези пласмасови боклуци :!: :!: :!: затова сьм си купил едно резервно коляно като стани фала веднага да се прави :P


Потребителски аватар
saa27
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 08 яну 2006 20:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот saa27 » Пет 26 яну 2007 16:41


Колеги за сега има прогрес по въпроса с термостата. Ония ден ходих до ауто 1 и си взех термостат BEHR 1.087.88.300 и едно пластмасово коляно.Термостата приличаше на този(сори ама забравих да направя снимки) :
Изображение
Тези които имат старо коляно пробито от иглата на термостата могат да го използват него, само се чупи цялата част къдедо седи иглата.
Изображение
Ако искате можете да си вземете и коляно за двигател АЕА, то няма такава простотия.
Оказа сеобаче че диаметъра на термостата ми е по малък отколкото трябва - 48мм а трябва да е поне 54мм , (но в ауто 1 само такъв имаше) за това се наложи да подложа шайба от тънка ламарина с диаметър 54мм, за да поддържа термостата. Самия термостат има уплътнение коети се слага отстрани на него- сложих го и него. Поставих го на колата и тръгнах да слагам коляното. Оказа се че този пластмасов праг на който се слага гумения пръстен за уплътнение опира в уплътнението на термостата, за това се наложи да го намаля на височина на половина. Сложих коляното затегнах го и всичко заспа. От два дена следя термостата как се държи и всичко е на шест (да чукна на дърво) За няма и 5 мин. заковава на 90 и немърда. :dance:
Ако някой реши да се пробва и той мога да помогна ако иска :wink: , но му препоръчвам да си вземе термостат с диаметър 54мм, за да избегне слагането на шаиба под него.
Равносметката е 14.70лв за термостата , 5.30лв за коляното и около 1 час приятно занимание. :bananarock


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 18 сеп 2007 22:29


Днес и аз изревах от термостат , Слава Богу "запецна" отворен! Беше станал на парчета защото на тъпата пластмаса и се беше разпънало едното краче и пружината беше "излезнала". Като отидах в магазина и наредих 3 термостата се хванах за главата .... и трите бяха напът да се "разкрачат". Както и да е , грабнах най-свястният и го смених ,но не вярвам да мине доста време докато и аз да премина към решението на колегата saa27 :bowdown . Като купувах колата продавача ми извади и някаква бележка на неразбираем за мен език (колата е от Швейцария) в която пишело ,че преди 15 000 км са сменени термостат и водна помпа. Като гледам май няма разлика в термостатите на АЕЕ и АЕХ ,но има разлика в така нареченият таралеж (онова чудо дето са термодатчиците в него и дето влиза термостата) .Ще :lupe нещата ,но ако някой има информация ей така за по удобно да я дава насам - а именно кой номер МЕТАЛЕН термостат може да пасне на АЕХ?


Потребителски аватар
saa27
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 08 яну 2006 20:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на термостата на поло с друг

Мнениеот saa27 » Пет 16 окт 2009 7:30


След 2 години безпроблемнна работа, вчера термостата остана отворен и беше заменен отново със същия BEHR 1.087.88.300. :wink:


Потребителски аватар
BUT
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 25 юли 2005 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на термостата - с метален !

Мнениеот BUT » Пет 16 окт 2009 12:58


Още един глас за металните термостати за 1,4 AEX. Смених "само" два пластмасови и накрая взех метален, изрязах му дъното( до 25 мм диаметър) и сега имам парно. :D



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта