Г3 AAZ проблем с първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valkodav
Мнения: 138
Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
Автомобил: VW Golf 3 TD
Двигател: aaz 1993
Местоположение: Сливен

Г3 AAZ проблем с първо палене

Мнениеот valkodav » Нед 01 юни 2014 18:56


Здравейте колеги, вече стана два месеца ходене по мъките. Имам голф 3 с двигател aaz.До тук добре,но се появи проблем ,с който обиколих няколко майстора,които само вземаха пари и не правиха нищо. Гледаха свещи,центровки, и коли още не. Сложиха ми клапанче в резервоара да не да отърва нафта помпата.
Проблема е следния: Винаги първо палене сутрин става с хълцукане,прекъсване отзад препушва бяло и замирисва на сурова нафта. Сякаш единия цилиндър се губи и така около минута. След тази минута колата се нормализира и всичко си е наред. После цял ден колкото и да запаля всичко е наред. На сутринта пак се появява проблема.
Моля помагайте, че взеха да ми приказват ( и те не са сигурни) за ГНП- то, че то правило проблема. Утре мисля да сменя горивния филтър ...давайте идеи, моля!




Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот Presli82 » Нед 01 юни 2014 21:02


Много вероятно е да изпуска някой клапан на главата.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот vinixxx » Нед 01 юни 2014 21:09


използваш ли обогатитела на студен мотор?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот samo_pechka » Нед 01 юни 2014 22:33


Предполагам имаш неплътност в системата , помпа вероятно протекла и ще става и по-зле паленето . Необходимо е да се профилактира ( ако е тази причината разбира се). Също и една проверка на стенд за дюзите.
Ако се дължи на някакво износване , заядане в помпата и дюзите-сложи в една бутилка нафта и газ , по половин литър , сложи и към 100грама двутактово масло , топни двата маркуча от ГНП-ето в него . Хубаво е преди това да е подгрят двигателя , палиш и форсираш леко докато изгори всичко . След това нов горивен филтър и трябва да има положителна промяна.
И занапред едно шише олио на 10 литра нафта и продължавай лятото все така , в студени дни - пролет, есен , един литър олио на 20л нафта, зимата - на 40литра нафта. Няма майтап . Стига разбира се да не ти тече помпата , че тече ли , ще протече още повече . Олиото има свойството да чисти резервоар , помпа и дюзи , когато е в умерени количества в нафтата . Отделно има силно смазващ ефект . Ако те е страх от олио , ползвай двутактово масло , някъде половин литър на цял резервоар.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 01 юни 2014 23:42


Ако се е разхерметизирала горивната система и от краткотраен престой би трябвало да прави проблеми и да се виждат балончета в маркучите. За съжаление такъв проблем е резултат от понижена компресия в цилиндрите.
Препоръчвам ти да премериш компресията ,но задължително на студен мотор.


Потребителски аватар
valkodav
Мнения: 138
Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
Автомобил: VW Golf 3 TD
Двигател: aaz 1993
Местоположение: Сливен

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот valkodav » Пон 02 юни 2014 6:31


Благодаря за идеите и предложенията. Лека по лека ще почна да действам по тях.
Помпата не е протекла и преди година и малко беше на профилактика.От тогава колата е карана само с Екто дизел на Лукоил

Sent from my HTC Desire 300 using Tapatalk


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот buller » Пон 02 юни 2014 8:55


Колега, преди да се впуснеш във филмите - имаш ли балончета в прозрачните маркучи от и до помпата?
Според мен имаш пропуск по маркучите и влиза въздух в помпата и после докато подкачи е мъка.
Отделно - как разбра, че свещите ти са наред?
В студеното време ли ти пуши при студен мотор? Ползваш ли обогатителя при първо палене - има ли разлика?


Потребителски аватар
valkodav
Мнения: 138
Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
Автомобил: VW Golf 3 TD
Двигател: aaz 1993
Местоположение: Сливен

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот valkodav » Пон 02 юни 2014 17:22


С "гегата" рядко работя :c020 ама и не намирам разлика!
Днес смених горивния филтър с по качествен и е без входове за излишната нафта.Тъй като забелязах едно балонче въздух точно в прозрачните маркучи преди помпата.
Утре ще стане белни дали има разлика


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 02 юни 2014 18:13


valkodav написа:Днес смених горивния филтър с по качествен и е без входове за излишната нафта.



С този филтър зимата ще ти замръзва нафтата :deal


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот Водния дух1 » Пон 02 юни 2014 19:32


Колега samo ra4na na zavoite не заблуждавай човека,аз карам с такъв "прост" филтър вече 3 год. и нямам никакви проблеми напротив по-добър е от другия,-няма от къде да смукне въздух.А по въпроса на колегата,как ти премериха,че свещите работят.Аз имах подобен проблем със свещите и докато не ги свалих и премерих директно на акумулатора не можах да си реше проблема.С мултицет показаха,че работят,но като ги извадих едната зачервяваше чак горе а пък другата много бавно загряваше.Помпата е последната инстанция,провери всичко друго преди да ровиш в помпата.Успех!


Потребителски аватар
valkodav
Мнения: 138
Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
Автомобил: VW Golf 3 TD
Двигател: aaz 1993
Местоположение: Сливен

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот valkodav » Пон 02 юни 2014 19:36


Закарах колата на специализиран сервиз за дизели.Те ми казаха, че всичко си е в нормите


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 02 юни 2014 20:41


Водния дух1 написа:Колега samo ra4na na zavoite не заблуждавай човека,аз карам с такъв "прост" филтър вече 3 год. и нямам никакви проблеми напротив по-добър е от другия,-няма от къде да смукне въздух.


Ти карал ли си колата с този филтър на -15 градуса по целзий?


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот vinixxx » Пон 02 юни 2014 20:45


valkodav написа:С "гегата" рядко работя :c020 ама и не намирам разлика!

ето ти къде е проблема,не ти работи обогагитела,за първи старт си е много важен,то и аз ако не го дръпна като е по-хладно,целия мотор тресе и подскача,даже и пуши което е нормално.
на тди компютъра зима данни от темп датчик и дава предварение на гнп


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8995
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот samo_pechka » Пон 02 юни 2014 22:02


Мдаа...или е откачено жилото , или се е пукнала оная пластмаса на вертикалното болче за принудителния празен ход с по-високи обороти ..


Потребителски аватар
valkodav
Мнения: 138
Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
Автомобил: VW Golf 3 TD
Двигател: aaz 1993
Местоположение: Сливен

Re: Проблем с AAZ

Мнениеот valkodav » Вто 03 юни 2014 6:22


Колата винаги си е палила без проблем! Жилото е закачено, миналата година протече помпата и хората я свалиха обслужиха и закачиха. От там предполагам, че всичко би трябвало да е ОК. След малко тръгвам за работа и ще стане ясно :(

Sent from my HTC Desire 300 using Tapatalk



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt, diwaka, iwan33 и 53 госта