Г3 AAZ проблем с първо палене
- valkodav
- Мнения: 138
- Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
- Автомобил: VW Golf 3 TD
- Двигател: aaz 1993
- Местоположение: Сливен
Г3 AAZ проблем с първо палене
Здравейте колеги, вече стана два месеца ходене по мъките. Имам голф 3 с двигател aaz.До тук добре,но се появи проблем ,с който обиколих няколко майстора,които само вземаха пари и не правиха нищо. Гледаха свещи,центровки, и коли още не. Сложиха ми клапанче в резервоара да не да отърва нафта помпата.
Проблема е следния: Винаги първо палене сутрин става с хълцукане,прекъсване отзад препушва бяло и замирисва на сурова нафта. Сякаш единия цилиндър се губи и така около минута. След тази минута колата се нормализира и всичко си е наред. После цял ден колкото и да запаля всичко е наред. На сутринта пак се появява проблема.
Моля помагайте, че взеха да ми приказват ( и те не са сигурни) за ГНП- то, че то правило проблема. Утре мисля да сменя горивния филтър ...давайте идеи, моля!
Проблема е следния: Винаги първо палене сутрин става с хълцукане,прекъсване отзад препушва бяло и замирисва на сурова нафта. Сякаш единия цилиндър се губи и така около минута. След тази минута колата се нормализира и всичко си е наред. После цял ден колкото и да запаля всичко е наред. На сутринта пак се появява проблема.
Моля помагайте, че взеха да ми приказват ( и те не са сигурни) за ГНП- то, че то правило проблема. Утре мисля да сменя горивния филтър ...давайте идеи, моля!
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Проблем с AAZ
Много вероятно е да изпуска някой клапан на главата.
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Проблем с AAZ
използваш ли обогатитела на студен мотор?
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с AAZ
Предполагам имаш неплътност в системата , помпа вероятно протекла и ще става и по-зле паленето . Необходимо е да се профилактира ( ако е тази причината разбира се). Също и една проверка на стенд за дюзите.
Ако се дължи на някакво износване , заядане в помпата и дюзите-сложи в една бутилка нафта и газ , по половин литър , сложи и към 100грама двутактово масло , топни двата маркуча от ГНП-ето в него . Хубаво е преди това да е подгрят двигателя , палиш и форсираш леко докато изгори всичко . След това нов горивен филтър и трябва да има положителна промяна.
И занапред едно шише олио на 10 литра нафта и продължавай лятото все така , в студени дни - пролет, есен , един литър олио на 20л нафта, зимата - на 40литра нафта. Няма майтап . Стига разбира се да не ти тече помпата , че тече ли , ще протече още повече . Олиото има свойството да чисти резервоар , помпа и дюзи , когато е в умерени количества в нафтата . Отделно има силно смазващ ефект . Ако те е страх от олио , ползвай двутактово масло , някъде половин литър на цял резервоар.
Ако се дължи на някакво износване , заядане в помпата и дюзите-сложи в една бутилка нафта и газ , по половин литър , сложи и към 100грама двутактово масло , топни двата маркуча от ГНП-ето в него . Хубаво е преди това да е подгрят двигателя , палиш и форсираш леко докато изгори всичко . След това нов горивен филтър и трябва да има положителна промяна.
И занапред едно шише олио на 10 литра нафта и продължавай лятото все така , в студени дни - пролет, есен , един литър олио на 20л нафта, зимата - на 40литра нафта. Няма майтап . Стига разбира се да не ти тече помпата , че тече ли , ще протече още повече . Олиото има свойството да чисти резервоар , помпа и дюзи , когато е в умерени количества в нафтата . Отделно има силно смазващ ефект . Ако те е страх от олио , ползвай двутактово масло , някъде половин литър на цял резервоар.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с AAZ
Ако се е разхерметизирала горивната система и от краткотраен престой би трябвало да прави проблеми и да се виждат балончета в маркучите. За съжаление такъв проблем е резултат от понижена компресия в цилиндрите.
Препоръчвам ти да премериш компресията ,но задължително на студен мотор.
Препоръчвам ти да премериш компресията ,но задължително на студен мотор.
- valkodav
- Мнения: 138
- Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
- Автомобил: VW Golf 3 TD
- Двигател: aaz 1993
- Местоположение: Сливен
Re: Проблем с AAZ
Благодаря за идеите и предложенията. Лека по лека ще почна да действам по тях.
Помпата не е протекла и преди година и малко беше на профилактика.От тогава колата е карана само с Екто дизел на Лукоил
Sent from my HTC Desire 300 using Tapatalk
Помпата не е протекла и преди година и малко беше на профилактика.От тогава колата е карана само с Екто дизел на Лукоил
Sent from my HTC Desire 300 using Tapatalk
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Проблем с AAZ
Колега, преди да се впуснеш във филмите - имаш ли балончета в прозрачните маркучи от и до помпата?
Според мен имаш пропуск по маркучите и влиза въздух в помпата и после докато подкачи е мъка.
Отделно - как разбра, че свещите ти са наред?
В студеното време ли ти пуши при студен мотор? Ползваш ли обогатителя при първо палене - има ли разлика?
Според мен имаш пропуск по маркучите и влиза въздух в помпата и после докато подкачи е мъка.
Отделно - как разбра, че свещите ти са наред?
В студеното време ли ти пуши при студен мотор? Ползваш ли обогатителя при първо палене - има ли разлика?
- valkodav
- Мнения: 138
- Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
- Автомобил: VW Golf 3 TD
- Двигател: aaz 1993
- Местоположение: Сливен
Re: Проблем с AAZ
С "гегата" рядко работя
ама и не намирам разлика!
Днес смених горивния филтър с по качествен и е без входове за излишната нафта.Тъй като забелязах едно балонче въздух точно в прозрачните маркучи преди помпата.
Утре ще стане белни дали има разлика

Днес смених горивния филтър с по качествен и е без входове за излишната нафта.Тъй като забелязах едно балонче въздух точно в прозрачните маркучи преди помпата.
Утре ще стане белни дали има разлика
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с AAZ
valkodav написа:Днес смених горивния филтър с по качествен и е без входове за излишната нафта.
С този филтър зимата ще ти замръзва нафтата

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с AAZ
Колега samo ra4na na zavoite не заблуждавай човека,аз карам с такъв "прост" филтър вече 3 год. и нямам никакви проблеми напротив по-добър е от другия,-няма от къде да смукне въздух.А по въпроса на колегата,как ти премериха,че свещите работят.Аз имах подобен проблем със свещите и докато не ги свалих и премерих директно на акумулатора не можах да си реше проблема.С мултицет показаха,че работят,но като ги извадих едната зачервяваше чак горе а пък другата много бавно загряваше.Помпата е последната инстанция,провери всичко друго преди да ровиш в помпата.Успех!
- valkodav
- Мнения: 138
- Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
- Автомобил: VW Golf 3 TD
- Двигател: aaz 1993
- Местоположение: Сливен
Re: Проблем с AAZ
Закарах колата на специализиран сервиз за дизели.Те ми казаха, че всичко си е в нормите
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с AAZ
Водния дух1 написа:Колега samo ra4na na zavoite не заблуждавай човека,аз карам с такъв "прост" филтър вече 3 год. и нямам никакви проблеми напротив по-добър е от другия,-няма от къде да смукне въздух.
Ти карал ли си колата с този филтър на -15 градуса по целзий?
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Проблем с AAZ
valkodav написа:С "гегата" рядко работяама и не намирам разлика!
ето ти къде е проблема,не ти работи обогагитела,за първи старт си е много важен,то и аз ако не го дръпна като е по-хладно,целия мотор тресе и подскача,даже и пуши което е нормално.
на тди компютъра зима данни от темп датчик и дава предварение на гнп
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с AAZ
Мдаа...или е откачено жилото , или се е пукнала оная пластмаса на вертикалното болче за принудителния празен ход с по-високи обороти ..
- valkodav
- Мнения: 138
- Регистриран на: Пет 31 авг 2012 20:39
- Автомобил: VW Golf 3 TD
- Двигател: aaz 1993
- Местоположение: Сливен
Re: Проблем с AAZ
Колата винаги си е палила без проблем! Жилото е закачено, миналата година протече помпата и хората я свалиха обслужиха и закачиха. От там предполагам, че всичко би трябвало да е ОК. След малко тръгвам за работа и ще стане ясно :(
Sent from my HTC Desire 300 using Tapatalk
Sent from my HTC Desire 300 using Tapatalk