
пасат б5.5 спешен въпрос за смяна каре - РЕШЕН!
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: спешно! каре пасат б5.5 - РЕШЕН!
Не барай...екстра си го направил. По добре стегнато, отколкото да събираш носачи по пътя. Аз въпреки мойте че ги затягам с динамометричен ключ по книга, им давам и малко от себе си на гайките и болтовете. Всичко е до усет. 

- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5 - РЕШЕН!
хаха, прав си дето викаш по-добре така, отколкото да ги събираш. Моето разбиране за затегнатост е като буташ ключа с крака и да не помръдне повече
/няма, шегувам се разбира се, на ръка стягах, ама гледах да е като за последно/.
Мислех си за динамометричен ключ, но работата беше там, че след като ремонтирах пасата на двора, а не на канал или на подемник, се сетих, че нямам място къде да го използвам тоя ключ, едвам с лулата ги затегнах. Интересното беше, че извиках жената да държи контра на 2-та болта на долните 2 носача. Те жените да държат на контра умеят много добре
.
Иначе към колегата samo_pechka, аз мисля, че като се прави нещо трябва да се прави като хората, за това гледам да си избарвам нещата. Дадох на един литовец да ми смени ангренажния ремък, като си я взех, половината от болтчетата ги нямаше, гайки, плюс кората под двигателя. Направо ме изнерви тоя тип. Беше на 100 км от Осло и не ми се занимаваше. Като се прибера в БГ ще купя каквото е нужно. Сменям всичко, за да съм сигурен, че като тръгна на път, няма да имам проблеми. Амортесьори, тампони задни, предни, двигателни и т.н.. Тук нямам време сам да ги правя, а и съм кът от към инструменти.
Сега кажете как най-добре с подръчни материали да си смеря предницата. Тук смеряването струва от 400 до 500 лв. Не ми се дават тия пари, при положение, че се прибирам след 2 месеца в БГ. Мислех си да взема една летва, която е с 5 см по-къса от разстоянието между джантите. От едната страна да сложа болт с гайка, а от другата пирон, за да е по-точно смеряването. Бележа с 2 резки отпред и отзад на джантата, където ще меря и почвам с луфтомер.
Имаше и друг вариант гледах по нет-а, но той мисля че е по-неточен с едни въжета около центъра на джантата, като се измерва разстоянието отпред и отзад. Чувал съм, че е по-добре да се направят гумите 1мм навътре, за да може при движение самият път да ги отваря или при завой, вярно ли е това нещо, или трябва да са си на 0, демек абсолютно равни?
OK :)


Мислех си за динамометричен ключ, но работата беше там, че след като ремонтирах пасата на двора, а не на канал или на подемник, се сетих, че нямам място къде да го използвам тоя ключ, едвам с лулата ги затегнах. Интересното беше, че извиках жената да държи контра на 2-та болта на долните 2 носача. Те жените да държат на контра умеят много добре



Иначе към колегата samo_pechka, аз мисля, че като се прави нещо трябва да се прави като хората, за това гледам да си избарвам нещата. Дадох на един литовец да ми смени ангренажния ремък, като си я взех, половината от болтчетата ги нямаше, гайки, плюс кората под двигателя. Направо ме изнерви тоя тип. Беше на 100 км от Осло и не ми се занимаваше. Като се прибера в БГ ще купя каквото е нужно. Сменям всичко, за да съм сигурен, че като тръгна на път, няма да имам проблеми. Амортесьори, тампони задни, предни, двигателни и т.н.. Тук нямам време сам да ги правя, а и съм кът от към инструменти.
Сега кажете как най-добре с подръчни материали да си смеря предницата. Тук смеряването струва от 400 до 500 лв. Не ми се дават тия пари, при положение, че се прибирам след 2 месеца в БГ. Мислех си да взема една летва, която е с 5 см по-къса от разстоянието между джантите. От едната страна да сложа болт с гайка, а от другата пирон, за да е по-точно смеряването. Бележа с 2 резки отпред и отзад на джантата, където ще меря и почвам с луфтомер.
Имаше и друг вариант гледах по нет-а, но той мисля че е по-неточен с едни въжета около центъра на джантата, като се измерва разстоянието отпред и отзад. Чувал съм, че е по-добре да се направят гумите 1мм навътре, за да може при движение самият път да ги отваря или при завой, вярно ли е това нещо, или трябва да са си на 0, демек абсолютно равни?
OK :)
Последна промяна от thewolf на Пон 23 юни 2014 16:24, променено общо 2 пъти.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: спешно! каре пасат б5.5 - РЕШЕН!
Това с предницата май май няма да стане както си го намислил.
Като си дойдеш слагаш нови гуми, стенд и си ОК.

Като си дойдеш слагаш нови гуми, стенд и си ОК.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5 - РЕШЕН!
DoH_KuXoT написа:ето така се беше сдъвкал и моя маншон
няма снимка обаче, не се вижда.
drago_tr написа:Това с предницата май май няма да стане както си го намислил
Аз не казвам, че ще го направя перфектно, но по-добре така, отколкото разлика 3-4 сантиметра докато си дойда до България :). За това попитах, дали има някакъв начин, горе долу да си смеря предницата, за да не ми износва гумите накриво, докато се прибера в България. 400-500 лв не ми се дават за нещо, което струва в България 30-40 лв, направено професионално и на компютър и с лазер в Пловдив. Дадох за колата 5.000 лв, после още 500 за всички части по предницата на Рулвилле, плюс 300 лв за 2-те карета с маншоните пак на рулвилле, маслото беше 200 лв 4 литра, горивен филтър 70лв, въздушен, филтър на купето, сега ще взимам нови гуми за около 1.000 лв. Смяната на всичките ремъци и ролки по двг струваше 500 лв /на черно разбира се/. Преден прозорец сега ще сменям към 500 лв, всички тампони отпред и отзад, амортесьори, зимни гуми след като се прибера от БГ 1.200 лв, джанти 400 лв. Маслото на дифа искам да сменя, спираната течност, тандем помпа трябва да сменя 650 лв, съединител с маховик сигурно ще са към 400 лв. Предната броня е поолющена от камъчетата в Норвегия, дето слагат през зимата, боядисване, китосване към 200 кинта. Оригинални стелки искам да си взема, а не тези гуменяци, дето ги използват норвежците, че се вмириса колата на гума.
Тя колата до тук излезна повече от 12.000 лв :), а съм я взел за 5. Отделно са разбира се застраховка и данък 2500лв. Разбира се аз така си искам, като ще карам нещо, трябва да е стегнато и стабилно. Каквото карам си го стягам, не го карам като италианците до дупка, докато не издаде багажа :). За сега си карам със старите летни гуми, които имат 5 мм грайфер, но са износени много от външната страна, задето беше разбито окачването отпред. Чудя се как да го направя, дайте някакви мнения или някой колега който имат опит в тази област. Не ми трябва перфектно да я смеря, но възможно най-близко до перфектно, защото искам преди да дойда в БГ да си сменя и гумите, тези са износени и са твърди вече.
Благодаря :)
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: спешно! каре пасат б5.5 - РЕШЕН!
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=279974
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=42494
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=156805&page=2
Това успях да изровя на първо четене, колега.
Дано ти свърши работа
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=42494
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=156805&page=2
Това успях да изровя на първо четене, колега.
Дано ти свърши работа

- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5 - РЕШЕН!
Благодарско колега :)
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б5.5 спешен въпрос за смяна каре - РЕШЕН!
Днес получих офертата за сходимостта на предницата. Всичко общо само на цена от 475лв
.
Опитах се сам да го регулирам, спрямо това как колата се държи на пътя и има напредък. По-стабилна е, но ще видим дали ще износи гумите. Забелязах, че от самият накрайник се определя не само дали гумите се отварят навън и навътре отпред, а и отгоре. Значи едното трябва да е регулирано точно, за да бъде точно и другото. Това последното за амортесьорите и позицията им спрямо колелото няма да се занимавам, защото не съм пипал нищо там. В БГ ще ги оправям амортесьори и пружини.
само 475 лв.
Има ли някой колега, който разбира от сходимост на гумите? По-добре да му купя билет за 200 лв до тук, да му платя 100 лв за работата и пак ще ми излезне по-евтино :). В България се съмнявам да е по-скъпо от 50 лв, хем с компютри. 



Опитах се сам да го регулирам, спрямо това как колата се държи на пътя и има напредък. По-стабилна е, но ще видим дали ще износи гумите. Забелязах, че от самият накрайник се определя не само дали гумите се отварят навън и навътре отпред, а и отгоре. Значи едното трябва да е регулирано точно, за да бъде точно и другото. Това последното за амортесьорите и позицията им спрямо колелото няма да се занимавам, защото не съм пипал нищо там. В БГ ще ги оправям амортесьори и пружини.
само 475 лв.


-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: пасат б5.5 спешен въпрос за смяна каре - РЕШЕН!
Няма как някой да ти го направи без стенд колега
колкото и да ти се иска
Прави го на око и на усет като караш да не дърпа на никъде..пък в България повече 



- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б5.5 спешен въпрос за смяна каре - РЕШЕН!
Така беше думата, не че наистина някой щеше да дойде :). Просто го дадох като сравнение, че дори и така ще излезе по-евтино
. По усет ще е май, не ми се дава 1/8 от цената на колата за тази процедура :). Пък в БГ ще отида да ми направя сходимост на 4-те колелета направо, да знам че съм приключил с това за следващите 2 години, докато пак се наложи да сменям накрайници.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 75 госта