Съвет за оправяне на изгнили прагове

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2857
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Съвет за оправяне на изгнили прагове

Мнениеот Чудомир » Сря 10 яну 2007 1:50


Привет на всички,

трябва ми малко инфо по въпроса как ще е най-добре да се подходи при следния проблем:

ПРЕДНА ДЯСНА СТРАНА
Изображение

ЛЯВО СРЕДАТА
Изображение

ДЯСНО СРЕДАТА
Изображение

ПРЕДНА ЛЯВА СТРАНА
Изображение

За сега ми предлагат 2 алтернативи:

1. Изрязване на нови ламарини, почистване на ръждата, заварка на ламарините и антикорозионно покритие

2. Запълване на дупките със заварка и антикорозионно покритие

Алтернатива 2 е със 30% по-евтина. Това, което ме притеснява, е че точно ръбовете зад гумите са доста зле, и алтернатива 2 там не предлага някво добро решение. Там по принцип може ли да се напаснат новите ламарини така (ако избера 1), че да е направено сносно? Имам предвид, че оригинални ламарини там имат някви издути работи, а не са плоски, както е в средата...

Вие кое решение бихте избрали? За какво трябва да внимавам, като дам колата да я правят? Колко горе долу би струвало тва нещо, за да мога да сравня офертите, дето са ми ги направили вече?

Мерси предварително...




Потребителски аватар
teneketo
Мнения: 442
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот teneketo » Сря 10 яну 2007 9:49


това да ти е болката :D Я виж опелите и ще се успокоиш
Сега сериозно
2. Запълване на дупките със заварка и антикорозионно покритие
Демек ще "напълнят" дупките със заварка ????? Мен ако питаш ако ще се заварява нещо по-добре да се изреже всичко гнило и да се сложи нова ламарина. Имай предвид,че ако се заварява по ръба от долу ще ти се запали боята по външната страна на прага и ще трябва и това да ти го правят . Няма да е много , но ще се случи . Каазвам ти го от опит.
За пари не смея да ти казвам конкретна сума всичко си е въпрос на договорка. Имай предвид , че ако се реже може да излезе и нещо допълнително та майстора ще си сложи малко запас, аванс или наричайго както искаш . Все пак съвсем ориентировъчно 50 тина лева . Това за рязане и нови ламарини


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 10 яну 2007 10:33


Първо трябва да си отговориш колко време имаш намерение да ползваш колата?Най-доброто решение е нови прагове!Ако ще я продаваш скоро декоративен ремонт за търговски вид :twisted: .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 10:52


Ква е цената на нови прагове и как се монтират?


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 10 яну 2007 10:54


Нови прагове или *качествено* изкърпване на старите. Има и вариант добре да се зачисти до метал и да се изкърпи със стъкловлакно и смола (нали не е нужно да е красиво).

После добро антикорозионно покритие, при това е важно преди поставянето му идеално да се обезмаслят заварките, нещо което само сам може да си направиш - няма майстор който да не претупа тази работа. :-)

При кърпенето е много вероятно да останат места с двуслойна ламарина (неизбежно е), която винаги гние бързо, защото няма как да се боядиса между слоевете. Единственото спасение е май да излееш накрая във всеки праг по 1 литър старо (или ново евтино) моторно масло, стига прага да е добре затворен и да не изтича. То ще се просмуче навсякъде и ще консервира много добре метала.

Но се омасляват и праговете, и по-късно ако се наложат заварки е кофти (пуши и мирише), а боядисването също е проблемно.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2857
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Сря 10 яну 2007 11:47


Следните въпроси ми минават през главата, като чета вашите мнения:

1. Това ли е новия праг? Колко струва той и откъде може да се вземе?

http://cgi.ebay.de/SCHWELLER-LINKS-SEAT ... dZViewItem

2. Решението със смолата и стъкловлакното нещо не ми допада: Все пак колата няма да е вечно моя, все някога ще се продава..

3. Запалването на боята не е проблем, ако е малко, защото от външната страна има една декоративна пластмасова лаисна, която ще го покрие.

Ако се стигне до рязане, може ли да смятам, че при кадърен маистор ще стане "както беше", или си е някво "нашенско" решение?


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Сря 10 яну 2007 12:17


Rabbit_TDI написа:Ква е цената на нови прагове и как се монтират?

Праговете не са скъпи но е играчка рязане на старите и припасване на новите.Преди три години си смених прагове и вежди на Вектрата-имаше майстори за 200 , но аз си избрах старателен за 400лева.3 години после колата имаше перфектен вид.
За Пасатите сигурно ще изкарат и 10години при такъв ремонт.
На Жигулката майстори си играеха всяка пролет със смоли по праговете :twisted:


Потребителски аватар
teneketo
Мнения: 442
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот teneketo » Сря 10 яну 2007 12:44


. Това ли е новия праг? Колко струва той и откъде може да се вземе?

На теб нов праг не ти трябва щото няма да ти свърши работа - той е външен ( мммммм как са да ти обясня по - разбираемо ????)
Това което ти си снимал е от страната на пода ( легените , дъната и т.н.) и точно там е мястото където тоези легени се хващат към външния паг Допират се един до друг и са заварени . Сега при теб може да е изгнил и външния праг , но за това да го сменяш целия не си струва
Само да не забравя като се прибера може да ти снимам една Вектра да видиш за какво става дума тамън вчера я нараязах


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2857
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Сря 10 яну 2007 12:49


@teneketo

Мерси, от твоето обяснение мисля че ми стана ясно за кво става въпрос. Все пак ще бъде интересно да погледна и твоите снимки, ако не ти е проблем...

Ти как мислиш, коя от двете възможности да избера - с нови ламарини или само почистване и заварки

Трябва да стане като нова :lol:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 10 яну 2007 14:16


Не се притеснявай толкова за външния вид, все пак това е отдолу. Каквото и кърпене да се направи, дори и със смола, след като се покрие с дебело антикорозионно покритие (подобно на оригиналното по колата), няма да личи. Ако толкова държиш, може да зашлайфаш преди антикорозионното, може и кит да сложиш та да се маскира по-добре.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2857
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Сря 10 яну 2007 14:50


Проблема е че ме върнаха от техническия преглед заради тая глупост, и ако не искам да дигам другия месец колата на трупчета, ще трябва да го направя.

И преди да почнете да дюдюкате и да викате "Ууууу..." - става въпрос за TÜVa в Германия :oops:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 10 яну 2007 14:59


teneketo написа:
. Това ли е новия праг? Колко струва той и откъде може да се вземе?

На теб нов праг не ти трябва щото няма да ти свърши работа - той е външен ( мммммм как са да ти обясня по - разбираемо ????)
Това което ти си снимал е от страната на пода ( легените , дъната и т.н.) и точно там е мястото където тоези легени се хващат към външния паг Допират се един до друг и са заварени . Сега при теб може да е изгнил и външния праг , но за това да го сменяш целия не си струва
Само да не забравя като се прибера може да ти снимам една Вектра да видиш за какво става дума тамън вчера я нараязах

А легените има ли вариант да се сменят или кърпене е по-удачно.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 10 яну 2007 16:38


Тия шваби съвсем са се изпедерастили. :-)

Не е много ясно кое е по-добре. На пръв поглед смяна на целия вътрешен праг е добре, но това е свързано с много заварки които неминуемо ще развалят антикорозионното покритие на много места. Никак не е сигурно и че новия праг ще "лепне" херметично - може да останат процепи и да се пълни с вода. Много зависи от старанието на "майстора".

Според мен - кърпене с подмяна на най-изгнилите части с парчета ламарина, после антикорозионно покритие ще е най лесно, и може би най-добре.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 10 яну 2007 17:13


Както каза колегата специалист(Teneketo), малко кръпки(качествени) и зачистване на ръждите(преди да са станали дупки)+антикорозионно покритие и си на 6 :wink:
Колкото до смяната на прагове, не е никак лесно, малко майстори могат да го правят както трябва :wink: Предполагам, че щом не си снимал праговете, значи по тях няма дупли :wink:


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2857
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Сря 10 яну 2007 18:10


Отвън не съм ги снимал, защото колата още е с пластмасовите кори, и аз се чудя на кои от двамата маистори да ида...Тенденцията е да ида при тоя, дето ще сложи нови ламарини, защото другото не ми звучи много убедително.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта