


Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Пускам темата, като се надявам да има интересна дискусия. Случайно попаднах на ТАЗИ статия, която ми даде идея за тази тема. Дебело подчертавам, че не е задължително двигателя да е VW. Та така, кой според вас е най-удачният (добър, сполучлив) двигател с вътрешно горене използван в автомобилната индустрия от както я има?
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Audi S2 ABY 2.2 230bhp
Nissan Rb26dett
Honda EE9 1.6 150 (1983)
Nissan Rb26dett
Honda EE9 1.6 150 (1983)
- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Пред афн-а и боговете мълчат 

- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
За мен едни от най сполучливите мотори са 1.8 моното на VW и c20ne на Opel - здрави, с добра динамика, непретенциозни и евтини за поддръжка.
Най-интересния мотор за мен е роторния на Мазда - от 1.3 200+ коня си е просто невероятно пък и звука...
Най-интересния мотор за мен е роторния на Мазда - от 1.3 200+ коня си е просто невероятно пък и звука...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Дизела на дъртите мерцедеси дето си правят милион без проблеми 

-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
+1 за 1.8 моно 90 коня на фолксваген,ваг групата като цяло.
п.п: добре щеше да е и ако може със анкета да се пусне темата.да има двигателите със конските сили като избор, нищо че са много по разновидности. само споделям.
п.п: добре щеше да е и ако може със анкета да се пусне темата.да има двигателите със конските сили като избор, нищо че са много по разновидности. само споделям.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
4.2 т.дизела на ТЛК 80 167 коня ...хора ...такъв дизел е мечтата ми ( ама и аз съм скромен
) директно впръскване , механична помпа ... вече ако беше и със верига ( или зъбни колела) на агренажа, щеше да е еб@ти върха на сладоледа
За някои може да му е странно моя избор , но за мен един мотор е надежден ако е прост , без ел. "компоненти" , температурно стабилен ( DI мотор ), сравнително всеяден и голяма ( двойна ) за конете си кубатура . Разбира се има и минус- разход на нафта . Е няма пълно щастие ....все пак като знаем в какво "камионче" се монтира..


За някои може да му е странно моя избор , но за мен един мотор е надежден ако е прост , без ел. "компоненти" , температурно стабилен ( DI мотор ), сравнително всеяден и голяма ( двойна ) за конете си кубатура . Разбира се има и минус- разход на нафта . Е няма пълно щастие ....все пак като знаем в какво "камионче" се монтира..
мдаа...Freakylol написа:Пред афн-а и боговете мълчат
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Bai Sando написа:Дизела на дъртите мерцедеси дето си правят милион без проблеми
Ето тук е истината!След това АФН!
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
откакто е измислен двигателя с вътрешно горене не е мръднал много
системите на подаване на горивна смес са претърпели много изменения и подобрения, изпускателните също, т.е всичко около блока с буталата и валовете.
да кажеш кой е най-добрият двигател е също толкова субективно, колкото да кажеш коя е най-добрата кола.

системите на подаване на горивна смес са претърпели много изменения и подобрения, изпускателните също, т.е всичко около блока с буталата и валовете.
да кажеш кой е най-добрият двигател е също толкова субективно, колкото да кажеш коя е най-добрата кола.
- Lupender
- Мнения: 772
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Хм, добрите двигатели не се поставят в автомобили, или поне дуракоустойчивите с високо натоварване. Това са многофункционалните двигатели за промишлени цели (електрогенератори) и за моторизация на транспортна, минна, морска, военна и друга такава тежка техника. Именно поради предназначението си са с опростена конструкция, елементарни за обслужване и надеждни при всякакви условия... На първо четене се сещам за един такъв - руски - ЯМЗ 238 V8 14866 куб.см. с мощностен диапазон от 235 до 420 к.с. в зависимост от това дали е с принудително пълнене или не и в зависимост от предназначението. Задвижва почти всякакви машини - камиони, трактори, багери, корабчета, военни транспортьори и какво ли още не. Като друг критерий, който свидетелства за успешността му е, че е в производство от 1965 до наши дни (с различни вариации и модификации) като основната му конструкция остава непроменена.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
golfer написа:.......
да кажеш кой е най-добрият двигател е също толкова субективно, колкото да кажеш коя е най-добрата кола.
Е как бе Бобка, голфааааа
Нема никакъв субективизъм

Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Аз мисля,че 1.9 турбо дизела 90 коня на абсолютно всички марки е най-двигател от всичко останало ! Смятам така понеже имам наблюдения,че освен да прокапе помпата друго му се не троши на това чудо !
Забравих да кажа,че Американските V8 също са доста здрави кошници и повечето не са променяни от 60-те години насам !
Забравих да кажа,че Американските V8 също са доста здрави кошници и повечето не са променяни от 60-те години насам !
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Навремето СОМАТ правеше вътрешни курсове с едни Мерцедеси,Ирак-Кувейт.Цимент по 22 тона всеки ден при температура 40 градуса.Навъртяха по близо милион без абсолютно никакви проблеми освем консумативи.
Швабите си ги прибраха и повече такива камиони не сгрешиха никога да пуснат на пазара.
Швабите си ги прибраха и повече такива камиони не сгрешиха никога да пуснат на пазара.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Аз пък съм работил и имам поглед над МНОГО двигатели на автомобили,коли като бентли,ферари,мерцедес пулман,амг-та разни ф1,вортекси,големите блокове на старите американки,класическа формула 1 и формула джуниър,триумфи,астон мартини и общо взето такива ми ти интересни нещица. И разбира се обикновените барачки,от моторите на хонда та до простите предкамерни бараки на пежо. Не е много ясно за какво говорим в случая обаче-най-добър за какво? За разход ли,ако е така то 1.5 дизела на пежо 106 няма равен от старите коли. За вървеж ли,понеже по-вървяща от Benz CL 55 AMG Mclaren F1 Limited Edition,не съм карал... За здравина ли??? Понеже мотор да носи повече на обороти от дъртата хонда дето карам в момента не съм виждал,това чудо го държа редовно над 6000 оборота и нищо му няма и му е добре и още даже иска... За въртящ момент ли говорим,сигнума ми с 3.0 в6 тдци с исузу мотора с чип е уникален в това отношение... Та да се уточним за какво говорим? Или пък за здравина на двигател като цяло и то само двигател без периферия??? То ако е така по-здрав мотор от стария дизел на Jeep 4.8 литра не знам да има,той е само 58 коня и именно затова,че е голям и няма голяма мощност е вечен,то е двигател на 50 години вече де,един такъв мотор изпадна преди десетина години от един док та във водата и след две седмици го извадихме,врътна и запали все едно не е било! Пълно щастие няма и една кола винаги е сбор от предимства и недостатъци,както тя,така и задвижващия я агрегат. За надеждност ли? Имам видео от няколко години където намерих една хонда н600 стояща 37 години в храст. С нов акумулатор и гориво в карбуратора запали на третото завъртане и всичко по нея работеше,без спирачките разбира се,а беше толкова изгнила от стоене,че имаше дупки и по тавана дори. Но пък работеше,все едно е загасена преди малко... 
За кекави мотори и коли много мога да споделя...

За кекави мотори и коли много мога да споделя...

- BRASNA4A
- Мнения: 83
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 11:50
- Автомобил: VW GOLF3 GTI
- Двигател: ABF
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-добрият автомобилен двигател за всички времена
Двигател 4.7 V8 на Ford от 1964 и Mercedes 300d,като здравина,надежност, и дълголетие,а за мен това са най-важните критерии.В Америка в и в Германия в момента има много повече от тях във движение отколкото които и да е двигател на VAG,BMW,Honda,Peugeot,Fiat,Reno,Toyota,произведен през 80'те години до 1995г.
В едно предаване по дискавъри Джереми Кларксон обясни маркетинговата политика на автомобилостроителите след 70'те,замяната на веригата с ремък,смяната на рама със самоносещо шаси,перифериите и електрониката към двигателите,пециклирането,употребата на пласмаси, неща който правят автомобилите доста по-калпави от произведените от 1932г. до 1980г.
В едно предаване по дискавъри Джереми Кларксон обясни маркетинговата политика на автомобилостроителите след 70'те,замяната на веригата с ремък,смяната на рама със самоносещо шаси,перифериите и електрониката към двигателите,пециклирането,употребата на пласмаси, неща който правят автомобилите доста по-калпави от произведените от 1932г. до 1980г.
Последна промяна от BRASNA4A на Сря 18 юни 2014 17:30, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта