Функцията на кантара (от това, което прочетох във форумите и разбрах от настройките на моя) е да спира и пуска спирачна течност по тръбичките към предните и задните спирачки в зависимост от натоварването на задната ос.
Работата се върши от задния носач, пружина между носача и подвижната планка на кантара и две пружинки, притискащи два "дозатора" вътре в кантара.
Когато задната ос не е натоварена, пружината дърпа подвижната планка и отваря каналчетата към задните спирачки и затваря към предните, а когато се натовари задната ос, пружината бута планката и каналите се затварят към задните спирачки и отварят към предните.
Моя кантар го регулирах (като този на снимката горе), като отбелязах положението на долния край на пружината когато е без натоварване задната ос. След което, натоварих задната ос с подръчни материали (или с помощта на двама човека седнали на задните седалки) отбелязах другото положение на пружината при натоварена задна ос и накрая избрах средното положение и така затегнах болта и гайката (две ключета 13), които държат планката и пружината. Дали болта и гайката са в горно, средно или долно положение в общия случай зависи от окачването на колата - ако е стандартно окачване - болта най-често е по средата, ако е "смъквана" колата, болта би трябвало да е в долно положение и ако е вдигната - болта да е в горно положение.
Във всички случай се налага тестване на пътя или на някое спокойно място без други коли или на ролбари на канал в някой сервиз. В зависимост от това, как спира колата, премествате и натягате/отпускате подвижната планка.
Имайте в предвид, че някои колеги са имали лоши случки на пътя при неправилно регулиран кантар! Завъртане и/или поднасяне на задницата при рязко спиране.
Кантара, и каква работа върши за задните спирачки
Друг вариант на кантар за Пасат