Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Eто това представлява масления термостат
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Проблема мисля че ще го разреша след като си намеря работещ термостат. Намерих статия, в която е обяснена работата на системата.
http://home.arcor.de/sgrafen/salatoel/gti_oelkuehler/gti_oelkuehler.html
Когато маслото стигне 110 градуса патрона на термостата има буталце което излиза нагоре и избутва самия термостат надолу като свива пружината му и пропуска потока на масло към радиатора за да се охлади. Зора е да намеря термостат сега. Пише че термостата може да го има на AAZ двигател и 1.8GTI и 1.6 GTI голфове
http://home.arcor.de/sgrafen/salatoel/gti_oelkuehler/gti_oelkuehler.html
Когато маслото стигне 110 градуса патрона на термостата има буталце което излиза нагоре и избутва самия термостат надолу като свива пружината му и пропуска потока на масло към радиатора за да се охлади. Зора е да намеря термостат сега. Пише че термостата може да го има на AAZ двигател и 1.8GTI и 1.6 GTI голфове
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Днес подкарах баба яга след 2 месеца пеша
Беше 19ти май, точно на рождения ми ден като вдигнах 160 с колата и маслото вдигна 140 градуса. Прибрах се и говорих с човек който ми каза че е вдигнал толкова и два три дни след това му хвърлила маслото от филтъра при студен старт както при мен го хвърли няколко пъти, и при следващото 160 резултата бил фатален - хидравличен повдигач натиска клапана малко по-силно и в цилиндъра става салата. Това ми даде зор и ме уплаши да си оправя проблема с хидравличната помпа.
Филма започна
Лягам под колата, отвивам тампоните на мотора, поставям един крик на скоростната и започвам да вдигам мотора. Вдигам вдигам докато опре в рейката горе. Е опря. Отвивам болтчетата на картера. 22 болтчета. Брадясах, викам си как ше ги навия само да не текат после. Отлепих картера, измъкнах го, голям чеп, работа на три пръста от магарето. Усмихна ми се маслената помпа отдолу. Отвих и двата болта които я държат за блока, и вече с кеф ше я вадя, опря долу в магарето.
Викнах Пол
/в едно английско предаване за ремонт на автомоибли когато ситуацията се закучи, майстора вика помощник на име Пол/, или комшията Коце да ми клати мотора отгоре, че да извадя зъбната помпа. Е не стана, излязоха и комари, мръсна сган махнах се от там. Изнервен пих кафе и кола в 22ч вечерта, дали те ми помогнаха, сетих се, че мотора вече не лежи на магарето щото е вдигнат на крик и си тежи на крика. Веднага легнах на ново под кочината и отвих магарето, и маслената помпа падна на парцала....като малко дете се радвах щото се бях озадачил доста .... то от мерак, нейсе
.
На другия ден интересното започна. На снимката виждате маслената помпа разглобена
На тази снимка виждате корпусът с разтоварващият клапан
Ето тук слагам линк за да се види устройството и начина на действие на предпазно-преливният клапан на маслената помпа https://www.youtube.com/watch?v=kCGUWDHppL8&feature=youtu.be
Зъбната хидравлична помпа работи на принципа на двете зацепени зъбни колела. Създават се камери в междузъбията и корпуса. Когато се водещото колело зацепено с водимото се завъртят се създават две области - област на ниско и област на високо налягане. Областта от високо налягане се нуждае от контрол - да се спре покачването на налягането в определен момент. Този клапан с буталото и пружината е `човека` който отсича кога помпата трябва да спре да нагнетява масло в двигателя. Устройството на клапана е следното - на челото на буталцето има канал свързан с високото налягане на помпата - там винаги маслото е с високо налягане, и когато е толкова високо, че преодолее силата на пружината, буталцето се премества право пропорционално на посоката на свиване на пружината и маслото с високо налягане излиза през прозорчето което отваря буталцето във камерата с ниско налягане и прави `байпас` както някои казват. Това е космическият клапан. Проблема е че е капсулован с шайба, която е `блъсната` с някаква преса в завода, която смачква на четири места алуминия и я запресова. Такааа. Обаче аз маслена помпа от морга няма да взема защото един Бог знае в кво състояние е, новата пък толкова ше е нова, и реших да го отремонтирам тоя клапан.
Начина е следния:
Тъй като шайбата е запресовата що годе яко, се пробиват 4 отвора на кръст, 2 по 2 един срещу друг, със свредло 3мм. Обаче при мене при разпробиването, явно свредлото ми било криво се скърши алуминия. Гледайте
Вече разпробита, имаме помпа със положение на което да се регулира шайбата. Така. Разкапсуловаме, и очакваме стружка в хлабината на предпазно-преливния клапан, задиране.
Видяхте за какво става въпрос. Междо другото не бях снимал цедката, имаше стружки от разпробиване, и в картера имаше някоя друга алуминиева стружка, от свредло, около 5-6 мм разпробивано е нещо и цедката го е засмукала и ясно. Така. Не ми хареса, това че над отворите остана много малко `месце` което ще държи запиращите елементи на шайбата, и отидох при волфрамовия електрод с аргона. Ето какво `цвъкнах`

Беше 19ти май, точно на рождения ми ден като вдигнах 160 с колата и маслото вдигна 140 градуса. Прибрах се и говорих с човек който ми каза че е вдигнал толкова и два три дни след това му хвърлила маслото от филтъра при студен старт както при мен го хвърли няколко пъти, и при следващото 160 резултата бил фатален - хидравличен повдигач натиска клапана малко по-силно и в цилиндъра става салата. Това ми даде зор и ме уплаши да си оправя проблема с хидравличната помпа.
Филма започна

Лягам под колата, отвивам тампоните на мотора, поставям един крик на скоростната и започвам да вдигам мотора. Вдигам вдигам докато опре в рейката горе. Е опря. Отвивам болтчетата на картера. 22 болтчета. Брадясах, викам си как ше ги навия само да не текат после. Отлепих картера, измъкнах го, голям чеп, работа на три пръста от магарето. Усмихна ми се маслената помпа отдолу. Отвих и двата болта които я държат за блока, и вече с кеф ше я вадя, опря долу в магарето.



На другия ден интересното започна. На снимката виждате маслената помпа разглобена
На тази снимка виждате корпусът с разтоварващият клапан
Ето тук слагам линк за да се види устройството и начина на действие на предпазно-преливният клапан на маслената помпа https://www.youtube.com/watch?v=kCGUWDHppL8&feature=youtu.be
Зъбната хидравлична помпа работи на принципа на двете зацепени зъбни колела. Създават се камери в междузъбията и корпуса. Когато се водещото колело зацепено с водимото се завъртят се създават две области - област на ниско и област на високо налягане. Областта от високо налягане се нуждае от контрол - да се спре покачването на налягането в определен момент. Този клапан с буталото и пружината е `човека` който отсича кога помпата трябва да спре да нагнетява масло в двигателя. Устройството на клапана е следното - на челото на буталцето има канал свързан с високото налягане на помпата - там винаги маслото е с високо налягане, и когато е толкова високо, че преодолее силата на пружината, буталцето се премества право пропорционално на посоката на свиване на пружината и маслото с високо налягане излиза през прозорчето което отваря буталцето във камерата с ниско налягане и прави `байпас` както някои казват. Това е космическият клапан. Проблема е че е капсулован с шайба, която е `блъсната` с някаква преса в завода, която смачква на четири места алуминия и я запресова. Такааа. Обаче аз маслена помпа от морга няма да взема защото един Бог знае в кво състояние е, новата пък толкова ше е нова, и реших да го отремонтирам тоя клапан.
Начина е следния:
Тъй като шайбата е запресовата що годе яко, се пробиват 4 отвора на кръст, 2 по 2 един срещу друг, със свредло 3мм. Обаче при мене при разпробиването, явно свредлото ми било криво се скърши алуминия. Гледайте

Вече разпробита, имаме помпа със положение на което да се регулира шайбата. Така. Разкапсуловаме, и очакваме стружка в хлабината на предпазно-преливния клапан, задиране.
Видяхте за какво става въпрос. Междо другото не бях снимал цедката, имаше стружки от разпробиване, и в картера имаше някоя друга алуминиева стружка, от свредло, около 5-6 мм разпробивано е нещо и цедката го е засмукала и ясно. Така. Не ми хареса, това че над отворите остана много малко `месце` което ще държи запиращите елементи на шайбата, и отидох при волфрамовия електрод с аргона. Ето какво `цвъкнах`
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
После творих малко на Paint 
Купих си напълно китайски фул комплект борчета за 3лв, с отчаяното желание за без пари да изшлайфам ненужния алуминий, защото да може да премине тариращата шайба. Watch this

Купих си напълно китайски фул комплект борчета за 3лв, с отчаяното желание за без пари да изшлайфам ненужния алуминий, защото да може да премине тариращата шайба. Watch this

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
След като изшлайфах ненужния алуминий и шайбата си пасна на местенцето, реших да се заема с отнемането на ръба, който е създал клапана. Междо другото забравих да кажа нямаше дебела стружка вътре, но беше заседнал, не беше задрал фатално. цилиндърчето имаше хлабина около 0.1мм, не беше повече от десета. Та взех шкурка 500 и 1000, сцепих един маркуч, набих го в дрелката и почнах да си връткам, първо с едрата докато изчезне, после с фината докато стане огледално. 

Последна промяна от kompresor на Нед 29 юни 2014 2:23, променено общо 1 път.
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Крайният резултат на работното място на клапана
Играх си доста време след това много ми хареса как започна да се движи буталцето свободно вътре. Ако някой се притесни за отварянето, няма никакви проблеми хлабината не се увеличи изобщо.
На другия ден отидох в железарския и купих три четири модела шплентове....и го капсуловах
След това смазах маслената помпа, и я монтирах на блока на мотора. Нова гарнитура на картера, силикон Victor Reinz, пуснах мотора стегнах магарето всичко заспа.
Минаха няколко дни, реших да сваля кулера и да го промия с бензин, казах си що да не измия и масления радиатор. Почна се и там.
Смъкнах ги, купих 3 литра бензин - падна голямо цапане
. Измих ги.
Смъкнах конзолата на масления филтър да си я поразгледам. Излезе ми един маслен термостат, който колегата ми го пробва и снима че работи. Купих го.
Монтирах масления термостат, измитите радиатори монтирах и тях. Така. Последва двуседмична криза, и мислене относно дали ще работи маслената помпа, ама нямам пари да купя масло да пробвам
, студентска криза.
Вчера купих масло
. Налях. Запалих. Онемях. Преди при старт манометъра удряше дъното - над 5 бара и зимата при студено масло 1 км каране не му стигаше да падне, клапана беше задържал затворен и помпата пренадува. Обаче сега, помпата вдигна масло и манометъра заспа на 3 бара не помня колко беше точно, когато подам газ вдигаше до към 4 но не повече. Вече се нормализира налягането на маслото и много се зарадвах. Направих заветното първо кръгче. Покарах вдигнах 90 градуса на антифриза а маслото не беше вдигнало 90, преди при 90 градуса на антифриза беше на 110 вече. Ще карам и ще споделя ако има нещо. Чувствам се изкефен 

Играх си доста време след това много ми хареса как започна да се движи буталцето свободно вътре. Ако някой се притесни за отварянето, няма никакви проблеми хлабината не се увеличи изобщо.
На другия ден отидох в железарския и купих три четири модела шплентове....и го капсуловах

След това смазах маслената помпа, и я монтирах на блока на мотора. Нова гарнитура на картера, силикон Victor Reinz, пуснах мотора стегнах магарето всичко заспа.
Минаха няколко дни, реших да сваля кулера и да го промия с бензин, казах си що да не измия и масления радиатор. Почна се и там.
Смъкнах ги, купих 3 литра бензин - падна голямо цапане

Смъкнах конзолата на масления филтър да си я поразгледам. Излезе ми един маслен термостат, който колегата ми го пробва и снима че работи. Купих го.
Монтирах масления термостат, измитите радиатори монтирах и тях. Така. Последва двуседмична криза, и мислене относно дали ще работи маслената помпа, ама нямам пари да купя масло да пробвам

Вчера купих масло


- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
kompresor написа:.. Чувствам се изкефен
И не само ти



- svetliosabev
- Мнения: 84
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 1Z 1995
- Местоположение: V.Tyrnovo
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Настъпах я със 160кмч отново, антифриза спи на 90 градуса, обаче маслото вдига 130. Слизам пипам маркучите на масления радиатор - горещи, масления радиатор студен - Какво става питам ? Щом маркучите са горещи значи по тях минава масло а радиатора ? Има въздух и не може да се напълни ли ?
Маслената помпа каквото и да правя вече не вдига над 4 бара. Извън града на 3000 оборота съм на 2.5 бара, добре ли е ? или е малко ?
Маслената помпа каквото и да правя вече не вдига над 4 бара. Извън града на 3000 оборота съм на 2.5 бара, добре ли е ? или е малко ?
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Щом ти е студен радиаторът, значи маслото не върти през него, според мен.
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Двата маркуча са горещи не мога да си държа ръката на тях, не говоря за металните им щуцери, самите маркучи са горещи близо до радиатора, а радиатора не е . Като го монтирах не го напълних с масло, дали е трябвало да го напълня? ВАриант ли е да е останало въздух в него и да не може да излезе ?
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
на 110 отваря, по рано съм писал за него в темата. Изпробван е отваря се при 110 градуса.
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
устройството на радиатора е малко тъпо, двата маркуча - нагнетателния и връщащия са на едното казанче и просто не знам как е възможно да се завърти маслото в самия радиатор , то се върти в казанчето, май ще го сменя тоя радиатор. Много ми е 130 градуса на маслото
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Какво искаш да кажеш ? Би трябвало да има преграда ( в него казанче ) в такъв случай ! Така няма се върти само в казанчето,ами през питата . Странна работа ..
П.п. то с извинение ако се нагъне една серпентина и се монтира пред радиатора (охл. на колата) ще върши много по-добра работа от сегашния радиатор
П.п. то с извинение ако се нагъне една серпентина и се монтира пред радиатора (охл. на колата) ще върши много по-добра работа от сегашния радиатор

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта