Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
- sandra_loop
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 22 юни 2014 22:29
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: 1.9 2003
- Местоположение: София
Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
Здравейте, има теч от сепаратора и все се чудя дали този теч може да се оправи с подмяна на уплътнение.
Може ли проблема за теча да е от износени сигменти на буталата???
Може ли проблема за теча да е от износени сигменти на буталата???
Последна промяна от hooligans на Чет 03 юли 2014 20:40, променено общо 1 път.
Причина: Оправих заглавието
Причина: Оправих заглавието
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
Сменят се уплътненията, две на брой!
Почисти сепаратора да не се е задънил и си прегледай маркучите до въздушният филтър(обикновено се разлагат с времето), от там минават картерните газове и няма отношение към сигменти и бутала, така е конструиран двигателя.
Що за странен въпрос?!
Почисти сепаратора да не се е задънил и си прегледай маркучите до въздушният филтър(обикновено се разлагат с времето), от там минават картерните газове и няма отношение към сигменти и бутала, така е конструиран двигателя.
Що за странен въпрос?!

- sandra_loop
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 22 юни 2014 22:29
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: 1.9 2003
- Местоположение: София
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
Странен въпрос защото някои майстори си мислят, че като видят жена може лесно да я излъжат.
Благодаря за инфото все пак.
Благодаря за инфото все пак.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
Сепаратора се чисти най добре с пароструйка, с гореща вода и някакъв препарат, обезмаслител, чувал съм и за нафта и бензин, да се разтворят мазнотиите.
На мен ми го чистиха с препарат (не помня какъв) и пароструйка, държи се на 3 болта и се сваля много лесно, всичко ми струваше 10 лв.!
Уплътненията ги има по магазините(един колега от София си е намерил такива), може да се ползват не-оригинални, аз не съм ги сменял, защото си бяха здрави. Може да се пробваш да ги поръчаш и в някой магазин за авточасти, не са скъпи, към 12 лв. са.
Всичко става за 20-тина минути.
Ако е счупен сепаратора си намери друг втора употреба и виж маркуча от него, един дебел за дупки, аз ползвах една каучукова лента, докато си намеря друг маркуч.
Най важното е да си смениш сервиза и майсторите и да си намериш някой съвестен механик, който няма да те излъже и ще си свърши работата както трябва.
Аз имам и мъркуч отгоре на капака на клапаните, не знам как е при теб, но си прегледай и него, защото от там може също да хвърля масло, ако липсва.
На мен ми го чистиха с препарат (не помня какъв) и пароструйка, държи се на 3 болта и се сваля много лесно, всичко ми струваше 10 лв.!
Уплътненията ги има по магазините(един колега от София си е намерил такива), може да се ползват не-оригинални, аз не съм ги сменял, защото си бяха здрави. Може да се пробваш да ги поръчаш и в някой магазин за авточасти, не са скъпи, към 12 лв. са.
Всичко става за 20-тина минути.
Ако е счупен сепаратора си намери друг втора употреба и виж маркуча от него, един дебел за дупки, аз ползвах една каучукова лента, докато си намеря друг маркуч.
Най важното е да си смениш сервиза и майсторите и да си намериш някой съвестен механик, който няма да те излъже и ще си свърши работата както трябва.
Аз имам и мъркуч отгоре на капака на клапаните, не знам как е при теб, но си прегледай и него, защото от там може също да хвърля масло, ако липсва.
- sandra_loop
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 22 юни 2014 22:29
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: 1.9 2003
- Местоположение: София
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
Смених направо сепаратора с нов. Стария вътре направо все едно има камъни, не ми се рискуваше да го слагам пак. Маркучите поне са здрави...
И да смених сервиза и майсторите.
И да смених сервиза и майсторите.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
При износени сегменти картерните газове се увеличават вследствие на преминаване на копресия през тях в картера. При много износени започва да хвърля масло през отдушника. Така, че въпросът си е съвсем коректен.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
Ролята на сепаратора е да отделя конденза и да не го вкарва при филтъра. Разделя парите на фракции. Не е много отговорен детайл. При по-старите модели Поло го няма. Но ако го има и искаш да върши работа, щом е толкова задръстен се сменя с нов.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
Не трябва да се допуска да се запуши, защото тогава може да избие теч на масто през семеринги и гарнитури. Картерът трябва да е добре вентилиран през отдушнка.
Последна промяна от hooligans на Чет 03 юли 2014 17:34, променено общо 1 път.
Причина: Използвай бутона "Промени", вместо да пускаш ново мнение!
Причина: Използвай бутона "Промени", вместо да пускаш ново мнение!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Теч на масло на Polo 1.4, 16V, 2001г.
Колега, не съм съгласен с теб!
Картерната вентилация не е маловажна, тъй като колкото и да е стара немеца още 2001 е заложил в компа на колата да я има. Бърка ти сместа, тъй като отчита въздуха и газовете от там, после ти бърка МАП сензора, който отчита въздуха/вакуума в колектора и температурта на въздуха. От тука може да се досетиш какво се случва със сместа.
Значи, ако газовете са толкова много ще има толкова други симптоми, че колата въобще няма да върви, ще е почти мъртвец. На капака на клапаните има друг маркуч, който вентилира и ако има проблем долу пак си ги изсмуква газовете. Колата ще пуши и пърди и няма да има компресия, издухан двигател.
Така, че ако има само теч от масло около сепаратора, това не се дължи на издухан двигател.
Иначе може да се провери и ако си махне капачката на маслото или щеката, то направо ще изхвърля щеката.
Примерно при изваден маркуч от капака на клапаните ако я карам в обороти си омазнява обилно, явно вентилацията си е сметната.
Картерната вентилация не е маловажна, тъй като колкото и да е стара немеца още 2001 е заложил в компа на колата да я има. Бърка ти сместа, тъй като отчита въздуха и газовете от там, после ти бърка МАП сензора, който отчита въздуха/вакуума в колектора и температурта на въздуха. От тука може да се досетиш какво се случва със сместа.
Значи, ако газовете са толкова много ще има толкова други симптоми, че колата въобще няма да върви, ще е почти мъртвец. На капака на клапаните има друг маркуч, който вентилира и ако има проблем долу пак си ги изсмуква газовете. Колата ще пуши и пърди и няма да има компресия, издухан двигател.

Така, че ако има само теч от масло около сепаратора, това не се дължи на издухан двигател.
Иначе може да се провери и ако си махне капачката на маслото или щеката, то направо ще изхвърля щеката.
Примерно при изваден маркуч от капака на клапаните ако я карам в обороти си омазнява обилно, явно вентилацията си е сметната.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
Не на всички капаци на клапаните има отдушник. На алуминиевите капаци на много модели няма. Искарай маркуча на сепаратра от въздушния филтър, запуши отвора на филтъра и ще видиш, че няма да има промяна на работата на мотора.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
Моят двигател не омазнява при изваден маркуч при каквито и да е обороти. Само изкарва пари.
Последна промяна от hooligans на Сря 09 юли 2014 13:57, променено общо 1 път.
Причина: Използвай бутона "Промени", вместо да пускаш ново мнение!
Причина: Използвай бутона "Промени", вместо да пускаш ново мнение!
- sandra_loop
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 22 юни 2014 22:29
- Автомобил: Audi A3
- Двигател: 1.9 2003
- Местоположение: София
Re: Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
Благодаря колеги за съветите. Смених си само сепаратора с новичък и за щастие нямам никакви проблеми двигателя си работи като чисто нов 

- dbanchev
- Мнения: 358
- Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
Тъй като вкарва парите директно в дросела и отлага мизерий там, аз лично съм го пуснал маркуча за картерните газове да си духа навън и съм запушил отвора на кутията на филтъра. За мен лично има ефект от цялата работа, най-малкото, че си спестявам чистенето на дросела.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
Банчев, ти хубаво си пуснал маркуча, ама нали имаш маркуч към дросел клапата? Какво стана с твоят проблем? Оправи си картерната вентилация и виж дали няма да се оправят нещата! Може би проблема ти идва точно от тази "хитрост". 

- dbanchev
- Мнения: 358
- Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Polo 1.4 16V 2001г. - Теч на масло
lancer, при мене нещата не са за приказка.......... Разглобих долнището на мотора и ужас....... Италиянците не са сменяли масло+ кекавия по принцип двигател всичко е леш, за кофата направо. Натрошени сегменти на 3ти цил., колянов вал износен, минава 2ри ремонт, блока на елипса долу......... Сега търся блок с бутала и вал, главата ми е оправена поне, тоя мотор е имал урар клапани бутало заради изпуснала оптяжна ролка и е магерен яко........ Не ми се говори просто отврат отвсякъде.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 100 госта