Гледайки фабрични мотори с турбо от 1.8т до около 2.2т са на около 9,5:1 до 10,5:1. Гледам масово се сваля много степента на сгъстяване...Или нищо не разбирам, или всеки прави какво си знае

Имаше там едно време едни формулки дето гласяха че примерно резултата при:
-10,5:1 с 0,6 бара и 8,5:1 с 1,2/4 бара би бил приблизително еднакъв...Това въобще така ли е? Моля ако някой все пак реши да обясни на разбираем език да каже защо не мога да надуя при 11:1???

Аз имам някакво мнение базирано на много проекти и четене по мрежата. Обаче в нета нещата се преплитат в двете крайности и не знам кое е по-добрата концепция? На много места питам за конкретен въпрос обаче никой не отговаря, всеки претендира за опит, да търся да чета, след това като кажа нещо се почва сочене с пръст и опит за присмех...А уж питам нещо лесно, а уж сме за да обменяме опит и да си помагаме. Обещавам ако и тоя пост дразня, или засягам някой като просто питам, повече редче няма да драсна в тоя форум. Изглежда не мога да намеря стила на писане и питане.