16V turbo

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vankata_84 » Съб 12 юли 2014 16:43


Добре де при толкова ниска степен на сгъстяване какво се печели?
Гледайки фабрични мотори с турбо от 1.8т до около 2.2т са на около 9,5:1 до 10,5:1. Гледам масово се сваля много степента на сгъстяване...Или нищо не разбирам, или всеки прави какво си знае :gruebel
Имаше там едно време едни формулки дето гласяха че примерно резултата при:
-10,5:1 с 0,6 бара и 8,5:1 с 1,2/4 бара би бил приблизително еднакъв...Това въобще така ли е? Моля ако някой все пак реши да обясни на разбираем език да каже защо не мога да надуя при 11:1??? :beer

Аз имам някакво мнение базирано на много проекти и четене по мрежата. Обаче в нета нещата се преплитат в двете крайности и не знам кое е по-добрата концепция? На много места питам за конкретен въпрос обаче никой не отговаря, всеки претендира за опит, да търся да чета, след това като кажа нещо се почва сочене с пръст и опит за присмех...А уж питам нещо лесно, а уж сме за да обменяме опит и да си помагаме. Обещавам ако и тоя пост дразня, или засягам някой като просто питам, повече редче няма да драсна в тоя форум. Изглежда не мога да намеря стила на писане и питане.




Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот vankoGTI » Нед 13 юли 2014 17:22


Извинявам се за въпроса,ама как се мери степен на сгъстяване при качена глава???


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Пон 14 юли 2014 9:08


Неточно...


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4307
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот bbboiko2004 » Пон 14 юли 2014 10:17


Vankata_84 написа:.....

ИИ аз искам да знам :a045


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот krisaliks » Пон 14 юли 2014 13:05


Първи вариант с уред, но не е точно защото колкото и а е къс и тънък маркуча няма да отчита вярно, защото камерата се увеличава. Има уреди който преизчисляват, но пак не е точно.
Втори вариант е с някакъв флуид(течност, бензин или нафта) сваля се свеща/дюзата (което в най високата точка), качва се буталото в ГМТ и се пълни през отвора с избрания флуид(с максимална точност) след това буталото се сваля в ДМТ и се допълва с флуида. Събират си количествата (в ГМТ-50мл + ДМТ-450мл= 500мл това е обема на цилиндъра) и полученото се дели на резултата от ГМТ (500мл: 50мл= 10) това е степента на сгъстяване (10:1)

ПП- Постарах се да го напиша максимално просто, но не мога да обяснявам.
Не забравяйте да изпразните цилиндъра, в противен случай ще си прецакате мотора!!!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Пон 14 юли 2014 13:19


Ако свещта ти е отстрани на цилиндъра? Най-добре се мери на разглобен мотор, според мен..


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vankata_84 » Пон 14 юли 2014 21:02


bbboiko2004 написа:
Vankata_84 написа:.....

ИИ аз искам да знам :a045

Няма да разберем колега, тайната за пиниза се пази от векове :beer

krisaliks - Да и аз така знам че се мери. Ако някой иска да знае по-точно да мери на отворен мотор. Тогава има и не малко калкулатори за съответния прецизен резултат :beer

Vizor - Според ситуацията може да се наклони мотора...Но пак всеки си знае, с каква точно цел я мери.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Сря 16 юли 2014 0:37


Днес се занимавах с почистването на маслената конзола, както и на цялата водна инсталация.

Ефекта беше горе долу такъв. :)

Колкото до колегата с въпроса, защо намалявам степента на 8.5:1/9:1.

Едно е да надуеш мотор на 10.5:1 на 1 бар, съвсем друго е да надуеш при степен 9:1 на 1 бар. Замислял ли си се, че при надув на степен 9:1 налягането което постъпва в мотора не е винаги максимално (да караш винаги с газ до ламарината НАДАЛИ), както ако е 10.5:1 и надуеш.

Кога мотора ще е най-натоварен според теб ?

Аз смъквам степента от една страна за да запазя мотора, не е проблем да го надуя и на 9.5:1 ще издържи...
Прикачени файлове
20140715_184355.jpg
20140715_180757.jpg
20140715_164925.jpg
20140715_145150.jpg
20140715_140815.jpg


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vankata_84 » Сря 16 юли 2014 7:39


Поздравления за добрия резултат от чистенето!

Нещо не ти хващам мисълта. Като свалиш на 8,5 колата в атмосферен режим ще е мудна. Като я надуеш на 1 бар ще имаш коне колкото при 9,5 с 0,6(примерно). За това ти се чудя защо не я надуеш както е сега?
Какво значи на мотора да му е добре? Дреме ми! Само да работи нормално, и да не прегрява водата и маслото.

Горе питах и за друго. Като се надува при висока степ.сгъст. печели ли се по-ранно тръгване на турбото примерно? Ясно е че при висока степен на С.С. се надува по-малко, и че трябва по-голям кулер, обаче защо се говори за митове и легенди че не може(нали очаквания резултат пак трябва е приблизително същия като при ниска С.С. и голям буст)? Нали опасно става след 13:1 С.С. независимо нормална или динамична, където нормален бенз. 95 вече може да почне да прави детонация. :gruebel


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Сря 16 юли 2014 8:05


Vankata_84 написа:Поздравления за добрия резултат от чистенето!

Нещо не ти хващам мисълта. Като свалиш на 8,5 колата в атмосферен режим ще е мудна. Като я надуеш на 1 бар ще имаш коне колкото при 9,5 с 0,6(примерно). За това ти се чудя защо не я надуеш както е сега?
Какво значи на мотора да му е добре? Дреме ми! Само да работи нормално, и да не прегрява водата и маслото.

Горе питах и за друго. Като се надува при висока степ.сгъст. печели ли се по-ранно тръгване на турбото примерно? Ясно е че при висока степен на С.С. се надува по-малко, и че трябва по-голям кулер, обаче защо се говори за митове и легенди че не може(нали очаквания резултат пак трябва е приблизително същия като при ниска С.С. и голям буст)? Нали опасно става след 13:1 С.С. независимо нормална или динамична, където нормален бенз. 95 вече може да почне да прави детонация. :gruebel


Турбото си спулва на определени обороти в зависимост от товара на мотора(за това сега изчисляваме пък какъв да е диаметъра на изпускателните рънъри).

За детонациите сам си се сетил.
Като цяло аз съм си младши тунер и много неща ми се изясняват в последствие, с много четене ( и доста познати )съдя по това те какво са направили, дали е правилно.

Мотора не мога да го надуя в това състояние, защото в момента степента ми е към 11.3/5:1. За това ще слагам и подложката м/у гарнитурите и тогава ще измеря колко ще излезе.

Предполага се, че гоня степен варираща от 8.7 до 9.1.....


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Сря 16 юли 2014 9:15


Бая подложка ще трябва да е за да я свалиш с толкова.
Иначе за Ванката_84 по-горе. Хубаво е да попрочетеш малко за степени на сгъстяване и за налягания в цилиндрите.
По твоята логика ако колата е на степен на сгъстяване 11,5 и не се надува ще е равно на 9,5 на 2 бара. Да ама не.
Само ще ти подскажа. Мотора на 11,5 сгъстяване ще издържи и ще си работи нормално, но същия мотор на 9,5 на 2 бара последния му проблем ще му бъде водата и маслото :D


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот paco » Сря 16 юли 2014 14:45


Vankata_84 написа:... :gruebel


Vizor написа:...Иначе за Ванката_84 по-горе. Хубаво е да попрочетеш малко за степени на сгъстяване и за налягания в цилиндрите...


Право ти вика Визор-а icon_idea

И аз искам да карам на 2бара и CR 10:1, но нещо няма как да стане, нищо че съм с кована карантия и карам на 100октана.

п.п. Това с меренето на степен на сгъстяване при събран мотора, просто го забравете. Просто не е сериозно да се отнасяте така с нещата. Когато се събира един мотор целево, той или се прави стъпка по-стъпка с внимание към детайли, формули, мерни единици и прочие или по-добре си направете една салата и пийте една студена ракия. Гаранция второто ще е по ползотворно :smile


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Сря 16 юли 2014 16:06


Пацо,q много добре знаеш как се правят тези неща в България.
Събира се един мотор НЯКАКСИ с НЯКАКВИ части, които никой не знае как ще работят заедно, на някакви степени, с някакви турбини, които определено не са за тези коли и след това се молят на мапърите да направят НЯКАКВИ магии за да ги накарат да работят ПОНЕ нормално.

Тунинг културата ни е много назад за жалост. Има тук таме хора, които все още мерят, мислят и разсъждават, а не хващат една дрелка за 20лв от бриколаж да си портват главите и да си мислят, че са направили нещо велико, а дори не са чували за флоу бенчове и разни други такива екстри.

Мога да ви дам един пример за смятане на степен на сгъстяване на четири цилиндров мотор, в който сте объркали прилично количество течност измерването в сглобен вариант.


81мм бутало
90мм ход на бутало
50 кубика горивна камера (при нормално измерване на разглобен мотор)
45 кубика (една 5 кубикова спринцовка разлика, която е почти нищо и спокойно може да се обърка) при сглобен мотор

81*81*90*0,00314/4/50 = 9,2 степен
81*81*90*0,00314/4/45 = 10,3 степен

Още ли искате да мерите на сглобен мотор?


Потребителски аватар
Vankata_84
Мнения: 270
Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
Автомобил: Polo TDI 9N3
Двигател: BMS 2008 DPF
Местоположение: до Своге

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vankata_84 » Сря 16 юли 2014 23:22


Кажи колко е различна кола с 2.0 бенз. колко щеш клапана 4 цилиндъра:
-13:1 асматик
-10:1 с 1,2 бар буст(имаше една формула която не мога да изровя) Тя гласеше ПРИМЕРНО С.С. + буста + любимото число на Слави Трифонов = на ДИНАМИЧНА степен на сгъстяване!
-и 8:1 с 2,5 бара(понеже имаме турбина отново трябва да се гледа диначината стойност на С.С. по формулата която не помня)

Информативно пак казвам чел съм преди време че БГ 95 бенз. държи спокойно до 13:1...От което поне аз разбирам че ако в една от 3-те комбинации горе НЕ подмина тия 13:1 проблем при грамотно охладена, и настроена кола проблеми не трябва да имам.

Сега пак да питам конкретно ако надуем на 0,6 мотор на 11:1 очакваните коне спокойно трябва да са 250 предполагам +/-20...Ама защо да не мога? Смисъл има ли друго което не знам? Примерно Аз говоря за извод от години четене и наблюдения. Ако физически обаче нещо не е така, моля споделете. Лафовете четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, четене, търсене, пълнят всички БГ форуми.
Или споделете практически опит, или не пишете. И това че питам не значи обезателно че не знам НИЩО!!! Питам ви понеже постоянно чета за ОПИТА който ВИ дава поводи за самочувствие...Уви освен тънки намеци друго НЕ виждам...някак друга ми е представата за взаимопомощ.

То кога си правих колата АБФ, тука един сладур ми обясняваше че трябва да карам с два компа, че не може да тръгне климатика, че ще пищи маслото...Та да ви кажа преборих се сам, без инфо от никъде. Знаех че трябваше да сложа тригера на 13 зъб, което се оказа ЛЪЖА. Искам сега поне малко да съм по наясно. Аз я направих АБФ, но "изводите" на АБФ рейла ме спряха за 1 седмица докато измисля решение! Колата ми трябваше, сложих всичко ново(1000лв.излезе), а ме събориха накрайниците за бензина...Това от много инфо разбира се.

През цялото време говоря за ежедневен автомобил. Ако я каран 30мин на лютеница и сега ще пукне мотора, ясно ми е.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Чет 17 юли 2014 8:15


Vizor написа:Пацо,q много добре знаеш как се правят тези неща в България.
Събира се един мотор НЯКАКСИ с НЯКАКВИ части, които никой не знае как ще работят заедно, на някакви степени, с някакви турбини, които определено не са за тези коли и след това се молят на мапърите да направят НЯКАКВИ магии за да ги накарат да работят ПОНЕ нормално.

Тунинг културата ни е много назад за жалост. Има тук таме хора, които все още мерят, мислят и разсъждават, а не хващат една дрелка за 20лв от бриколаж да си портват главите и да си мислят, че са направили нещо велико, а дори не са чували за флоу бенчове и разни други такива екстри.

Мога да ви дам един пример за смятане на степен на сгъстяване на четири цилиндров мотор, в който сте объркали прилично количество течност измерването в сглобен вариант.


81мм бутало
90мм ход на бутало
50 кубика горивна камера (при нормално измерване на разглобен мотор)
45 кубика (една 5 кубикова спринцовка разлика, която е почти нищо и спокойно може да се обърка) при сглобен мотор

81*81*90*0,00314/4/50 = 9,2 степен
81*81*90*0,00314/4/45 = 10,3 степен

Още ли искате да мерите на сглобен мотор?


Визор-е ще извиняваш, но батенко нямам 1000 лв. да си взема нова турбина....а всичко друго което остава е подменено с ново. Колкото парички имам толкова давам, не ме познавате,не може да ме съдите само по снимките които качвам...

Меря и пресмятам колкото мога не съм казвал,че ще меря на затворено...

Темата я пуснах за да може ако имам някакви проблеми или нещо неясно да потърся помощ от вас.

Другата причина е да се види последователността на нещата които правя и ако сбъркам нещо, някой просто да каже къде бъркам.

Последна промяна от Jouzev94 на Чет 17 юли 2014 11:13, променено общо 1 път.



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта