16V turbo
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Готин. не говорех за теб! Говорех по принцип в България как се прави. Аз до сега нямам проект, който съм правил с нови части, а имам зад гърба си няколко. За това спокойно! Самокритиката е хубаво нещо и точно това напрваих. Но дори да правиш нещо с втора ръка части отново трябва да имаш концепция. Има формули за изчисляване на подходяща турбина и всякакви такива екстри така, че не се засягай изобщо. Просто взимай пример от това, което правят.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Vankata_84 написа:...
Ванка, стига се пени и вземи наистина прочети нещо смислено. Ето ти материал а задачата ти е да разбереш, какво е детонация , преигнишън и какви са предпоставките за тях. И това за 95 октана и степен на сгъстяване 13:1 ... кажи някой друг виц, но след като прочетеш статиите дето съм ти пуснал. Обърни внимание , че те са Engine Basics.
http://www.contactmagazine.com/Issue54/EngineBasics.html
http://www.superchargersonline.com/index.php?main_page=page&id=46
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking
Последна промяна от paco на Чет 17 юли 2014 9:17, променено общо 1 път.
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Ванка понеже гледам че те мързи да четеш ще ти кажа следното и според мен обобщено това, което знам.
За да караш (като изключим бензина който спомена....) на high compression ratio заедно с налягане различно от хелмхолцови резонатори ще ти трябва ПЕРФКЕТЕН engine management и професионален тунинг на гориво/игнишън. Ккато каза Пламен прочети какво е детонация.
Обобщено: толеранса настройка на ниска степен на сгъстяване и бууст е много повече отколкото на висока. Тогава ще ти трябват едни 4 ЕГТ сонди, комплект слушалки като gizzmo knock monitor за слушане на мотора + още милиарди други насторйки и зверски много дино часове.
Това е според мен.
едно много интересно мнение има на един пич, което мисля, че ще ти отговори на въпросите
За да караш (като изключим бензина който спомена....) на high compression ratio заедно с налягане различно от хелмхолцови резонатори ще ти трябва ПЕРФКЕТЕН engine management и професионален тунинг на гориво/игнишън. Ккато каза Пламен прочети какво е детонация.
Обобщено: толеранса настройка на ниска степен на сгъстяване и бууст е много повече отколкото на висока. Тогава ще ти трябват едни 4 ЕГТ сонди, комплект слушалки като gizzmo knock monitor за слушане на мотора + още милиарди други насторйки и зверски много дино часове.
Това е според мен.
едно много интересно мнение има на един пич, което мисля, че ще ти отговори на въпросите
there is no advantage to running high compression with boost... EVER , if you are running pump gas
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Днес започнах да правя изпускателния колектор, но ми излезе едно питане.
Дължината на изпускателните рънъри до колкото знам трябва да е над 40 см., но и да не надвишава 50 см.
Разгледах доста теми в вотекс форум и при всички колектори които видях, че рънърите на 2,3-ти цилиндър са по дълги от колкото на 1,4-ти.
Какво се печели/губи от това ?
Каква би била загубата ако например единия рънър е по-дълъг от другия да кажем от 2см. до 5 см.
Горе долу се получава нещо такова.
Дължината на изпускателните рънъри до колкото знам трябва да е над 40 см., но и да не надвишава 50 см.
Разгледах доста теми в вотекс форум и при всички колектори които видях, че рънърите на 2,3-ти цилиндър са по дълги от колкото на 1,4-ти.
Какво се печели/губи от това ?
Каква би била загубата ако например единия рънър е по-дълъг от другия да кажем от 2см. до 5 см.
Горе долу се получава нещо такова.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Като цяло се гони равна дължина на рънерите за да се изравнят пулсациите, но за всички 4 е почти невъзможно това да стане и тогава се цели поне два по два да са равни и то 1-4 и 2-3 ти, но то това се подразбира.
Гледам как си започнал да ги подреждаш и не е лошо, но ако си с надлъжен мотор. В случая ако продължиш така турбото ще отиде много далеч от главата и ще опре в купето или пък няма да ти остане място за генерацията. Ето няколко снимки на стария ми колектор за да добиеш представа колко трябва да се прибере и как оптимално (според мен) да минат тръбите. М/у другото колектора ми седи и ако имаш интерес мога да ти го продам. Правен е от неръждаеми колена 304 с фланец за Т3 турбо.





Гледам как си започнал да ги подреждаш и не е лошо, но ако си с надлъжен мотор. В случая ако продължиш така турбото ще отиде много далеч от главата и ще опре в купето или пък няма да ти остане място за генерацията. Ето няколко снимки на стария ми колектор за да добиеш представа колко трябва да се прибере и как оптимално (според мен) да минат тръбите. М/у другото колектора ми седи и ако имаш интерес мога да ти го продам. Правен е от неръждаеми колена 304 с фланец за Т3 турбо.
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Да, след като наложих видях къде ми е грешката. Фланеца ще измести центъра си и след като се сложи турбината ще е прекалено близо до купето на около 2 см. и може би ще опира и в разпънката...
На снимката рънерите ми изглеждат къси, вярна ли е теорията, че трябва да са над 40 см. и до 50 см. макс ?
Каква величина представлява дължината на рънерите и за какво спомага тя(освен за обема от изгорели газове който съдържа всеки рънер)
На снимката рънерите ми изглеждат къси, вярна ли е теорията, че трябва да са над 40 см. и до 50 см. макс ?
Каква величина представлява дължината на рънерите и за какво спомага тя(освен за обема от изгорели газове който съдържа всеки рънер)
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Аз това за дължината съм чел много неща. Карал съм на един и същ автомобил с къси и с дълги имаше разлика в спуула. Иначе ако е на 2см от купето само да кажа, че мотора като скача назад има около 3-7см скок към реактивната стена.
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Vizor написа:Аз това за дължината съм чел много неща. Карал съм на един и същ автомобил с къси и с дълги имаше разлика в спуула. Иначе ако е на 2см от купето само да кажа, че мотора като скача назад има около 3-7см скок към реактивната стена.
И това го предвидих и започнах да го градя по модела на Paco.
А каква би била най-добрата концепция за рънери-те ?
Днес правихме сметки, че при Фи-42 дължината на 1,4-ти рънер ще е около 42/4 см. а на 2,3-ти ще е над 50см.... Идеи ?
Предполагам,че така обема който се създава в колектора ще е задоволителен, но пък турбото да не вземе да спулва прекалено късно...
Така ли да ги правя или да пробвам да сгъстя малко тръбите и да намаля дължината ?
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Преди година, та да не и повече четох тема, мисля че в нашия форум .
В нея бяха дадени картите на на доста турбини.
Ако се сети някой, много моля да ми я сподели...
(И даа... ползвах търсачката, някой да не се изцеПи пак....)
В нея бяха дадени картите на на доста турбини.
Ако се сети някой, много моля да ми я сподели...
(И даа... ползвах търсачката, някой да не се изцеПи пак....)
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Кажи на коя турбина ти трябва карта и ще ти я изровя.
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
ККК К26 53269706482 7302727 

- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
paco написа:K26-2 53269706482 Croma (Крома) 2.5 D 7302727
http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php
Благодаря !
- Jouzev94
- Мнения: 417
- Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
- Автомобил: Golf MK II GTI
- Двигател: 9A+KR+ABF....
- Местоположение: Раковски,Пловдив,България
Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо
Днес ми остана малко време, сложих масления адаптор, но трябва да се ходи на стругар за да направи изходите с резба като тази на изходите на масления ми охладител и да ги вкопае за да легнат тръбичките.
Другото с което се занимавах е входящия колектор, след като прочетох 1-2 теми и се позамислих кое е по-правилно.
Реших да е със снадки, а не заварян поради топлоотдаването на мотора.
И като за край на деня имам едно питане, тръбичката от уест гейта към компресорната част от какво може да се вземе, защото надали там ще издържи дори алуминиев армиран маркуч ?
Другото с което се занимавах е входящия колектор, след като прочетох 1-2 теми и се позамислих кое е по-правилно.
Реших да е със снадки, а не заварян поради топлоотдаването на мотора.
И като за край на деня имам едно питане, тръбичката от уест гейта към компресорната част от какво може да се вземе, защото надали там ще издържи дори алуминиев армиран маркуч ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта