16V turbo

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Чет 17 юли 2014 8:57


Готин. не говорех за теб! Говорех по принцип в България как се прави. Аз до сега нямам проект, който съм правил с нови части, а имам зад гърба си няколко. За това спокойно! Самокритиката е хубаво нещо и точно това напрваих. Но дори да правиш нещо с втора ръка части отново трябва да имаш концепция. Има формули за изчисляване на подходяща турбина и всякакви такива екстри така, че не се засягай изобщо. Просто взимай пример от това, което правят.




Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот paco » Чет 17 юли 2014 9:04


Vankata_84 написа:...


Ванка, стига се пени и вземи наистина прочети нещо смислено. Ето ти материал а задачата ти е да разбереш, какво е детонация , преигнишън и какви са предпоставките за тях. И това за 95 октана и степен на сгъстяване 13:1 ... кажи някой друг виц, но след като прочетеш статиите дето съм ти пуснал. Обърни внимание , че те са Engine Basics.

http://www.contactmagazine.com/Issue54/EngineBasics.html
http://www.superchargersonline.com/index.php?main_page=page&id=46
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking

Последна промяна от paco на Чет 17 юли 2014 9:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Чет 17 юли 2014 9:13


Ванка понеже гледам че те мързи да четеш ще ти кажа следното и според мен обобщено това, което знам.
За да караш (като изключим бензина който спомена....) на high compression ratio заедно с налягане различно от хелмхолцови резонатори ще ти трябва ПЕРФКЕТЕН engine management и професионален тунинг на гориво/игнишън. Ккато каза Пламен прочети какво е детонация.

Обобщено: толеранса настройка на ниска степен на сгъстяване и бууст е много повече отколкото на висока. Тогава ще ти трябват едни 4 ЕГТ сонди, комплект слушалки като gizzmo knock monitor за слушане на мотора + още милиарди други насторйки и зверски много дино часове.
Това е според мен.


едно много интересно мнение има на един пич, което мисля, че ще ти отговори на въпросите

there is no advantage to running high compression with boost... EVER , if you are running pump gas


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Чет 17 юли 2014 11:07


Днес започнах да правя изпускателния колектор, но ми излезе едно питане.

Дължината на изпускателните рънъри до колкото знам трябва да е над 40 см., но и да не надвишава 50 см.

Разгледах доста теми в вотекс форум и при всички колектори които видях, че рънърите на 2,3-ти цилиндър са по дълги от колкото на 1,4-ти.

Какво се печели/губи от това ?

Каква би била загубата ако например единия рънър е по-дълъг от другия да кажем от 2см. до 5 см.

Горе долу се получава нещо такова.
Прикачени файлове
20140716_123138.jpg
20140716_120650.jpg


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот paco » Чет 17 юли 2014 12:22


Като цяло се гони равна дължина на рънерите за да се изравнят пулсациите, но за всички 4 е почти невъзможно това да стане и тогава се цели поне два по два да са равни и то 1-4 и 2-3 ти, но то това се подразбира.

Гледам как си започнал да ги подреждаш и не е лошо, но ако си с надлъжен мотор. В случая ако продължиш така турбото ще отиде много далеч от главата и ще опре в купето или пък няма да ти остане място за генерацията. Ето няколко снимки на стария ми колектор за да добиеш представа колко трябва да се прибере и как оптимално (според мен) да минат тръбите. М/у другото колектора ми седи и ако имаш интерес мога да ти го продам. Правен е от неръждаеми колена 304 с фланец за Т3 турбо.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Чет 17 юли 2014 16:38


Да, след като наложих видях къде ми е грешката. Фланеца ще измести центъра си и след като се сложи турбината ще е прекалено близо до купето на около 2 см. и може би ще опира и в разпънката...

На снимката рънерите ми изглеждат къси, вярна ли е теорията, че трябва да са над 40 см. и до 50 см. макс ?

Каква величина представлява дължината на рънерите и за какво спомага тя(освен за обема от изгорели газове който съдържа всеки рънер)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Чет 17 юли 2014 20:50


Аз това за дължината съм чел много неща. Карал съм на един и същ автомобил с къси и с дълги имаше разлика в спуула. Иначе ако е на 2см от купето само да кажа, че мотора като скача назад има около 3-7см скок към реактивната стена.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Чет 17 юли 2014 21:42


Vizor написа:Аз това за дължината съм чел много неща. Карал съм на един и същ автомобил с къси и с дълги имаше разлика в спуула. Иначе ако е на 2см от купето само да кажа, че мотора като скача назад има около 3-7см скок към реактивната стена.


И това го предвидих и започнах да го градя по модела на Paco.

А каква би била най-добрата концепция за рънери-те ?

Днес правихме сметки, че при Фи-42 дължината на 1,4-ти рънер ще е около 42/4 см. а на 2,3-ти ще е над 50см.... Идеи ?

Предполагам,че така обема който се създава в колектора ще е задоволителен, но пък турбото да не вземе да спулва прекалено късно...

Така ли да ги правя или да пробвам да сгъстя малко тръбите и да намаля дължината ?


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Пет 18 юли 2014 2:12


Преди година, та да не и повече четох тема, мисля че в нашия форум .

В нея бяха дадени картите на на доста турбини.

Ако се сети някой, много моля да ми я сподели...

(И даа... ползвах търсачката, някой да не се изцеПи пак....)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Vizor » Пет 18 юли 2014 8:41


Кажи на коя турбина ти трябва карта и ще ти я изровя.


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Пет 18 юли 2014 9:34


ККК К26 53269706482 7302727 :rolleyes


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот paco » Пет 18 юли 2014 10:24


K26-2 53269706482 Croma (Крома) 2.5 D 7302727

Изображение

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Съб 19 юли 2014 18:21


paco написа:K26-2 53269706482 Croma (Крома) 2.5 D 7302727

Изображение

http://www.squirrelpf.com/turbocalc/index.php


Благодаря !


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Съб 19 юли 2014 18:27


Днес ми остана малко време, сложих масления адаптор, но трябва да се ходи на стругар за да направи изходите с резба като тази на изходите на масления ми охладител и да ги вкопае за да легнат тръбичките.

Другото с което се занимавах е входящия колектор, след като прочетох 1-2 теми и се позамислих кое е по-правилно.

Реших да е със снадки, а не заварян поради топлоотдаването на мотора.

И като за край на деня имам едно питане, тръбичката от уест гейта към компресорната част от какво може да се вземе, защото надали там ще издържи дори алуминиев армиран маркуч ?


Потребителски аватар
Jouzev94
Мнения: 417
Регистриран на: Вто 02 окт 2012 12:56
Автомобил: Golf MK II GTI
Двигател: 9A+KR+ABF....
Местоположение: Раковски,Пловдив,България

Re: G60 инсталация пригаждане за 9А турбо

Мнениеот Jouzev94 » Съб 19 юли 2014 18:28


..
Прикачени файлове
20140719_191559.jpg
20140717_134802.jpg
20140719_182121.jpg



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта