Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Пробвай да прозвъниш потенциометъра с мултицет (омметър). Възможно е да е опушил той и по този начин да се прекъсва веригата.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Виж тука си прав ! Може
А тоя тример как е вързан в схемата и какво променя респективно -тока или напрежението ? Последователен или паралелен е в схемата ?

А тоя тример как е вързан в схемата и какво променя респективно -тока или напрежението ? Последователен или паралелен е в схемата ?
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Не съм разглеждал схемата и затова не съм сигурен. Предполагам, че е вързан последователно и ограничава тока, тъй като чрез въртене на копчето променяш съпротивлението. Друго засега не ми ражда главата като идея, но щом всички лампи са угаснали, значи нещо е прекъснало веригата. От ключа за фаровете до съответната крушка не се сещам да има друг елемент, който евентуално да набедим.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Прав си - при тази схема последователната- тока се мени и при прекъсването на тримера заминава всичко.
Добре как се вади тримерната двойка ? Нали е заедно с другият тример за реглаж на фаровете. Ключа е ясен-много елегантно измислен.
Вторият въпрос е как тоя тример регулира силата на светене на самият ключ ? Значи трябва да е преди него ???
Факт е че лампите за индикация на самият ключ при подаване на контакт светят при позиция "0" -само те (лампите на захватката му). Отида ли на габарит и няма нищо естествено. Другото което свети е когато включа на предни халогени и зеленичката лампа (символ-пречупен фар) на самият ключ светва и тя. Значи тези двете не се регулират от тримера - тогава той е можеби ..........
Ще се мери !

Ще ме амбицира и ще му сложа по два диода на духалка след като го оправя !
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Варна
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Врътките се вадят назад, тоест трябва да свалиш кората под волана. Взимаш някое малко камъче 8мм и газ. Два винта са; време за сваляне: 2 минути
А светлината за халогените не минава през потенциометъра.
А светлината за халогените не минава през потенциометъра.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
регулатора за подсвета е електронна схема с МOS краен транзистор.Потенциометъра подава управление към електр.схема.Ако не е пипано по веригата или слагани по-мощни лампи няма причина да изгори МOS a.
Последна промяна от kris11 на Вто 22 юли 2014 11:32, променено общо 1 път.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Само в двете централни духалки сложих два диода вместо крушки с по 510 ома резистори на всеки един.
Защо е тоя транзистор при положение че пак има и тример ? Вътре във врътката ли е ?
Кората съм я свалял 10 пъти, ама тия врътки не съм ги вадил.
Защо е тоя транзистор при положение че пак има и тример ? Вътре във врътката ли е ?
Кората съм я свалял 10 пъти, ама тия врътки не съм ги вадил.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=409813
От тази тема излиза че - 58d е този които търся.
Като го замерих ми даде късо към маса-помислих го за маса. Всъщност е + към крушките и естествено през тях се затваря верига към маса.
Ключа майче не ми прехвърляше плюс на този 58d. Та ключа можеби е за отваряне.
Масата е само една - 31 извод !!!!
Освен да пробвам да подам директен + към 58d и да видя даи ще светне и тогава ключа на тезгяха ще отиде.
От тази тема излиза че - 58d е този които търся.
Като го замерих ми даде късо към маса-помислих го за маса. Всъщност е + към крушките и естествено през тях се затваря верига към маса.
Ключа майче не ми прехвърляше плюс на този 58d. Та ключа можеби е за отваряне.
Масата е само една - 31 извод !!!!
Освен да пробвам да подам директен + към 58d и да видя даи ще светне и тогава ключа на тезгяха ще отиде.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Няма- ама мостчето от + на буксата до 58d, ще реши проблема. Първо ще измеря с ом-метър дали като се върти тримера има промяна на съпротивлението към маса.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
kris11 кажи повече за транзистора ??? Къде се намира -в ключа ???
Оказах се прав - подадох от 30 към 58d + и светнаха нещата. Самоче тримера не ги регулира, защото имало транзистор в ключа който управлява това. Може и той да е цъфнал в ключа- няма контакт на тоя 58 от 30 ти.
Вярна е схемата 100%
Сега го отварям ключа !
Оказах се прав - подадох от 30 към 58d + и светнаха нещата. Самоче тримера не ги регулира, защото имало транзистор в ключа който управлява това. Може и той да е цъфнал в ключа- няма контакт на тоя 58 от 30 ти.
Вярна е схемата 100%
Сега го отварям ключа !
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колеги дали този кабел ще работи при включване отзад на нави-то и включвате към телефон или мп3 плайрче. Тоест дали ще може да замести джаджги като xcrar, gom и т.н ?
http://olx.bg/aux-kabel-za-vw-audi-mfd-rns-d-passat-5-5-5-i49244653
http://olx.bg/aux-kabel-za-vw-audi-mfd-rns-d-passat-5-5-5-i49244653
Последна промяна от Netasq на Вто 22 юли 2014 21:03, променено общо 1 път.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Оправих го ключа колеги ! Спукани спойки на платката вътре. Супер елементарен за разглобяване ! Като програматор за пералня е !
Е за това тия платки нямат место в колите ! Сега светна всичко както трябва и свалих в засилката и духалката с изгорялата крушка да я подкарам и нея.

Е за това тия платки нямат место в колите ! Сега светна всичко както трябва и свалих в засилката и духалката с изгорялата крушка да я подкарам и нея.

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
kossis написа:Оправих го ключа колеги ! Спукани спойки на платката вътре. Супер елементарен за разглобяване ! Като програматор за пералня е !
Е за това тия платки нямат место в колите ! Сега светна всичко както трябва и свалих в засилката и духалката с изгорялата крушка да я подкарам и нея.

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Само за инфо - в контактният ключ за фаровете всички светлинки идват от свето диоди. Тоест там изгаряне на крушка няма да има.
Също видях че задният пепелник е с диод.
Въпроса ми е в останалите копчета и това за ел огледалата какви са ламбите ? Диоди или крушки.
Също видях че задният пепелник е с диод.
Въпроса ми е в останалите копчета и това за ел огледалата какви са ламбите ? Диоди или крушки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 36 госта