Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 22 юли 2014 9:30


Пробвай да прозвъниш потенциометъра с мултицет (омметър). Възможно е да е опушил той и по този начин да се прекъсва веригата.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 22 юли 2014 9:38


Виж тука си прав ! Може :th_up

А тоя тример как е вързан в схемата и какво променя респективно -тока или напрежението ? Последователен или паралелен е в схемата ?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 22 юли 2014 10:18


Не съм разглеждал схемата и затова не съм сигурен. Предполагам, че е вързан последователно и ограничава тока, тъй като чрез въртене на копчето променяш съпротивлението. Друго засега не ми ражда главата като идея, но щом всички лампи са угаснали, значи нещо е прекъснало веригата. От ключа за фаровете до съответната крушка не се сещам да има друг елемент, който евентуално да набедим.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 22 юли 2014 11:02


:th_up

Прав си - при тази схема последователната- тока се мени и при прекъсването на тримера заминава всичко.

Добре как се вади тримерната двойка ? Нали е заедно с другият тример за реглаж на фаровете. Ключа е ясен-много елегантно измислен.

Вторият въпрос е как тоя тример регулира силата на светене на самият ключ ? Значи трябва да е преди него ???

Факт е че лампите за индикация на самият ключ при подаване на контакт светят при позиция "0" -само те (лампите на захватката му). Отида ли на габарит и няма нищо естествено. Другото което свети е когато включа на предни халогени и зеленичката лампа (символ-пречупен фар) на самият ключ светва и тя. Значи тези двете не се регулират от тримера - тогава той е можеби ..........
Ще се мери ! :beer

Ще ме амбицира и ще му сложа по два диода на духалка след като го оправя !


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Вто 22 юли 2014 11:20


Врътките се вадят назад, тоест трябва да свалиш кората под волана. Взимаш някое малко камъче 8мм и газ. Два винта са; време за сваляне: 2 минути
А светлината за халогените не минава през потенциометъра.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kris11 » Вто 22 юли 2014 11:24


регулатора за подсвета е електронна схема с МOS краен транзистор.Потенциометъра подава управление към електр.схема.Ако не е пипано по веригата или слагани по-мощни лампи няма причина да изгори МOS a.

Последна промяна от kris11 на Вто 22 юли 2014 11:32, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 22 юли 2014 11:29


Само в двете централни духалки сложих два диода вместо крушки с по 510 ома резистори на всеки един.

Защо е тоя транзистор при положение че пак има и тример ? Вътре във врътката ли е ?

Кората съм я свалял 10 пъти, ама тия врътки не съм ги вадил.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 22 юли 2014 13:57


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=409813

От тази тема излиза че - 58d е този които търся.

Като го замерих ми даде късо към маса-помислих го за маса. Всъщност е + към крушките и естествено през тях се затваря верига към маса.

Ключа майче не ми прехвърляше плюс на този 58d. Та ключа можеби е за отваряне.

Масата е само една - 31 извод !!!!

Освен да пробвам да подам директен + към 58d и да видя даи ще светне и тогава ключа на тезгяха ще отиде.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 22 юли 2014 14:23


пробвай с ключе от някой с такъв пасат покрай теб


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 22 юли 2014 14:27


Няма- ама мостчето от + на буксата до 58d, ще реши проблема. Първо ще измеря с ом-метър дали като се върти тримера има промяна на съпротивлението към маса.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 22 юли 2014 15:57


kris11 кажи повече за транзистора ??? Къде се намира -в ключа ???

Оказах се прав - подадох от 30 към 58d + и светнаха нещата. Самоче тримера не ги регулира, защото имало транзистор в ключа който управлява това. Може и той да е цъфнал в ключа- няма контакт на тоя 58 от 30 ти.

Вярна е схемата 100%

Сега го отварям ключа !


Потребителски аватар
Netasq
Мнения: 336
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Netasq » Вто 22 юли 2014 17:34


Колеги дали този кабел ще работи при включване отзад на нави-то и включвате към телефон или мп3 плайрче. Тоест дали ще може да замести джаджги като xcrar, gom и т.н ?
http://olx.bg/aux-kabel-za-vw-audi-mfd-rns-d-passat-5-5-5-i49244653

Последна промяна от Netasq на Вто 22 юли 2014 21:03, променено общо 1 път.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 22 юли 2014 20:06


Оправих го ключа колеги ! Спукани спойки на платката вътре. Супер елементарен за разглобяване ! Като програматор за пералня е !

Е за това тия платки нямат место в колите ! Сега светна всичко както трябва и свалих в засилката и духалката с изгорялата крушка да я подкарам и нея.

:th_up


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 22 юли 2014 21:23


kossis написа:Оправих го ключа колеги ! Спукани спойки на платката вътре. Супер елементарен за разглобяване ! Като програматор за пералня е !

Е за това тия платки нямат место в колите ! Сега светна всичко както трябва и свалих в засилката и духалката с изгорялата крушка да я подкарам и нея.

:th_up


:beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Сря 23 юли 2014 9:17


Само за инфо - в контактният ключ за фаровете всички светлинки идват от свето диоди. Тоест там изгаряне на крушка няма да има.
Също видях че задният пепелник е с диод.

Въпроса ми е в останалите копчета и това за ел огледалата какви са ламбите ? Диоди или крушки.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта