


Passat B4 - датчик за температура на охлаждащата течност
stenli78 написа:Емо, а откъде си го купил, можеш ли да кажеш, мотора е ABS!
От където и да го купиш никой не ти дава гаранция , дори и в Юнитрейд.Гаранция само ако ти го монтират.Сам си направи преценка къде отиваш в цената.Към написаното от колегите за смяна на датчика бих добавил че за да източиш малко от охлаждащата течност откачи маркучето което връща течност към разширителното казанче , но от страната на казанчето , пъхни този край в някаква бутилка и го пусни надоло така че течноста да се събере в бутилката.
Смени си го сам , елементарно е.Успех
- aminohus
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 17:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кубрат
- Контакти:
kaloyan22 написа:Релето на вентилатора се включва от датчика на водния радиатор или автоматично след пускане на климатроника заради климатичния радиатор.Така е с всички климатроници.Ако при изключен климатроник пак ти се върти вентилатора на студено, тогава е виновен или датчика на радиатора или релето му е залепнало.
При изключен климатроник пак ми се върти вентилатора.
Прегледах релето не е залепнало.
След като включа на контакт виждам релето дърпа котвата си и вентилатора се включва и си върти,ако махна релето и пак го включа както е на контакт повече не се върти докат не махна от контакт и пак включа.
Май ще е от датчика в радиатора - какво представлява и лесно ли се маха?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
tyo написа:kaloyan22 написа:Един и същи ли е датчика който дава инфо на уреда на таблото и на запалителната система
А как е при двигател 2Е?
Изглежда има разлика при отделните коли. Може би, партидите са различни.
При мен е с два отделни, двупроводни датчика. Синия е за компа, черния (мисля, че беше черен)- за таблото.
Обаче съм виждал и 2Е Пассат с двоен, 4-проводен датчик
Emo написа:Rabotom, хубу го е обяснил как се маха за някои' мотори (скобата е метална), аз само ще допълня, че не е лошо да поизточиш малко охладителна течност до нивото на датчика, инак ще трябва да долееш лекинко (антифризец за около 3-4 кинта), пък що да се набутваш.
Колеги аз в тая връзка да кажа какво направих миналата седмица, пък може и да има логика в това и да свърши работа на някой.
Сменях тапата която се намира до датчика /ABS ми е мотора/, по точно имах проблем с О-пръстена пропускаше по малко, оказа се че е спекан доста и напукан. Та тази смяна според мен си е като смяната на датчика. И понеже системата си има налягане вътре, особено ако е палена колата скоро преди смяната аз направих така: отвих капачката за доливане на антифриз за да изпусна налягането и после отново я завих добре, чак след това издърпах скобата и извадих тапата при което естествено започва да изтича антифриз от отвора но много бавно понеже в системата започва да се създава вакум. Естествено не стоях да гледам какво става а веднага си сложих новата тапа с О-пръстена и си я натиснах за да си влезе в леглото. При тази операция ми изтече не повече от петдесет-сто грама антифриз, абе едва се усети на нивото в казанчето. Естествено долях си мъничко после. Не знам дали ми е била правилна логиката при този случай но при мен се получи така. Просто не тече обилно.
- aleksiBG
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 03 фев 2016 5:04
- Автомобил: VW Passat CL комби B3
- Двигател: 1994
Re:
radotom написа:Изглежда има разлика при отделните коли. Може би, партидите са различни.
При мен е с два отделни, двупроводни датчика. Синия е за компа, черния (мисля, че беше черен)- за таблото.
Обаче съм виждал и 2Е Пассат с двоен, 4-проводен датчик
Моя датчик е също с четери кабела.
Интересува ме кой кабел къде отива, както и дали може да се монтира в купето някакъв отделен уред за температура и само него да свържа с датчика. Защото термометъра в таблото ми ту работи ту не работи, съмнява ме че има някакъв проблем с платката. Запоих четерите му извода от другата страна на платката, но пак се включва от време на време. Затова смятам повече да не разглобявам таблото, страх ме е да не повредя нещо друго.
Последна промяна от aleksiBG на Съб 05 мар 2016 11:54, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Датчик за температура на охлаждащата течност - Passat 3
В таблото като го отваря смени ли му стабилизатора на напрежеието? Между другото и в самия уред който е за температурата и бензина има още един стабилизатор
- aleksiBG
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 03 фев 2016 5:04
- Автомобил: VW Passat CL комби B3
- Двигател: 1994
Re: Датчик за температура на охлаждащата течност - Passat 3
Не съм сменял стабилизатора на напрежение също така незнаех че уреда за температурата и бензина се отваря. Видях че има винтчета ама непосмях да ги развия, мислех че не се пипа.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Датчик за температура на охлаждащата течност - Passat 3
Щото тия проблеми от стабилизаторите предимно идват. Можеш да смениш само уреда за бензина и водата, но са няколко модела захващанията към платката.
иначе кабелите от датчика, два отиват към компютъра, два отиват в бушониерата и от там в таблото
Ето схема от бушониерата към таблото с уредите http://a2resource.com/electrical/CE2cluster.html
и схема на бушониерата http://a2resource.com/electrical/CE2.html
иначе кабелите от датчика, два отиват към компютъра, два отиват в бушониерата и от там в таблото
Ето схема от бушониерата към таблото с уредите http://a2resource.com/electrical/CE2cluster.html
и схема на бушониерата http://a2resource.com/electrical/CE2.html
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Датчик за температура на охлаждащата течност - Passat 3
http://www.autozone.com/repairguides/VW ... 52800c2abf Това е изчерпателна и съвсем точна информация за датчика, и окабеляването. Отворил си си работа, като си запоил уреда за платката. Никакво подобрение не е спойката на това място, напротив, уредите са тежки, и при вибрации е възможно да окаже влиание на спойките. Просто изсърбваш тонола с вакуум помпата и си изкривяваш пластинките така, че да са по-стегнати. Мисля, че мнението с снимките как си го направил, беше в тази тема. Ако не е, дано да си ги махнал, да не вземе някой да види и да направи така. Относно стабилизатора - в този тип табла е един. При по-старите (с един мигач, и лампа за водата на уреда) е вътре в самия уред. При теб е само този който си видял. Той също е на цокъл и е поставен на железен радиатор. Погледни и от къде ти е обгорено таблото - сериозна работа е, като го видях направо... В линка който дадох има и информация за това как се тества/измерва всичко, включително и окабеляването. Елементарно направено е. Не се страхувай да пипаш, така ще се научиш. Но недей да внасяш корекции по конектори/окабеляване, което си е заводско. Изключение прави алуминиевото радиаторче и термопроводимата паста/подложка, и смяна на таблото с такова от б4, но само с електрическите моторчета на стрелките.
П.П. Уреда не се разглобява с винтчетата. Те са за настройка на стрелките. Отваря се като издърпаш стрелките, и като махнеш алуминиевата скала.
П.П. Уреда не се разглобява с винтчетата. Те са за настройка на стрелките. Отваря се като издърпаш стрелките, и като махнеш алуминиевата скала.
- aleksiBG
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 03 фев 2016 5:04
- Автомобил: VW Passat CL комби B3
- Двигател: 1994
Re: Датчик за температура на охлаждащата течност - Passat 3
Благодаря Ви за мненията.
Снимките който пуснах са в следната тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4422012#p4422012,
още не съм писал там - понеже изчаквам да вида как ще се държи термометъра, една две седмици. Ще направя корекция в мнението , но снимките там ще ги оставя понеже са полезни за вадене и разглобяване на таблото.
Иначе днес и вчера карах колата и термометъра с бензиномера се включиха заедно чак след 5-6 километра. Като дам на контакт ( преди запускане на двигателя) няма помръдване на стрелките. Явно запояването на четерите щифта на уреда към пластинките на платката не е решение на проблема , ще се опитам да презапоя стабилизатора ако и това нестане ще го сменя с друг.
Таблото е обгорено отвън , вътре му няма нищо. Предния собственик не го е сменял нито отварял, така е дошло от Италия , колата е внос от там. Може да са горяли кабели точно под него, знам ли.
Снимките който пуснах са в следната тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4422012#p4422012,
още не съм писал там - понеже изчаквам да вида как ще се държи термометъра, една две седмици. Ще направя корекция в мнението , но снимките там ще ги оставя понеже са полезни за вадене и разглобяване на таблото.
Иначе днес и вчера карах колата и термометъра с бензиномера се включиха заедно чак след 5-6 километра. Като дам на контакт ( преди запускане на двигателя) няма помръдване на стрелките. Явно запояването на четерите щифта на уреда към пластинките на платката не е решение на проблема , ще се опитам да презапоя стабилизатора ако и това нестане ще го сменя с друг.
Таблото е обгорено отвън , вътре му няма нищо. Предния собственик не го е сменял нито отварял, така е дошло от Италия , колата е внос от там. Може да са горяли кабели точно под него, знам ли.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 - датчик за температура на охлаждащата течност
Да, за обгореното ясно се вижда, че е отвън, но огледай от къде може да е. Не се престаравай с поенето. Единственото добро решение, за такива работи, е да го направиш както тук - http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t130692.html самия стабилизатор е на същия цокъл, само че по-малък. Пак можеш да огънеш ламаринките, за да хващат по-плътно. Снимките ти наистина са хубави, и е добре да останат. Само си премахни изреченията с запояването на уреда за плаката. Огледай всички спойки по платката с лупа. Абе ако имаш работа към София, съм готов да помогна.
- aleksiBG
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 03 фев 2016 5:04
- Автомобил: VW Passat CL комби B3
- Двигател: 1994
Re: Passat B4 - датчик за температура на охлаждащата течност
Реших проблема, обяснението е там където качих снимките, направих корекция както ми каза:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=295638&p=4422096#p4422096
Благодаря ти за информацията, проблема се оказа точно от стабилизатора на напрежение, отидох на еладжия щото точно запояването ме притесняваше.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=6&t=295638&p=4422096#p4422096
Благодаря ти за информацията, проблема се оказа точно от стабилизатора на напрежение, отидох на еладжия щото точно запояването ме притесняваше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], neven_63 и 19 госта