Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи ....РЕШЕН!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи ....РЕШЕН!

Мнениеот thewolf » Пет 25 юли 2014 0:49


Здравейте колеги,

последните няколко дни ми се случиха странни неща. Както си влизам в магистралата на 3-та, ускорявам, за да влезна в движението и по едно време на около 3.000 оборота бум и все едно колата удари прекъсвача... Да, ама не, просто колата работеше без турбо, върви, не дими, но ускорява без турбото. Вдигнахме капака и видахме, че едното от маркучетата се е измъкнало от кутията на въздушният филтър. Приех го за случайност, че се е отпуснало просто. На следващият ден, на същото място, по абсолютно същият начин на 3.000 оборота стана абсолютно същото нещо. Въпроса е, че този пък маркучето се беше измъкнало по-отдолу, на друго място, но същият маркуч. Натикахме го обратно и всичко си беше ток пак до 3-тия път почти на същото място, просто ускорих, този път на 5-та и към 120 км/час колата все едно удари прекъсвача и просто спря да набира. Пак се беше измъкнал същият маркуч, като първия път, този от кутията на въздушният филтър към турбото.

Някой от вас колеги имал ли е подобен проблем и как го е решил? Ако не може ли да ми дадете някакви съвети, защото е много дразнещо както си набираш и по едно време туп... няма никой :) :gruebel . Нещо някъде запушено ли е, че такъв зор на тея маркучи? Един приятел каза, че се били отпуснали с времето, но като го поставя на мястото му, опитвам да го извадя и почти не успявам, демек стои доста стабилно на щуцера, а в същото време го "изплюва" при 3.000 оборота. :no Трябва доста голямо напрежение да има отвътре, за да го изплюе този маркуч. Размера му е като на това за водата на чистачките, малко и тясно мисля че с 3мм отвор отвътре.

Първо червената стрелка, после бялата и 3-тия път пак червената. Жълтата си беше на снимката (свалих снимката от интернет, не е на моята кола, но само тази намерих с по-октрити макручи, че да покажа)

engineairfilter3.jpg


Благодаря предварително :)

п.п. скоро ще пътувам за България и искам да пооправя каквото мога, че бая километри ме чакат :)

Последна промяна от thewolf на Вто 16 сеп 2014 17:28, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот okti_1 » Пет 25 юли 2014 17:38


А ти провери ли щуцера на въздушния филтър където влиза маркуча дали е запушен ???
Предполагам че е запушен и затова ти изкача маркуча.Друго обяснение няма.
Ако караш колата с не поставен маркуч на местото му няма да е проблем,но не е желателно много.През този маркуч излишния вакум от Н75 и Н18.Това е излишен вакум който трябва да отиде към акноствера.
Само виж като запалиш колата дали маркуча смуче въздух.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот thewolf » Пет 25 юли 2014 22:04


Благодаря за отговора колега, ще проверя дали е запушен щуцера, а как да проверя дали дърпа този маркуч? Имаш предвид щуцера на самата кутия за въздушният филтър нали? Или по принцип цялата верига да проверя, защото именно този маркуч по-надолу е наддаван, демек има пак свръзка, а не е цял маркуча от край до край.
Като проверя, ще пиша пак какво е станало.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот okti_1 » Пет 25 юли 2014 22:39


Имах предвид като запалиш двигателя да видиш дали този маркуч дърпа въздух,а не щуцера дали дърпа.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот thewolf » Пон 28 юли 2014 15:59


Проверих щуцера, не е запушен, провених и маркуча, но не можах да усетя да дърпа въздух :gruebel не мога да разбера какво става. Днес пак, както си карах, натиснах педала малко повече, дори не беше на 3.000 оборота и пак се откачи някъде някой маркуч. Сега съм в процес на откриване. Моля помощ от колегите, защото е много дразнещо и не мога да карам така, т.е. мога, но не мога да се движа с трафика. В един от тунелите днес включвах на 3-та, защото не може да върви колата

ПОМОЩ СКОРО МИ ПРЕДСТОИ ДЪЛЪГ ПЪТ ДО БЪЛГАРИЯ!!!

Никой ли не е имал подобен проблем? Имам чувството че моя пасат е с най-странните проблеми, дребни, но странни :)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот muns61 » Пон 28 юли 2014 18:01


Не ти ли дойде първо да фиксираш маркуча, кеф ти със скоба, кеф ти с тел, кеф ти със свинска опашка?
И после да пишеш тук.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот okti_1 » Пон 28 юли 2014 18:22


muns61 написа:Не ти ли дойде първо да фиксираш маркуча, кеф ти със скоба, кеф ти с тел, кеф ти със свинска опашка?
И после да пишеш тук.

Колега недей да даваш такива акъли който не са за предпочитане.
На тези места няма заводски такива опций като тел,опашки и тъй подобни.Щам му изкача маркуча значи някъде има проблем който трябва да се установи и премахне.

Покарай с откачен маркуч само за проба да видим дали колата пак ли ще излезе в авариен режим :th_up


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот muns61 » Пон 28 юли 2014 19:47


За много неща няма заводски опции, ама всеки си има мозък в главата. Човекът пише, че не може да кара, като падне маркуча.
С времето маркучите омекват, или се втвърдяват, някои се раздуват и се получават такива неща.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот dispatch » Пон 28 юли 2014 20:33


Абе от разкачане на вакуума към въздушния филтър не може колата да влиза в авариен режим! Виж всичко наред ли е с управлението на турбината (геометрията), движи ли се както трябва актуатора. Вакуум-мъркучите лесно се проверяват, огледай всичко наред ли е с тях, гиби ли се някъде вакуум. Виж бяло-черното клапанче пропуска ли и в коя посока.
Успех и не се притеснявай, ще пъруваш спокойно!

Sent from my PAP5044DUO using Tapatalk


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот okti_1 » Пон 28 юли 2014 20:36


Точно пък тези вакум маркучи с течение на времето от топлината се напичат и втвърдяват и махане нямат от щуцерите.


Потребителски аватар
thewolf
Мнения: 148
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
Двигател: AVB
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот thewolf » Вто 29 юли 2014 1:38


Аз също съм на мнение, че нещо, което не е предвидено да е със скоба, не трябва да му се слага, ще избие на друго място и после ще се чудя кое какво и къде колега muns61. Бяха ми дошли много идеи на главата преди да пиша тук, но не сметнах, че дори и една е правилна, за това пиша, плюс, ако беше прочел всичко, което съм написал, щеше да видиш, че колата си я карам и когато маркуча е откачен :th_up . Ако си мислиш, че имам време за губене, та за това пиша във форума, мога да те уверя, че грешиш жестоко, просто наистина имам проблем, който не можах да реша сам и както колегите до сега ми помагаха съм си решил всичко, което е имало по колата, без да влиза в сервиз :), та съм доволен и за това пиша пак хехеххе. /като дойда в БГ ще трябва да черпя, видяло се е :)/

Dispatch, дали този вакум има нещо общо със вакума, който се губи от тандем помпата? Това си мислех, защото съм взел лепилото и скобата, но още не съм го поправил, просто последния месец бачкам от сутрин до вечер на 2 места, че съм поел един ангажимент и нямам време да го оправя.

okti_1, колата може да се кара без този маркуч, но просто турбото не работи, все едно е нормален дизел без турбина, иначе колата си движи, не пуши и не влиза в авариен режим, ако авариен режим означава колата да не е в движение. Намерих къде беше този 4-ти пък проблема. Пак на същата тръба, но малко по-нагоре, оправих го и сега пак си върви, но гледам да не ходя до 3.000 оборота, че да не изпадне пак. Чувах че издиша от някъде и го оправих, но като дам газ до 3к оборота и пак изпада от някъде. Възможно ли е /нали има 2 клапанчета за въздуха/ тези клапанчета да са повредени и да не се отваря някое от тях и за това да му идва много напрежение и да "плюе" маркучите? За друго не мога да се сетя.

Маркучите не са се отпуснали, сменяни са скоро, личи си, та аз дори като ги вкарам не мога да ги извадя после, много трудно, за това напрежението получило се вътре някъде трябва да е изключително голямо, за да се случва това, но не мога да разбера какво е. Включвахме го на ВАГ ком, но не даде никаква грешка.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот okti_1 » Вто 29 юли 2014 7:24


48.jpg
Били отбелязал на тази схема къде точно ти изкачат маркучите.
Казваш че скоро си ги подменял.Виж дали са точно подредени по схемата,а какво имаш счупено и смяташ да го лепиш ?


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот aradovanov » Вто 29 юли 2014 8:33


Има ли вероятност от пробита мембрана на егр да връща налягане през Н18?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот dispatch » Вто 29 юли 2014 11:45


По принцип ако е изправна системата налягане в нея (положително) не би трябва да има.
Щом сте я закачали на ВАГ-КОМ и грешки не е имало значи, че не влиза в авариен режим.
okti_1 е постнал доста ясна схема и наистина ако можеш да кажеш къде точно и кои маркучи излизат.
Огледай по нея всичко ли е свързано правилно и дали има проходимост на маркучите.
Виж да не би да е влязло външно тяло в самия щуцер на кутията на въздушния филтър... да не би да се е задръстил и да няма от къде да се изпразва вакуум-системата.

okti_1 написа: ...а какво имаш счупено и смяташ да го лепиш ?


okti_1 до колкото знам му е разбит леко щуцера на тандем-помпата и от там дърпа вакуум. thewolf е решил да го уплътни с лепило и да сложи скоба.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б5.5 1.9тди-AVB "изплюва" вакумните маркучи на тур

Мнениеот muns61 » Вто 29 юли 2014 19:38


Слагай скоби и карай до България, тук ще я правиш.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi82 и 64 госта