От часовник към оборотомер или смяна на километраж

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
erop
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 26 юли 2011 22:03
Автомобил: Skoda Octavia I
Двигател: AHF 1998
Местоположение: Велико Търново

От часовник към оборотомер или смяна на километраж

Мнениеот erop » Пон 21 юли 2014 21:02


Здравейте колеги

След два дни ровене из форума и търсене на километраж с оборотомер реших, че има нужда от такава тема, в която всеки да сподели своя опит със смяната, подмяната или модифицирането на километража на колата си.
Карам Голф 3 1.4 ABD нямах оборотомер а един както прочетох из темите "стенен часовник". Реших да направя промяна и се разрових за варианти. След два дни ровене и четене на теми и мнения стигнах до следните варианти:
1 - Купувам си километраж с оборотомер и ги разменям с моя;
2 - Купувам си километраж с оборотомер и трансплантирам оборотомера на моя километраж;
3 - Поставям си отделен оборотомер някъде.
Плюсове и минуси:
1 - Бърза работа но си загубвам километрите;
2 - Повече работа но километрите си остават и оставам по-доволен;
3 - Още повече работа и трябва да му търся място и да прекарвам кабели..... абе НЕ!
Какво направих аз.
Моят километраж е MotoMeter 20-200
Започнах да търся из форума същия само, че с оборотомер понеже навсякъде пише, че трябва да е такъв. Като производители на километражи разбрах, че има MotoMeter, VDO и още някакви.... Някъде пишеше, че ако сложиш VDO на мястото на MototMeter или като цяло както и да ги размениш няма да сполучиш. Това не е вярно при мен се получи така, че от MotoMeter минах на VDO без грижи но параметрите си бяха 20-200 и на двата.
Тук трябва да напиша нещо за трансплантациите:
MotoMeter от часовник към оборотомер: от цялата работа ще трябва да се запоят едни щипки за крачетата на оборотомера защото ако е с часовник ги няма и обратното ако е с оборотомер ги няма за часовник...
VDO оборотомер към MotoMeter: мисията невъзможна!!!
Уредите за температурата и горивото могат да се прехвърлят свободно.

В крайна сметка при мен стана следния сбирщаин:
Километраж и оборотомер VDO уреди за температура и гориво MotoMeter. Е с километрите нямах голям успех но ще го преживея...

:flag_bulgaria :love.vwclub




Explode12
Мнения: 309
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
Автомобил: MK2
Двигател: RP
Местоположение: Варна

Re: От часовник към оборотомер или смяна на километраж

Мнениеот Explode12 » Сря 06 авг 2014 15:34


" ук трябва да напиша нещо за трансплантациите: MotoMeter от часовник към оборотомер: от цялата работа ще трябва да се запоят едни щипки за крачетата на оборотомера защото ако е с часовник ги няма и обратното ако е с оборотомер ги няма за часовник..."
Aз ли не те рaзбрaх или кaк?! Дa си сложиш километрaж с обротомер нa мястото с чaсовник е повече от елеменaтaрно..не знaм зaщо си прaвил толковa промени, които според мен сa ненужни...Сaмо трябвa километрaжите дa сa бензин-бензин/дизел-дизел и 4-4 цилиндров(т.е.от 6тaк ме стaвa, зa което обaче не съм уббеден). Преди 2-3 седмици сложих от 1.8моно нa 1.6 (и двaтa MotoMeter) и си рaботи без дa съм зaпоявaл и т.н. от 1.6 беше 20-200 a от 1.8 20-220.


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: От часовник към оборотомер или смяна на километраж

Мнениеот crashman » Чет 07 авг 2014 7:47


Explode12 написа:" ук трябва да напиша нещо за трансплантациите: MotoMeter от часовник към оборотомер: от цялата работа ще трябва да се запоят едни щипки за крачетата на оборотомера защото ако е с часовник ги няма и обратното ако е с оборотомер ги няма за часовник..."
Aз ли не те рaзбрaх или кaк?! Дa си сложиш километрaж с обротомер нa мястото с чaсовник е повече от елеменaтaрно..не знaм зaщо си прaвил толковa промени, които според мен сa ненужни...Сaмо трябвa километрaжите дa сa бензин-бензин/дизел-дизел и 4-4 цилиндров(т.е.от 6тaк ме стaвa, зa което обaче не съм уббеден). Преди 2-3 седмици сложих от 1.8моно нa 1.6 (и двaтa MotoMeter) и си рaботи без дa съм зaпоявaл и т.н. от 1.6 беше 20-200 a от 1.8 20-220.


И аз съм на това мнение. Не знам само когато са от различните производители какви са разликите, но може и да има някакви. Аз също минах през това, но на VDO и всичко е "plug and play".


Потребителски аватар
bigboy_kn
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 20 юли 2014 22:29
Автомобил: vw golf mk3 1.4
Двигател: ABD 1993
Местоположение: Кюстендил

Re: От часовник към оборотомер или смяна на километраж

Мнениеот bigboy_kn » Пет 15 авг 2014 22:32


Здравейте колеги!
Искам и аз също да споделя, че днес преминах успешно през това упражнение със смяната на таблото. Всичко съвпадна идеално и работи безотказно без никакво преправяне. И двата километража са на VDO, но стария беше 20-200, а новия е 20-240 (предполагам няма да има някакво голямо разминаване в километрите). Единственото нещо, което само не харесах е, че оригиналния километраж с реалните километри е на 220 000 километра, а новия е 260 000 километра. И понеже това са си близо 40 000 километра разлика, имате ли си идея по какъв начин мога да променя километрите на новия километраж, ако изобщо е възможно? Поздрави! :beer


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: От часовник към оборотомер или смяна на километраж

Мнениеот crashman » Чет 21 авг 2014 23:34


Може, но тук минаваме в друга сфера и не мисля, че мястото и е тук. За връщане на километраж - автокъща ;)
Другия вариант е - просто си остави твоя километраж на новото табло, чисто и просто!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта