Здравейте
Наскоро си купих пасат 97г с двигател ahu и за почнах да се боря с проблемите на колата.
1.Като сменях въздушния филтър видях, че на клапан 028 906 283F APG му липсва единия маркуч, който седи до буксата.
След щателен оглед не можах да намеря къде е а и самия клапан е пуснат просто ейтака до кутията на в.филтър.
Другото нещо е че свободния щуцер е омаслен, не знам дали това е нормално или си заминава турбото.
Въпроса ми е трябва ли да има и трети маркуч и евентуално къде се свързва?
2.Втория проблем е, че колата придърпва между 1500 и 1800 оборота когато давам малко газ да подържам скороста примерно 80-90км. на 5 скорост и при подаване на повече газ се опрявя или при отпускане на педала и ново натискане.
Понякога се усеща и на по-ниска предавка примерно тръгвам от паркинга на блока и карам на 1ва с много малко газ.
Смених всички филтри и направих диагностика при която имаше 2грешки:
1. 17987 P1570 engine control mobule disabled.
2. 00539 fuel temperture sporadic sender-G81.
Short circuit to earth.
Имат ли нещо общо грешките с придърпването на колата?
Може ли проблема да е в клапана?
Има ли вероятност проблемите да са повече от два?
Много се нуждая от мнения,насоки и съвети живея Бургас и тук няма къде да си закарам колата и да съм сигурен, че ще се погрижат за нея.
пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота РЕШЕНО !
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота РЕШЕНО !
Последна промяна от terero на Вто 02 юни 2015 12:24, променено общо 4 пъти.
- Juiced
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
- Автомобил: Hyundai Terracan
- Двигател: J3
- Местоположение: Varna
Re: пасат 97 ahu липсващ маркуч и пидърпяане
Ето ти една схемичка , намери си маркуче за вакум даже ако може направо подмени всичките :
http://www.google.bg/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-kGWJG0sF7Gg%2FTzE3qCrSCxI%2FAAAAAAAADqo%2FjhTwpXaOpCs%2Fs800%2F1z%25252520corrado%25252520vacuum%25252520diagram.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fforums.tdiclub.com%2Fshowthread.php%3Ft%3D340586%26page%3D2&h=600&w=800&tbnid=BMVQSJ-i1_0d0M%3A&zoom=1&docid=htQsS9xBXiwp8M&ei=sALyU-7eHoKD4gS8rYGwAQ&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CCQQMygGMAY&iact=rc&uact=3&dur=264&page=1&start=0&ndsp=20
http://www.google.bg/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-kGWJG0sF7Gg%2FTzE3qCrSCxI%2FAAAAAAAADqo%2FjhTwpXaOpCs%2Fs800%2F1z%25252520corrado%25252520vacuum%25252520diagram.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fforums.tdiclub.com%2Fshowthread.php%3Ft%3D340586%26page%3D2&h=600&w=800&tbnid=BMVQSJ-i1_0d0M%3A&zoom=1&docid=htQsS9xBXiwp8M&ei=sALyU-7eHoKD4gS8rYGwAQ&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CCQQMygGMAY&iact=rc&uact=3&dur=264&page=1&start=0&ndsp=20
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: пасат 97 ahu липсващ маркуч и пидърпяане
От схемата разбирам, че третия маркуч се свързва някъде преди кулера на тръбата от турбото?
Или нещо греша, сега при мен единия маркуч е свързан към студената част на турбото а другия към цилиндъра с оста към топлата част на турбото.
Или нещо греша, сега при мен единия маркуч е свързан към студената част на турбото а другия към цилиндъра с оста към топлата част на турбото.
- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
Здравей колега.И моето турбо се управлява като твоето/с налягане/.Та най просто,щуцера който е под буксата на клапан N75 се връзва със студената част на турбото/там където е налягането/Щуцера точно срещу него се връзва с щуцер,който се намира на тръбата след въздушния филтър.Парпендикулярният щуцер отива към мембраната на уестгейта на турбото/разтоварващия му клапан/.Не можеш да сбъркаш.В момента без този маркуч турбото ти работи без разтоварвене и може да го повредиш.Дано съм бил полезен Успех.Провери N75 дали работи като на тихи го хванеш с ръка трябва да тупти отчетливо без прекъсване.
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
Благодаря, днес навързах маркучите и сега съм по-спокоен.
Притесняваме, че по свободния щуцер имаше масло, дали пречи за работата на клапана и с какво може да почисти вътре?
Притесняваме, че по свободния щуцер имаше масло, дали пречи за работата на клапана и с какво може да почисти вътре?
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
Виж тази схема дали си свързал всичко както трябва.
- Прикачени файлове
-
- 48.jpg (42.75 KиБ) Видяна 4452 пъти
- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
Колега,има грешка.Под снимката пише ALH,който също е 90коньов мотор,но с променлива геометрия на турбото,като на 110ките.То се управлява с вакуум.Докато на колегата е AHU,90коньов,но без променлива геометрия и турбото му се управлява с налягане.Схемата не е тази. 

- Juiced
- Мнения: 136
- Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
- Автомобил: Hyundai Terracan
- Двигател: J3
- Местоположение: Varna
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
Схемата която аз съм качил е за 1З/АХУ , всичко си се разбира.Малко по-сериозно колеги , говорим за 3 маркуча - трябва ли все някой да ви ги посочи с пръст за да сте 1000000% сигурни....
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
Вече всичко си е свързано както трябва, благодаря на всички за вниманието.
Сега ако някой има идея и защо понякога кочината придърпва ще е чудесно.
Четох доста теми,но в тях обикновенно проблемите са от маховиците, а моя е с едномасов и няма как проблема да е в него.
До сега съм управил вакумите, термо датчика от горе споменатата грешка, но за жалост пак си се затриса.
Сега ако някой има идея и защо понякога кочината придърпва ще е чудесно.
Четох доста теми,но в тях обикновенно проблемите са от маховиците, а моя е с едномасов и няма как проблема да е в него.
До сега съм управил вакумите, термо датчика от горе споменатата грешка, но за жалост пак си се затриса.
- NJekov
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 25 мар 2014 17:31
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: 1.9 TDi ALH
- Местоположение: Шумен
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
При мен придърпваше, защото беше прекодирана на автоматична скоростна кутия заради топлото палене.
На 2-ра и 3-та между 1500-1800 оборота както ти казваш без да се подава много газ, а като настъпиш педала няма проблем
На 2-ра и 3-та между 1500-1800 оборота както ти казваш без да се подава много газ, а като настъпиш педала няма проблем

- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване
Здрвейте
Лутането продължава, проверих на ваг ком и колата си е на ръчни скорости (00002) дано не съм пропуснал някоя нула. Човека който ми проверяваше колата ми сподели, че имал такива проблеми с други коли заради дебитомера, искаше да направи опит да го изолира с някаво съпротивление, но при моя модел дебитомер неставало.
На следващия ден закарах колата да и почистят дебитомера, освен че колата набираше една идея по добре друга разликя нямаше, пак си тресеше.
Ден по късно свалих от на аверче колата (ауди а4 afn) дебитомера сложихго на мойта кола и след теста разлика пак нямаше и продължаваше с тресенето.
Забравих да спомена,че преди месец и нещо сменях гарнотурите двете горните на гнп и датчика за температурата на горивото, но и преди и след това колата си тресе.
Четах подобни теми и в една се дискотираше, че това може да се получава от дюзите, събота имах едно патуване околу 900км реших да сложа добавка на лики моли за почостване на разпръсквачи, и след толкова км. за един ден никаква разлика дори май започна да се усеща и на 1300-1400 оборота.
Вече незнам кой път да хвана, днес пак и правиха диахностика и грешки няма.
Лутането продължава, проверих на ваг ком и колата си е на ръчни скорости (00002) дано не съм пропуснал някоя нула. Човека който ми проверяваше колата ми сподели, че имал такива проблеми с други коли заради дебитомера, искаше да направи опит да го изолира с някаво съпротивление, но при моя модел дебитомер неставало.
На следващия ден закарах колата да и почистят дебитомера, освен че колата набираше една идея по добре друга разликя нямаше, пак си тресеше.
Ден по късно свалих от на аверче колата (ауди а4 afn) дебитомера сложихго на мойта кола и след теста разлика пак нямаше и продължаваше с тресенето.
Забравих да спомена,че преди месец и нещо сменях гарнотурите двете горните на гнп и датчика за температурата на горивото, но и преди и след това колата си тресе.
Четах подобни теми и в една се дискотираше, че това може да се получава от дюзите, събота имах едно патуване околу 900км реших да сложа добавка на лики моли за почостване на разпръсквачи, и след толкова км. за един ден никаква разлика дори май започна да се усеща и на 1300-1400 оборота.
Вече незнам кой път да хвана, днес пак и правиха диахностика и грешки няма.
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: пасат 5 ahu придърпване на ниски обороти
Лутането продължава смених таблото, но за да заработи трябваше да се свали екуто и оп изненада някой е чипосъл колата.
Да ли смяната на софтуера е довела до това тресене и ако си върна оригиналния софтуер дали ще се оправи колата.
В други теми четох, че пасат аху е с демпферен маховик и много спорове по темата, а дали наистина е?

Да ли смяната на софтуера е довела до това тресене и ако си върна оригиналния софтуер дали ще се оправи колата.
В други теми четох, че пасат аху е с демпферен маховик и много спорове по темата, а дали наистина е?
- Dani16v
- Мнения: 151
- Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: 1z +
- Местоположение: Радомир
Re: пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота
Не е с демпфер. Свали си дюзите и ги проверете на стенд! Според мен,там ти е проблема с придърпването.
- terero
- Мнения: 210
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
- Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
- Двигател: AHU 98 AKU 00
- Местоположение: Бургас
Re: пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота
Дам и това го мислех и ще го направя в най скоро време!
Забелязах и нещо друго помпата е по към мотора това незначили, че е на предварение и дали ако я върна малко ще се промени нещо?
Ако базикам помпата спрямо от предварени към закъснение могали да прецакам нещо?
Според това, което знам от край до край предварение закъснение разликата е около един зъб на ангренажния ремък. Или греша?
В една тема за чипове четох, че след монтаж на чип помпата трябвало да се даде на предварение. Това вярно ли е?
Другото нещо, което ми прави впечетление е че когато подам на място газ до към 2000 оборота в момента на падане на оборотите между 1200 и 1300 мотора трепва еднократно.
Днес на един сфетофар забелязах и как оборотите на празен ход играят савсем леко, това го бях видял и преди месец но не му обърнах внимание, не знам дали го е правила и преди и не съм го забелязал.
Забелязах и нещо друго помпата е по към мотора това незначили, че е на предварение и дали ако я върна малко ще се промени нещо?
Ако базикам помпата спрямо от предварени към закъснение могали да прецакам нещо?
Според това, което знам от край до край предварение закъснение разликата е около един зъб на ангренажния ремък. Или греша?
В една тема за чипове четох, че след монтаж на чип помпата трябвало да се даде на предварение. Това вярно ли е?
Другото нещо, което ми прави впечетление е че когато подам на място газ до към 2000 оборота в момента на падане на оборотите между 1200 и 1300 мотора трепва еднократно.
Днес на един сфетофар забелязах и как оборотите на празен ход играят савсем леко, това го бях видял и преди месец но не му обърнах внимание, не знам дали го е правила и преди и не съм го забелязал.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта