пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота РЕШЕНО !

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота РЕШЕНО !

Мнениеот terero » Пон 18 авг 2014 15:22


Здравейте
Наскоро си купих пасат 97г с двигател ahu и за почнах да се боря с проблемите на колата.
1.Като сменях въздушния филтър видях, че на клапан 028 906 283F APG му липсва единия маркуч, който седи до буксата.
След щателен оглед не можах да намеря къде е а и самия клапан е пуснат просто ейтака до кутията на в.филтър.
Другото нещо е че свободния щуцер е омаслен, не знам дали това е нормално или си заминава турбото.
Въпроса ми е трябва ли да има и трети маркуч и евентуално къде се свързва?
2.Втория проблем е, че колата придърпва между 1500 и 1800 оборота когато давам малко газ да подържам скороста примерно 80-90км. на 5 скорост и при подаване на повече газ се опрявя или при отпускане на педала и ново натискане.
Понякога се усеща и на по-ниска предавка примерно тръгвам от паркинга на блока и карам на 1ва с много малко газ.
Смених всички филтри и направих диагностика при която имаше 2грешки:
1. 17987 P1570 engine control mobule disabled.
2. 00539 fuel temperture sporadic sender-G81.
Short circuit to earth.
Имат ли нещо общо грешките с придърпването на колата?
Може ли проблема да е в клапана?
Има ли вероятност проблемите да са повече от два?
Много се нуждая от мнения,насоки и съвети живея Бургас и тук няма къде да си закарам колата и да съм сигурен, че ще се погрижат за нея.

Последна промяна от terero на Вто 02 юни 2015 12:24, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: пасат 97 ahu липсващ маркуч и пидърпяане

Мнениеот terero » Пон 18 авг 2014 15:24






Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: пасат 97 ahu липсващ маркуч и пидърпяане

Мнениеот terero » Пон 18 авг 2014 16:38


От схемата разбирам, че третия маркуч се свързва някъде преди кулера на тръбата от турбото?
Или нещо греша, сега при мен единия маркуч е свързан към студената част на турбото а другия към цилиндъра с оста към топлата част на турбото.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот ел.техника » Пон 25 авг 2014 13:24


Здравей колега.И моето турбо се управлява като твоето/с налягане/.Та най просто,щуцера който е под буксата на клапан N75 се връзва със студената част на турбото/там където е налягането/Щуцера точно срещу него се връзва с щуцер,който се намира на тръбата след въздушния филтър.Парпендикулярният щуцер отива към мембраната на уестгейта на турбото/разтоварващия му клапан/.Не можеш да сбъркаш.В момента без този маркуч турбото ти работи без разтоварвене и може да го повредиш.Дано съм бил полезен Успех.Провери N75 дали работи като на тихи го хванеш с ръка трябва да тупти отчетливо без прекъсване.


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот terero » Вто 26 авг 2014 20:14


Благодаря, днес навързах маркучите и сега съм по-спокоен.
Притесняваме, че по свободния щуцер имаше масло, дали пречи за работата на клапана и с какво може да почисти вътре?


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот novatora » Сря 27 авг 2014 13:32


Виж тази схема дали си свързал всичко както трябва.
Прикачени файлове
48.jpg
48.jpg (42.75 KиБ) Видяна 4446 пъти


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот ел.техника » Сря 27 авг 2014 18:18


Колега,има грешка.Под снимката пише ALH,който също е 90коньов мотор,но с променлива геометрия на турбото,като на 110ките.То се управлява с вакуум.Докато на колегата е AHU,90коньов,но без променлива геометрия и турбото му се управлява с налягане.Схемата не е тази. :no


Потребителски аватар
Juiced
Мнения: 136
Регистриран на: Съб 09 яну 2010 8:51
Автомобил: Hyundai Terracan
Двигател: J3
Местоположение: Varna

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот Juiced » Чет 28 авг 2014 18:24


Схемата която аз съм качил е за 1З/АХУ , всичко си се разбира.Малко по-сериозно колеги , говорим за 3 маркуча - трябва ли все някой да ви ги посочи с пръст за да сте 1000000% сигурни....


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот terero » Пет 29 авг 2014 10:15


Вече всичко си е свързано както трябва, благодаря на всички за вниманието.
Сега ако някой има идея и защо понякога кочината придърпва ще е чудесно.
Четох доста теми,но в тях обикновенно проблемите са от маховиците, а моя е с едномасов и няма как проблема да е в него.
До сега съм управил вакумите, термо датчика от горе споменатата грешка, но за жалост пак си се затриса.


Потребителски аватар
NJekov
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 25 мар 2014 17:31
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: 1.9 TDi ALH
Местоположение: Шумен

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот NJekov » Пет 29 авг 2014 11:32


При мен придърпваше, защото беше прекодирана на автоматична скоростна кутия заради топлото палене.
На 2-ра и 3-та между 1500-1800 оборота както ти казваш без да се подава много газ, а като настъпиш педала няма проблем :cool


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: пасат 5 ahu липсващ маркуч на N75 и придърпване

Мнениеот terero » Вто 07 окт 2014 10:15


Здрвейте
Лутането продължава, проверих на ваг ком и колата си е на ръчни скорости (00002) дано не съм пропуснал някоя нула. Човека който ми проверяваше колата ми сподели, че имал такива проблеми с други коли заради дебитомера, искаше да направи опит да го изолира с някаво съпротивление, но при моя модел дебитомер неставало.
На следващия ден закарах колата да и почистят дебитомера, освен че колата набираше една идея по добре друга разликя нямаше, пак си тресеше.
Ден по късно свалих от на аверче колата (ауди а4 afn) дебитомера сложихго на мойта кола и след теста разлика пак нямаше и продължаваше с тресенето.
Забравих да спомена,че преди месец и нещо сменях гарнотурите двете горните на гнп и датчика за температурата на горивото, но и преди и след това колата си тресе.
Четах подобни теми и в една се дискотираше, че това може да се получава от дюзите, събота имах едно патуване околу 900км реших да сложа добавка на лики моли за почостване на разпръсквачи, и след толкова км. за един ден никаква разлика дори май започна да се усеща и на 1300-1400 оборота.
Вече незнам кой път да хвана, днес пак и правиха диахностика и грешки няма.


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: пасат 5 ahu придърпване на ниски обороти

Мнениеот terero » Нед 29 мар 2015 13:29


Лутането продължава смених таблото, но за да заработи трябваше да се свали екуто и оп изненада някой е чипосъл колата. :banghead
Да ли смяната на софтуера е довела до това тресене и ако си върна оригиналния софтуер дали ще се оправи колата.
В други теми четох, че пасат аху е с демпферен маховик и много спорове по темата, а дали наистина е?


Потребителски аватар
Dani16v
Мнения: 151
Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: 1z +
Местоположение: Радомир

Re: пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота

Мнениеот Dani16v » Нед 29 мар 2015 21:30


Не е с демпфер. Свали си дюзите и ги проверете на стенд! Според мен,там ти е проблема с придърпването.


Потребителски аватар
terero
Мнения: 210
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:45
Автомобил: VW PASSAT VW LUPO
Двигател: AHU 98 AKU 00
Местоположение: Бургас

Re: пасат 5 ahu придърпване на 1600-1800 оборота

Мнениеот terero » Пон 30 мар 2015 9:22


Дам и това го мислех и ще го направя в най скоро време!
Забелязах и нещо друго помпата е по към мотора това незначили, че е на предварение и дали ако я върна малко ще се промени нещо?
Ако базикам помпата спрямо от предварени към закъснение могали да прецакам нещо?
Според това, което знам от край до край предварение закъснение разликата е около един зъб на ангренажния ремък. Или греша?
В една тема за чипове четох, че след монтаж на чип помпата трябвало да се даде на предварение. Това вярно ли е?
Другото нещо, което ми прави впечетление е че когато подам на място газ до към 2000 оборота в момента на падане на оборотите между 1200 и 1300 мотора трепва еднократно.
Днес на един сфетофар забелязах и как оборотите на празен ход играят савсем леко, това го бях видял и преди месец но не му обърнах внимание, не знам дали го е правила и преди и не съм го забелязал.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 51 госта