Добре но за 1Z N75 с номер 028-906-283-F
освен махането на металния корпус, пластмасата май няма отваряне.
Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
- Прикачени файлове
-
- default.jpeg (4.16 KиБ) Видяна 30823 пъти
- tndrrr
- Мнения: 150
- Регистриран на: Пон 26 май 2014 12:16
- Автомобил: VW Golf IV 2000
- Двигател: 1.9 TDI AGR
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
kossis написа:Едно е сигурно- клапана не трябва да цъка на импулси като часовник постоянно.
Цъкане има -но еднократно при подаване на 12 волта.
А ако въобще не цъка -значи е блокирал.
Аз лично го разкапсоловам- чистя котвата с шкурка и работното цилиндърче с намотката също.
Това с кисненето в бензин, нафта може и да помага, но едва ли ще направи клапана работещ на 100%. Механичното почистване отвътре е най доброто решение на проблема-трябва котвата да се движи свободно и да пружинира в цилиндърчето на мембранката си !
При мен когато дам на контакт, цъкането е постоянно. Това значи ли, че клапана не работи правилно и е за смяна? (Имам проблем с пренадуване на турбото и влизане на колата в авариен режим. Ако клапана наистина е неизправен, има голяма вероятност той да прави проблема)
Клапана не е като този с бялата шапка, а като на снимката, която е прикачил колегата =TDI=.
Последна промяна от tndrrr на Сря 27 авг 2014 14:32, променено общо 2 пъти.
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Е такъв не съм отварял действително.
Проучи го и ако можеш го разкапсоловай, после ще ти се наложи да го залепваш с топъл въздух, поялник или силикон.
Всичко може да се отвори, ама въпроса е дали може да се затвори после.

=========
От това което аз знам- би следвало да отваря и затваря еднократно (частично) с едно цъкане.
Обаче при вас може и да е различно- напрежението да е импулсно и при отваряне да цъка многократно.
Не помня като правих теста с Вагкома дали -Теста беше с подаване на еднократен постоянен импулс или на импулси с цъкане-като при вас. Но майче беше еднократно цъкване само-трябваше да се заслушвам за да го хвана че работи в гаража на тихо.
Та за пасат ТДИ 5.5 131 е еднократно отваряне/затваряне с подаване на определено напрежение. Без да цъка монгократно. Пак има регулиране на проходното сечение и респективно вакуума през него, но това се получва от импулсното напрежение от компера подадено към клапана.
Възниква ми въпроса-
А как ще се регулира проходното сечение на тоя клапан и от там и вакуума ако цъка като часовник ???

Проучи го и ако можеш го разкапсоловай, после ще ти се наложи да го залепваш с топъл въздух, поялник или силикон.
Всичко може да се отвори, ама въпроса е дали може да се затвори после.


=========
От това което аз знам- би следвало да отваря и затваря еднократно (частично) с едно цъкане.
Обаче при вас може и да е различно- напрежението да е импулсно и при отваряне да цъка многократно.

Не помня като правих теста с Вагкома дали -Теста беше с подаване на еднократен постоянен импулс или на импулси с цъкане-като при вас. Но майче беше еднократно цъкване само-трябваше да се заслушвам за да го хвана че работи в гаража на тихо.
Та за пасат ТДИ 5.5 131 е еднократно отваряне/затваряне с подаване на определено напрежение. Без да цъка монгократно. Пак има регулиране на проходното сечение и респективно вакуума през него, но това се получва от импулсното напрежение от компера подадено към клапана.
Възниква ми въпроса-
А как ще се регулира проходното сечение на тоя клапан и от там и вакуума ако цъка като часовник ???


- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Въпроса ми беше :
-два еднакви клапана, еднакво съпротивление на бобината, с напрежение от акумулатора си превключват еднакво
а с напрежение от буксата единият цъка, другият не!
Да не би цъкащият да е с омекнала пружина,някой ако е цепил такъв да сподели.
-два еднакви клапана, еднакво съпротивление на бобината, с напрежение от акумулатора си превключват еднакво
а с напрежение от буксата единият цъка, другият не!
Да не би цъкащият да е с омекнала пружина,някой ако е цепил такъв да сподели.
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Напрежението от Ауто е 12 волта и^, а от буксата ти е най вероятно-импулсно напрежение което се управлява и сигурно рядко достига 12 волта.
Не съм го мерил и не мога да кажа дали се управляват по ток или по напрежение тия клапани, но -
Ако ти е зацапан единият клапан, има задържане на котвата от налепите и маслото, със сигурност при подаване на импулсният регулируем сигнал от буксата това ще си проличава много по добре отколкото от акуто с 12^-където потенциала го лепи яко.

Пружината ако омекне не мисля че е проблем, напротив.
- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
А коя от двете схеми на свързване на маркучите е правилната??
Моя е свързан като тази която е на руски.
Схемите се различават по включването на маркуча от въздушният филтър.
Моя е свързан като тази която е на руски.
Схемите се различават по включването на маркуча от въздушният филтър.
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Колега моя е с по различни изводи. Но идеята е еднаква. Просто трябва да знаеш кои извод е входен и кои изходен- демек единият е към вакум-помпа или мотор, а другият към актуатора.
Третият е просто разтоварване- демек той позволява клапана да се затвори като изравнява налягането вътре в него и клапана не остава отворен след спиране на сигнала от компера. Та този третият може да бъде сложен и свободно към атмосферата да смуче, но ще се напълни с боклук и за това са го сложили към филтърната кутия.
Та ти трябва да видиш при твоя клапан- кой извод -кой е и тогава сам ще разбереш дали си го вързал правилно.
- =TDI=
- Мнения: 64
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
- Автомобил: Passat 1.9 TDI
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Хасково
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колега тази схема е за турбо с променлива геометрия където N75 превключва вакум.
При тези с гейт превключва налягане от изхода на турбото.
Двигателя ми е 1Z.
При тези с гейт превключва налягане от изхода на турбото.
Двигателя ми е 1Z.
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Аз точно за това не мога да ти кажа дали е вярна схемата ти.
При вас и при Бензиновите - клапана отваря изпускателният вентил. Но ми се струва че принципа на самият клапан е еднакъв.
Незнам - кажи ти. Брато има 1.8Т и при него е с такъв клапан за излишното налягане. Та и за мене ще е добре да знам как точно бачка тая система.
Н75 пак има 3 извода и ми се струва че те вършат същата работа като при мене.
При вас и при Бензиновите - клапана отваря изпускателният вентил. Но ми се струва че принципа на самият клапан е еднакъв.
Незнам - кажи ти. Брато има 1.8Т и при него е с такъв клапан за излишното налягане. Та и за мене ще е добре да знам как точно бачка тая система.
Н75 пак има 3 извода и ми се струва че те вършат същата работа като при мене.
- ел.техника
- Мнения: 227
- Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
- Автомобил: GOLF4 TDI
- Двигател: AGR
- Местоположение: Северозападна BG
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Колега TDI,схемата която е на руски е вярната.От тоя модел клапан няма значение кой ще сложиш,различават се по буксата и май че и по част от номера.Иначе вършат една и съща работа.Проверено е от мен.Слагаш,който имаш,важното е да е такъв за налягане.Иначе съм чул,че някои цъкат непрекъснато още при подаване на контакт.Моят цъка веднъж на контакт,а при запален мотор вече цъка непрекъснато. 

-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Сря 24 юни 2009 22:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Zlatograd
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Здравейте колеги, аз сьщо имам проблем с този клапан N75 на моя Голф 4 ALH мотор мойте номера на клапана са 1HO 906 627.A и 7.21903.25 Някой знае ли от кьде мога да си намеря такав клапан, може и втора рька.Казаха ми 4е трябвало да се замери пьрво колко ома е.Преди година купих от форума тука клапан, но се оказа 4е моя показва пове4е омове, Трябвало да показва от 25 до 40 ома.Ако някой знае нещо ще сьм благодарен ако пише
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Добре де....само не мога да разбера от всичко тук как се прави байпас на тоя клапан и има ли временна файда за да се хване на 100%? На майка ми аудито А3 тди 90 коня мисля направо ме побърква....забива и трябва да гася колата в движение, паля я и почва да излита...няма проблем, после пак същата история на следващото гаснене и палене на мотора...Забива и става обикновен дизел...Много е разхвърляна информацията....Тъпото е, че от дизел грам не разбирам и много много не пипам...тука са толкова скарани с диагностиката дето майка ми кара колата от 5 години, че не знам как въобще правят коли...всеки път и няма нищо
. Другото интересно е, че като забие и я рестартирам ръчно
и пак я запаля почва да върви и чади турла отзад
Има и едно такова леееко бучене, навяват ме мисли и за катализатора...но от него да забива така?



Има и едно такова леееко бучене, навяват ме мисли и за катализатора...но от него да забива така?
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Пич колата ти влиза в авариен режим!!Може да не е от клапана!Закачи я на VAG и виж кое ти вкарва колата в авариен!!От доста места може да е !
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
- Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
vucata написа:Добре де....само не мога да разбера от всичко тук как се прави байпас на тоя клапан и има ли временна файда за да се хване на 100%? На майка ми аудито А3 тди 90 коня мисля направо ме побърква....забива и трябва да гася колата в движение, паля я и почва да излита...няма проблем, после пак същата история на следващото гаснене и палене на мотора...Забива и става обикновен дизел...Много е разхвърляна информацията....Тъпото е, че от дизел грам не разбирам и много много не пипам...тука са толкова скарани с диагностиката дето майка ми кара колата от 5 години, че не знам как въобще правят коли...всеки път и няма нищо. Другото интересно е, че като забие и я рестартирам ръчно
и пак я запаля почва да върви и чади турла отзад
![]()
Има и едно такова леееко бучене, навяват ме мисли и за катализатора...но от него да забива така?
Двигателя AHU ли е?При мен е 1.9 тди 90 коня венто и също гася колата в движение за да се оправи

- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!
Нямам идея кой е кода....Трябва да видя талона тези дни. Ще видим да я закачат отново тъпите немци да видят за какво става въпрос, щото вече не се трае 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 86 госта