Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот =TDI= » Сря 27 авг 2014 14:22


Добре но за 1Z N75 с номер 028-906-283-F
освен махането на металния корпус, пластмасата май няма отваряне.
Прикачени файлове
default.jpeg
default.jpeg (4.16 KиБ) Видяна 30821 пъти




Потребителски аватар
tndrrr
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 26 май 2014 12:16
Автомобил: VW Golf IV 2000
Двигател: 1.9 TDI AGR

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот tndrrr » Сря 27 авг 2014 14:29


kossis написа:Едно е сигурно- клапана не трябва да цъка на импулси като часовник постоянно.

Цъкане има -но еднократно при подаване на 12 волта.

А ако въобще не цъка -значи е блокирал.
Аз лично го разкапсоловам- чистя котвата с шкурка и работното цилиндърче с намотката също.
Това с кисненето в бензин, нафта може и да помага, но едва ли ще направи клапана работещ на 100%. Механичното почистване отвътре е най доброто решение на проблема-трябва котвата да се движи свободно и да пружинира в цилиндърчето на мембранката си !

При мен когато дам на контакт, цъкането е постоянно. Това значи ли, че клапана не работи правилно и е за смяна? (Имам проблем с пренадуване на турбото и влизане на колата в авариен режим. Ако клапана наистина е неизправен, има голяма вероятност той да прави проблема)
Клапана не е като този с бялата шапка, а като на снимката, която е прикачил колегата =TDI=.

Последна промяна от tndrrr на Сря 27 авг 2014 14:32, променено общо 2 пъти.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот kossis » Сря 27 авг 2014 14:30


Е такъв не съм отварял действително.

Проучи го и ако можеш го разкапсоловай, после ще ти се наложи да го залепваш с топъл въздух, поялник или силикон.

Всичко може да се отвори, ама въпроса е дали може да се затвори после. :th_up :Mr Green Fun

=========
От това което аз знам- би следвало да отваря и затваря еднократно (частично) с едно цъкане.

Обаче при вас може и да е различно- напрежението да е импулсно и при отваряне да цъка многократно. :gruebel

Не помня като правих теста с Вагкома дали -Теста беше с подаване на еднократен постоянен импулс или на импулси с цъкане-като при вас. Но майче беше еднократно цъкване само-трябваше да се заслушвам за да го хвана че работи в гаража на тихо.
Та за пасат ТДИ 5.5 131 е еднократно отваряне/затваряне с подаване на определено напрежение. Без да цъка монгократно. Пак има регулиране на проходното сечение и респективно вакуума през него, но това се получва от импулсното напрежение от компера подадено към клапана.

Възниква ми въпроса-

А как ще се регулира проходното сечение на тоя клапан и от там и вакуума ако цъка като часовник ??? :gruebel :no


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот =TDI= » Сря 27 авг 2014 15:49


Въпроса ми беше :
-два еднакви клапана, еднакво съпротивление на бобината, с напрежение от акумулатора си превключват еднакво
а с напрежение от буксата единият цъка, другият не!
Да не би цъкащият да е с омекнала пружина,някой ако е цепил такъв да сподели.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот kossis » Сря 27 авг 2014 15:57


:Mr Green Fun

Напрежението от Ауто е 12 волта и^, а от буксата ти е най вероятно-импулсно напрежение което се управлява и сигурно рядко достига 12 волта.
Не съм го мерил и не мога да кажа дали се управляват по ток или по напрежение тия клапани, но -

Ако ти е зацапан единият клапан, има задържане на котвата от налепите и маслото, със сигурност при подаване на импулсният регулируем сигнал от буксата това ще си проличава много по добре отколкото от акуто с 12^-където потенциала го лепи яко. :Mr Green Fun

Пружината ако омекне не мисля че е проблем, напротив.


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот =TDI= » Сря 27 авг 2014 16:40


А коя от двете схеми на свързване на маркучите е правилната??
Моя е свързан като тази която е на руски.
Схемите се различават по включването на маркуча от въздушният филтър.
Прикачени файлове
elektrikventiln75ladedrhm4.jpg
elektrikventiln75ladedrhm4.jpg (33.35 KиБ) Видяна 30809 пъти
222222.jpg


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот kossis » Сря 27 авг 2014 18:20


Изображение

Колега моя е с по различни изводи. Но идеята е еднаква. Просто трябва да знаеш кои извод е входен и кои изходен- демек единият е към вакум-помпа или мотор, а другият към актуатора.

Третият е просто разтоварване- демек той позволява клапана да се затвори като изравнява налягането вътре в него и клапана не остава отворен след спиране на сигнала от компера. Та този третият може да бъде сложен и свободно към атмосферата да смуче, но ще се напълни с боклук и за това са го сложили към филтърната кутия.

Та ти трябва да видиш при твоя клапан- кой извод -кой е и тогава сам ще разбереш дали си го вързал правилно.


Потребителски аватар
=TDI=
Мнения: 64
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 16:17
Автомобил: Passat 1.9 TDI
Двигател: 1Z
Местоположение: Хасково

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот =TDI= » Сря 27 авг 2014 19:11


Колега тази схема е за турбо с променлива геометрия където N75 превключва вакум.
При тези с гейт превключва налягане от изхода на турбото.
Двигателя ми е 1Z.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот kossis » Чет 28 авг 2014 9:10


Аз точно за това не мога да ти кажа дали е вярна схемата ти.

При вас и при Бензиновите - клапана отваря изпускателният вентил. Но ми се струва че принципа на самият клапан е еднакъв.

Незнам - кажи ти. Брато има 1.8Т и при него е с такъв клапан за излишното налягане. Та и за мене ще е добре да знам как точно бачка тая система.

Н75 пак има 3 извода и ми се струва че те вършат същата работа като при мене.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 227
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот ел.техника » Вто 02 сеп 2014 17:29


Колега TDI,схемата която е на руски е вярната.От тоя модел клапан няма значение кой ще сложиш,различават се по буксата и май че и по част от номера.Иначе вършат една и съща работа.Проверено е от мен.Слагаш,който имаш,важното е да е такъв за налягане.Иначе съм чул,че някои цъкат непрекъснато още при подаване на контакт.Моят цъка веднъж на контакт,а при запален мотор вече цъка непрекъснато. :exclaim


slavi_fena88
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 24 юни 2009 22:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Zlatograd

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот slavi_fena88 » Съб 20 сеп 2014 15:48


Здравейте колеги, аз сьщо имам проблем с този клапан N75 на моя Голф 4 ALH мотор мойте номера на клапана са 1HO 906 627.A и 7.21903.25 Някой знае ли от кьде мога да си намеря такав клапан, може и втора рька.Казаха ми 4е трябвало да се замери пьрво колко ома е.Преди година купих от форума тука клапан, но се оказа 4е моя показва пове4е омове, Трябвало да показва от 25 до 40 ома.Ако някой знае нещо ще сьм благодарен ако пише


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот vucata » Съб 06 дек 2014 14:00


Добре де....само не мога да разбера от всичко тук как се прави байпас на тоя клапан и има ли временна файда за да се хване на 100%? На майка ми аудито А3 тди 90 коня мисля направо ме побърква....забива и трябва да гася колата в движение, паля я и почва да излита...няма проблем, после пак същата история на следващото гаснене и палене на мотора...Забива и става обикновен дизел...Много е разхвърляна информацията....Тъпото е, че от дизел грам не разбирам и много много не пипам...тука са толкова скарани с диагностиката дето майка ми кара колата от 5 години, че не знам как въобще правят коли...всеки път и няма нищо :eek . Другото интересно е, че като забие и я рестартирам ръчно :mhihi и пак я запаля почва да върви и чади турла отзад :twisted
Има и едно такова леееко бучене, навяват ме мисли и за катализатора...но от него да забива така?


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот xxx_man » Съб 06 дек 2014 14:52


Пич колата ти влиза в авариен режим!!Може да не е от клапана!Закачи я на VAG и виж кое ти вкарва колата в авариен!!От доста места може да е !


nanobanano
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 29 апр 2012 20:30
Автомобил: Vento 1.9TDI Smart 600cc 1999
Двигател: AHU 1997
Местоположение: Asenovgrad,Plovdiv

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот nanobanano » Съб 06 дек 2014 15:20


vucata написа:Добре де....само не мога да разбера от всичко тук как се прави байпас на тоя клапан и има ли временна файда за да се хване на 100%? На майка ми аудито А3 тди 90 коня мисля направо ме побърква....забива и трябва да гася колата в движение, паля я и почва да излита...няма проблем, после пак същата история на следващото гаснене и палене на мотора...Забива и става обикновен дизел...Много е разхвърляна информацията....Тъпото е, че от дизел грам не разбирам и много много не пипам...тука са толкова скарани с диагностиката дето майка ми кара колата от 5 години, че не знам как въобще правят коли...всеки път и няма нищо :eek . Другото интересно е, че като забие и я рестартирам ръчно :mhihi и пак я запаля почва да върви и чади турла отзад :twisted
Има и едно такова леееко бучене, навяват ме мисли и за катализатора...но от него да забива така?

Двигателя AHU ли е?При мен е 1.9 тди 90 коня венто и също гася колата в движение за да се оправи :biggrin


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Клапан N75 - как да разбера дали работи - Решено!

Мнениеот vucata » Съб 06 дек 2014 21:01


Нямам идея кой е кода....Трябва да видя талона тези дни. Ще видим да я закачат отново тъпите немци да видят за какво става въпрос, щото вече не се трае :banghead



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 72 госта