ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот walentin » Сря 03 сеп 2014 12:56


КОЛЕГИ, пускам темата от името на приятел. Става дума за колата, на която и присветваше маслото и се оказа "шестостен". Сега обаче,се е появило някакво виене от турбото, което едва ли има нещо общо с мигането на маслото. Казали са му да си кара, но да внимава. Вие какво ще кажете?




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот Andonov » Сря 03 сеп 2014 13:07


След сервиза ли почна да вие?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот walentin » Сря 03 сеп 2014 14:51


Да, но самите монтьори са му обърнали внимание.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот tdi fen » Сря 03 сеп 2014 15:10


а не са ли му казали че в скоро време ще сменя турбо ?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот dobrin » Сря 03 сеп 2014 15:37


Първият негативен резултат от дълго работил двигател с разбит шестостен е износена турбина. Тя е най-горе и при лошо мазане започва първа да страда. Дано няма и други проблеми, но няма да е зле да хвърли едно око и на разпределителните валове.


skromnia1970
Мнения: 327
Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
Автомобил: PASSAT B 6 Variant
Двигател: BMR 11.2006 DSG

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот skromnia1970 » Сря 03 сеп 2014 16:16


Следя темата на потребителя,първо прецакан шестограм,а сега и виене на турбо.
Минах по тоя път,затова моля послушайте ми съвета;
Да се свали веднага турбината и да се рециклира.Каквото е за смяна да се смени.Защото ако продължи да кара,рискува да мине по моя път.И аз така карах/минах 4000 км/с виещо турбо и на път за ........далечно пътуване-почивка,много неприятно ме изненада.И то на пътя,натоварен и пр.Много пари,но то си ми е от главата.
Затова моля послушайте ме,ще минете по тънко.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот lz2aii » Сря 03 сеп 2014 16:27


Ако виенето на турбината е последващо от мигането на лампата за маслото (т.е преди това гое нямало), то смятам, че връзката е пряка причинно-следствена. РЕМОНТ на турбина, щото иначе последствията са няколко и нито едно от тях не е незначително.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот walentin » Сря 03 сеп 2014 21:32


Ясно!!! Пак мноого благодарности!


Firobg
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 26 окт 2014 6:19
Автомобил:
Двигател:

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот Firobg » Вто 23 дек 2014 10:56


Колеги, и моето турбо вие, но никой не може да каже защо! Водих го вече на няколко майстора, всички казват, че няма проблем, турбината била ОК. Интересното е, че не вие постоянно, а основно в интервала между 2200 и 2500 оборота при по-голямо ускорение. Моля, дайте ми някакъв съвет, че ми е доста притеснено. Благодаря
П.С. А и моля Ви разяснете ми за какъв шестостен става въпрос, не ми стана много ясно


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот hooligan_sk » Вто 23 дек 2014 20:08


Какъв съвет очакваш колега? Рециклиране или смяна, това са ти вариантите! Да, турбината си вие и въпреки това стойностите й са в норми при диагностика. Но откъсването на някоя от осите е въпрос на време след като започне да се чува. При мен лично е изкарвала 6-7000км след като започна да вие. Но не излизах с тази кола извън града и гръмна пред нас, без последствия за мотора. Това е рядък късмет обаче, не бих разчитал. :mhihi


Aimbotfan
Мнения: 358
Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Козлодуй

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот Aimbotfan » Чет 25 дек 2014 8:18


Шестограм т.нар. шестостен се намира вътре в картера и е част от задвижването на валовете на маслената помпа. Когато се износи няма достатъчно налягане на маслото, няма смазване и двигателя може да блокира.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот lz2aii » Чет 25 дек 2014 19:09


Firobg написа:Колеги, и моето турбо вие, но никой не може да каже защо!

Причините може да са няколко и в никой случай не е задължително да има проблем. Например кумеца скоро си взе Пасат АФН и турбината му свиреше ЯКО. Понеже беше с блокирала геометрия, веднага последва ревизия и почистване. Турбината се оказа в перфектно здраве, без луфтове и нараняване по перките, а причината за виенето - заминала гъвкава връзка. В този ред на мисли, докато не се свали, никой не може да каже къде е причината за виенето. До последно може да надува добре и да не се чува, т.е да няма абсолютно никакви симптоми.


Zhivko Zhelev
Мнения: 49
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 13:28
Автомобил: VW GOLF
Двигател: TSI 2017 DSG
Местоположение: Burgas

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот Zhivko Zhelev » Съб 27 дек 2014 13:38


Здрасти колеги ! Някой може ли да каже, от къде да намеря т.н. ремонтен комплект за турбина. Колата ми е Passat B6,2.0 TDI,BMP, 2006,DSG, 190 000 км. Прекрасен автомобил, но....като е здрав. Следващата седмица ще гледаме турбото с моя майстор,за да си спестя част от всичко това , което четем. Според него има пресни малки пръски масло по въздуховода на турбината,което било симптом на "тръгнала" турбина. Колата не пуши,не вие,не свири и не гори масло. Не че го проверявам, защото на тази щека нищо се не види. Чакам да светне и писне. До 10 000 км.не писка. Та за това майстора ще гледа за налепи по вътрешната част на маркуча и за радиален луфт на оста. Доколкото четох е допустим минимален аксиален луфт, но той ще каже. Моля, ако някой може да помогне със съвети.
P.S.Ако някой е рециклирал турбина,да сподели къде,доволен ли е,цени,гаранция. Благодаря !


Потребителски аватар
julio 21
Мнения: 104
Регистриран на: Пет 26 дек 2014 20:42
Автомобил:
Двигател:

Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"

Мнениеот julio 21 » Съб 27 дек 2014 14:28


Колеги,и мойтотурбо ми създава проблеми,на един мотор 1.9тди bjb.На малка скорост 2,3 като подам по резко газ и отпусна педала на газта се чува едно стържене.А иначе колата си върви нормално,форсира се нормално,не харчи масло."Майсторите"викат турбото ти връща кво връща и от къде връща не знам.Ако на някой му е "връщало" турбото нека обясни какво се прави в този случей.(най-лесното е смени турбото)но сигурно може пък и нещо по рентабилно да се измисли.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта