ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
КОЛЕГИ, пускам темата от името на приятел. Става дума за колата, на която и присветваше маслото и се оказа "шестостен". Сега обаче,се е появило някакво виене от турбото, което едва ли има нещо общо с мигането на маслото. Казали са му да си кара, но да внимава. Вие какво ще кажете?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
След сервиза ли почна да вие?
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Да, но самите монтьори са му обърнали внимание.
- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
а не са ли му казали че в скоро време ще сменя турбо ?
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Първият негативен резултат от дълго работил двигател с разбит шестостен е износена турбина. Тя е най-горе и при лошо мазане започва първа да страда. Дано няма и други проблеми, но няма да е зле да хвърли едно око и на разпределителните валове.
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Следя темата на потребителя,първо прецакан шестограм,а сега и виене на турбо.
Минах по тоя път,затова моля послушайте ми съвета;
Да се свали веднага турбината и да се рециклира.Каквото е за смяна да се смени.Защото ако продължи да кара,рискува да мине по моя път.И аз така карах/минах 4000 км/с виещо турбо и на път за ........далечно пътуване-почивка,много неприятно ме изненада.И то на пътя,натоварен и пр.Много пари,но то си ми е от главата.
Затова моля послушайте ме,ще минете по тънко.
Минах по тоя път,затова моля послушайте ми съвета;
Да се свали веднага турбината и да се рециклира.Каквото е за смяна да се смени.Защото ако продължи да кара,рискува да мине по моя път.И аз така карах/минах 4000 км/с виещо турбо и на път за ........далечно пътуване-почивка,много неприятно ме изненада.И то на пътя,натоварен и пр.Много пари,но то си ми е от главата.
Затова моля послушайте ме,ще минете по тънко.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Ако виенето на турбината е последващо от мигането на лампата за маслото (т.е преди това гое нямало), то смятам, че връзката е пряка причинно-следствена. РЕМОНТ на турбина, щото иначе последствията са няколко и нито едно от тях не е незначително.
- walentin
- Мнения: 519
- Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Ясно!!! Пак мноого благодарности!
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Колеги, и моето турбо вие, но никой не може да каже защо! Водих го вече на няколко майстора, всички казват, че няма проблем, турбината била ОК. Интересното е, че не вие постоянно, а основно в интервала между 2200 и 2500 оборота при по-голямо ускорение. Моля, дайте ми някакъв съвет, че ми е доста притеснено. Благодаря
П.С. А и моля Ви разяснете ми за какъв шестостен става въпрос, не ми стана много ясно
П.С. А и моля Ви разяснете ми за какъв шестостен става въпрос, не ми стана много ясно
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Какъв съвет очакваш колега? Рециклиране или смяна, това са ти вариантите! Да, турбината си вие и въпреки това стойностите й са в норми при диагностика. Но откъсването на някоя от осите е въпрос на време след като започне да се чува. При мен лично е изкарвала 6-7000км след като започна да вие. Но не излизах с тази кола извън града и гръмна пред нас, без последствия за мотора. Това е рядък късмет обаче, не бих разчитал. 

-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Шестограм т.нар. шестостен се намира вътре в картера и е част от задвижването на валовете на маслената помпа. Когато се износи няма достатъчно налягане на маслото, няма смазване и двигателя може да блокира.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Firobg написа:Колеги, и моето турбо вие, но никой не може да каже защо!
Причините може да са няколко и в никой случай не е задължително да има проблем. Например кумеца скоро си взе Пасат АФН и турбината му свиреше ЯКО. Понеже беше с блокирала геометрия, веднага последва ревизия и почистване. Турбината се оказа в перфектно здраве, без луфтове и нараняване по перките, а причината за виенето - заминала гъвкава връзка. В този ред на мисли, докато не се свали, никой не може да каже къде е причината за виенето. До последно може да надува добре и да не се чува, т.е да няма абсолютно никакви симптоми.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Съб 26 апр 2014 13:28
- Автомобил: VW GOLF
- Двигател: TSI 2017 DSG
- Местоположение: Burgas
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Здрасти колеги ! Някой може ли да каже, от къде да намеря т.н. ремонтен комплект за турбина. Колата ми е Passat B6,2.0 TDI,BMP, 2006,DSG, 190 000 км. Прекрасен автомобил, но....като е здрав. Следващата седмица ще гледаме турбото с моя майстор,за да си спестя част от всичко това , което четем. Според него има пресни малки пръски масло по въздуховода на турбината,което било симптом на "тръгнала" турбина. Колата не пуши,не вие,не свири и не гори масло. Не че го проверявам, защото на тази щека нищо се не види. Чакам да светне и писне. До 10 000 км.не писка. Та за това майстора ще гледа за налепи по вътрешната част на маркуча и за радиален луфт на оста. Доколкото четох е допустим минимален аксиален луфт, но той ще каже. Моля, ако някой може да помогне със съвети.
P.S.Ако някой е рециклирал турбина,да сподели къде,доволен ли е,цени,гаранция. Благодаря !
P.S.Ако някой е рециклирал турбина,да сподели къде,доволен ли е,цени,гаранция. Благодаря !
Re: ПАСАТ Б6 -2.0 тди 2006г. "турбото вие"
Колеги,и мойтотурбо ми създава проблеми,на един мотор 1.9тди bjb.На малка скорост 2,3 като подам по резко газ и отпусна педала на газта се чува едно стържене.А иначе колата си върви нормално,форсира се нормално,не харчи масло."Майсторите"викат турбото ти връща кво връща и от къде връща не знам.Ако на някой му е "връщало" турбото нека обясни какво се прави в този случей.(най-лесното е смени турбото)но сигурно може пък и нещо по рентабилно да се измисли.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта