1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/мин

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 14 сеп 2014 10:14


При мен дебитомера е нов БОШ, не заместител. Като казваш клапани имаш предвид, че са износени ли ? Нямам харч на масло - за 15 хил. съм долял 0.5 литра.




Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот 110afn » Нед 14 сеп 2014 10:20


Студен двигател :arrow по-гъсто масло :arrow по-високо налягане :arrow остава някой клапан неработещ


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Нед 14 сеп 2014 11:03


НЕ е от маслото, аз съм пробвал с 5в30, в момента съм с Мотул Льоман ефект няма, студен топъл се си му е тази. Пробвай те да е някоя от сутрините да запарите двигателя без Умна дюза и ефекта няма да го има. Аз смених моята и проблема позатихна. Не виждам какво общо има но влияе на ефекта.
Прави ми впечетлене че когато запаля, и двигателя работи по-тежко и по-шумно проблема се изявява много често.
Някъде по горе бях писал, не е от масло,помпа,повдигачи,валове.............единствено клапани и пружини не съм сменил.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 14 сеп 2014 13:13


Добре, какво общо би могла да има умната дюза ? Аз моята съм я мерил и съпротивлението и е нормално. Ще опитам да покарам без нея. Може би ако е откачена тя се задейства друга горивна карта с по-малко гориво и по някакъв начин повлиява на проблема... знам ли. Колко излизат повдигачи, клапани и пружини като цена горе долу ?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот policevidin » Нед 14 сеп 2014 15:54


Не е и дебитомер, аз съм без дебитомер и проблема си е същия.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот °niksi° » Нед 14 сеп 2014 19:40


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=395048&start=15
Там излязоха пружините на клапаните.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Пон 15 сеп 2014 6:45


Кажете някаква ориентировъчна цена за пружини + гумички + труд. Ще питам тук там, но искам да знам колко реално върви този ремонт за да не ме преметнат нещо, че яко съм се наплашил от "майстори".

EDIT: Някой може ли да ми намери OE номера на пружините на клапаните за Leon 1M1 1.9 tdi ASV 09.2002


Потребителски аватар
blenda
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 28 май 2014 20:57
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот blenda » Вто 16 сеп 2014 8:22


Всичко идва от пружините на клапаните, омекнали са!При високите обороти пружината не може да противодейства на инертността на клапана,в следствие на което клапана заедно с повдигача се отделят от гърбицата на вала и се получава хлабина,а каква е функцията на повдигача-да обира хлабината.Така повдигача се препълва с масло и клапаните не могат да затворят плътно,съответно губим въпросния цилиндър.След кратка работа на празен ход всичко се нормализира.
Решението е смяна на пружините на клапаните и масло предписано от производителя!


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Вто 16 сеп 2014 16:59


Евала колега, много точно обяснение. Ще ги сменя мойте при първа възможност и ще пиша какво е станало.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Пет 19 сеп 2014 18:21


Колеги прилагам изображение от ЕТКА с питане дали това е въпросната пружина ?

Изображение


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 232
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот batteto.1984 » Пет 19 сеп 2014 19:44


Номер 11 и номер 13,това ти е нужно!


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 20 сеп 2014 7:30


Лошото е, че по номера на 11 не мога да намеря нищо, а номер 13 даже няма и номер. 11 и 13 комплект ли са ?


Потребителски аватар
blenda
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 28 май 2014 20:57
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот blenda » Съб 20 сеп 2014 10:19


Би трябвало да са комплект.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 20 сеп 2014 18:38


Днес минах през ЕлитКар, обявиха ми цена от 20 лв. на пружина с поръчка от Германия за 5 дни. Вижда ми се скъпо за едни пружини. По номера на рамата излезе, че са само големите (номер 11). Като сложиш и гумички, и ако и повдигачите са износени още 100 лв. и ремонт... :banghead


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: 1.9 ТДИ 90к.с. 1з/АХУ проблем след форсиране над 3200об/

Мнениеот ka4o_pi4a » Нед 21 сеп 2014 11:21


Сега се замислям, ако са пружините то няма ли да се проявява проблема и когато е топла колата ? Един вид те немогат да придобият по-голяма якост гогато загрее колата, а точно обратното. Ако повдигачите са заталачени с нагар и мизерия няма ли да се проявява същия проблем ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта