Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Техническа и сервизна информация за Passat
bobykafe
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
Автомобил: VW Passat B3 1.6
Двигател:
Местоположение: София, Стара Загора

Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот bobykafe » Съб 20 сеп 2014 0:25


Аз ли съм глупав или тази кола наистина иска специални условия за обезвъздушаване?
Пояснявам- преди 3-4 месеца ми се спука петох... тъй де, пластмасовият накрайник за датчиците и оттогава/след смяната му/ карах само на вода. Миналата седмица я източих на няколко пъти /с доливане и работа 2-3 минути/ за да се поизмие ръждата. Налях антифриз концентрат и я подгрях докато завърти перката, даже опитвах импровизирана помощ за обезвъздушаване със стискане на маркучите и бавно отпускане. Всичко беше почти наред, до днес. До днес си бях в София, днес тръгнах към Гълъбово. Направи ми впечатление веднага след смяната, че по време на работа, температурата се покачва повече от нормалното. Не веднага- след описаната процедура съм минал поне 50 километра, само веднъж с двигател до работна температура. Днес се качих по "България" на околовръстното, заредих и в задръстването се включих в магистрала "Тракия". В задръстването забелязах, че колата вдига температура, но не прекалява. Парното топлеше, като го сложа на топло, но определено бе слабо. След това ми започнаха притесненията- на магистралата започна да прегрява повече, парното работеше през цялото време, но пак някак слабо. В един момент явно прецаках гарнитурата, защото колата изгуби всякакво желание за пътуване :) - опита да прегрее тотално, парното спря и аз спрях :) Въпросът ми е следния- тръбата за обезвъздушаване НЕ Е запушена, колата измина повече от 40 километра, аз ли бъркам нещо или съм закупил антифриз, направен от сух лед?

Последна промяна от bobykafe на Нед 28 сеп 2014 12:15, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12132
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: B3 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 20 сеп 2014 0:58


Или помпата се е предала в следствие карането с вода!?
По принцип на един колега сеата толедо с 2Е мотор много трудно се обезвъздушава като го ръчкаме нещо, но се справяме като му качим задницата на високо, наливаме и палиме да стигне работна температура, като изстине доливаме и е готово.
Не казваш има ли газова уредба колата и ако има как и е вързан изпарителя, че е възможно да е вързан водата за парното да минава през него и от там проблем с обезвъздушаване и парно и тапи и т.н.т


bobykafe
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
Автомобил: VW Passat B3 1.6
Двигател:
Местоположение: София, Стара Загора

Re: B3 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот bobykafe » Съб 20 сеп 2014 10:05


До слагането на антифриза висчко бе наред, температурата се заковаваше на работна стойност. Има газова, не е вързана на парното, а към помпата. Около час след прегряването, докато си четях книжка и чаках помощ от приятел я запалих за тест- парното беше като змей горянин...


georgi_m7
Мнения: 16
Регистриран на: Сря 28 ное 2012 22:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: warna

Re: B3 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот georgi_m7 » Съб 20 сеп 2014 20:32


Налага ли се да доливаш?


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот silent » Съб 20 сеп 2014 21:54


Моята никога не ми се налагало да я обезвъздушавам ,но като сменях помпата на колата на жена ми (същия мотор)...имаше един момент с позагряваме и нещо се върях покрай нея ама честно казано не помня точно какво беше...принципно ако всичко е наред не се нуждае от обзвъздушаване...


Потребителски аватар
ivostefanov
Мнения: 2464
Регистриран на: Нед 04 окт 2009 10:34
Автомобил: Audi A4
Двигател:
Местоположение: София

Re: B3 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот ivostefanov » Съб 27 сеп 2014 18:31


Готово отключена е.
Първо си оправи заглавието според темата шаблон.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: B3 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот ktamen » Съб 27 сеп 2014 18:56


bobykafe написа: а към помпата.

Я обясни по-подробно точно къде е вързан изпарителя, че не ми стана много ясно. Провери ли тънкото маркуче в разширителния съд колко вода хвърля? Термостата ти изправен ли е, пипал ли си горния маркуч кога почва да загрява?


bobykafe
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
Автомобил: VW Passat B3 1.6
Двигател:
Местоположение: София, Стара Загора

Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот bobykafe » Нед 28 сеп 2014 12:17


Изпарителя е вързан директно към помпата преди кривата желязна тръба, опасваща двигателя. Познат майстор ми сподели, че разхлабвал отоплението на карбуратора, за да излезе въздуха оттам, иначе се получавала въздушна възглавница в главата. :redface Нямаше да е лошо да споделя, че я карам от почти 10 години и не съм имал проблеми с прегряване.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот ktamen » Нед 28 сеп 2014 18:05


Зададох ти няколко въпроса и получих само частичен отговор само на един от тях. Изпарителя има два маркуча, обясни къде точно са вързани и двата.
Тънкото маркуче? Термостата?
И двата ми голфа са с такива двигатели, обезвъздушаването е просто работа за няколко минути без капачка. Ако изпарителя е вързан последователно на кривата тръбичка вероятно в него се образува въздушна възглавница, но тя ще е твърде малка за да повлияе на нормалната работа.


bobykafe
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
Автомобил: VW Passat B3 1.6
Двигател:
Местоположение: София, Стара Загора

Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот bobykafe » Чет 02 окт 2014 23:02


Извинявам се за забавянето- проблеми с интернет-а.
ktamen: "Я обясни по-подробно точно къде е вързан изпарителя, че не ми стана много ясно."- Изпарителя е вързан между помпата и кривата тръба и колата си я карам така последните 6 години без проблем, свързан по някакъв начин с обезвъздушаване.
ktamen: "Провери ли тънкото маркуче в разширителния съд колко вода хвърля?"- Църка си най- прилежно, не е там проблема. ktamen: "Термостата ти изправен ли е, пипал ли си горния маркуч кога почва да загрява?" Горния маркуч пареше, та не можех да го държа даже, долния беше прохладен.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот Dpop » Пет 03 окт 2014 10:08


По отношение на парното, провери дали и двата му маркуча(които са в двг. отсек и влизат в купето) при загрял двигател са горещи. Ако левия не е, причина да не топли освен от въздух може да е заради запушване(но вероятно не е това, защото си писал, че последния път когато си проверил е духало на "змей горянин") на радиаторчето за парното.
Това, с малки мои допълнения е за обезвъздушаването на охл. система от колега в друга тема: "... отвори си капачката на рзширителното казанче и запали двг., започни да следиш температурата на двата маркуча който отиват в радиатора, когато и втоият маркуч вземе да се загрява(долният към термостата) и започва да изравнява температурата с другият, и вече почти неможеш да го държиш свободно с ръка , ще е около 60, 65 градуса, следи си дали малката тръба (маркуче към казанчето) циркулира през цялото време, после затвори капачката на казанчето, и изчакаи да дигне до около 90 градуса, налягането в системата ти е около 0,7 като подадеш рязко газ до около 2500 3000 оборота нормално е да се втвърдява маркуча, тогава достига до 1,2 налягането, но трябва после леко да спадне, ако не и продължава да стои доста твърд (сравни е с подобна на твоита кола за да имаш обща представа за сравнение)..."


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот ktamen » Пет 03 окт 2014 19:20


Тънкото маркуче показва, че помпата ти е в изправност. Изпарителя ти е вързан последователно на парното и ако в него остане въздух може да е причина за лоша циркулация и слабо парно.
Запали колата на място и непрекъснато опипвай долния и горния маркуч към радиатора, горния се загрява заедно с двигателя, но долния трябва да остане ледено студен докато не започне да се отваря термостата - това трябва да стане при около 85 - 90 градуса.
Ако термостата не се отваря навреме, а при по-висока температура това може да е причина за прегряването. Докато си карал в града двигателя работи на малка мощност и радиаторчето на парното е било достатъчно да го охлажда. На магистралата обаче вече е имало нужда и от големия радиатор, но ако термостата е бил затворен двигателя е прегрял.
Така от разстояние май не мога да бъда по-конкретен.


bobykafe
Мнения: 29
Регистриран на: Съб 14 ное 2009 10:41
Автомобил: VW Passat B3 1.6
Двигател:
Местоположение: София, Стара Загора

Re: Passat B3 EZ 1.6 прегря- обезвъздушаване?

Мнениеот bobykafe » Нед 12 окт 2014 22:13


Не съм писал какъв е резултата, понеже колата още е на трупчета пред офиса. Не искам да я паля, защото след прегряването си смени поведението- звука от мотора е друг, а и по- трудно пали. Спомен ми е от баща ми, който почина 2008-а година и не искам да я изхвърлям- предпочитам да я дръпна до майстор, и то ЧИТАВ. За съжаление не съм милионер и избягвам репатраци и пътна помощ... Майстора, който избрах, вече втора седмица ми обяснява, че е много зает. Моля, препоръчайте ми ЧИТАВ и СЪВЕСТЕН човек. Пак казвам- не ми е спешно, но не мога да си позволя това, което искам в официалните сервизи. И като казах "пътна помощ"- имах чувството, че ме преследва тоя човек- издрапах до нейде и спрях- исках да преборя едно баирче преди мотела на Ихтиман, ама не успях... зад мен караше :) След 30 мин. негов колега спря и дойде да ме пита "кво стаа"- ама му се наложи да ми почука по стъклото, защото културно си бях сложил триъгълник и си четях книжка, докато чакам приятел да ми помогне. Бъзнах приятелчето, че ако се беше забавил още малко, нямаше да ме намери под купчината визитки :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 32 госта